4 Ekim 2011 Salı

Aşk Üzerine*



Aşk Üzerine... Alain de Button'ın okuduğum ikinci kitabı. Felsefeci kimliğinin etkisiyle hayata dair tüm kavramları felsefi tarzda işleyerek gündelik yaşamla bağlantılar kuruyor. Bu sefer ele aldığı konu aşk... Herkesin ağzından düşürmediği bu kavramın aslında hiç dikkatimizi çekmeyen en küçük ayrıntılarını bile anlatıyor bize, hem de öyle güzel bi dil kullanıyor ki hiç sıkmıyor insanı, o felsefi terimler bile her gün kullandığımız sevgi sözcüklerine dönüşüyor. Kendi aşkının başlangıcını, hissettirdiği en güzel, en kötü duyguları, sevdiğini anlamayı ve son olarak aşkın bitmesini, bitirilmesini, tüm bu durumların ruh halini anlatıyor. Aşıkken okunmalı belki, kitabın tamamına egemen olan gülümseme yeri geldiğinde de yerini göz yaşlarına bırakabilmeli... Bu kitap bana hayatı sorgulattı, amacı bu değil belki ben öyle bir dönemdeydim bilmiyorum ama o kadar benimsemişim ki, kitabın gidişatıyla hayatımın gidişatı aynı istikamette ilerledi ve aynı noktaya vardı; o sevdi ben sevdim, o güldü ben güldüm, o ağladı ben ağladım, ağladım ağladım, günlerce ağladım... Yazarın kitapta sık sık bahsettiği bi kavram var "Sinizm". Ben de bilmiyordum aradım, taradım öğrendim; insanın erdem ve mutluluğa, hiçbir değere bağlı olmadan bütün gereksinmelerden sıyrılarak kendi kendine erişebileceğini savunan öğreti... Ne güzel bi öğreti bu, alıp beyne yerleştirilmeli, hatta kalbe yerleştirilmeli zorla sokulmalı ki sözünü geçirsin! Herkesin aşkı kendine, herkesin aşk tanımı da farklıdır elbet ama bu kitabı okuyan herkes kendinden bi şeyler bulup ufacık da olsa kendini sorgulayabilir. Şimdiden herkese keyifli okumalar...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...