11 Ekim 2011 Salı

Acı Badem Kurabiyesi


Bugün hiç evden çıkmadım, tüm gün ders çalıştım. Yeni notlarıma, kitaplarıma renkli kalemlerle adımı yazarken renklerin güzelliğine gülümsedim, mutlu oldum. Dışarıda üzgün bir hava vardı, Ankara tüm gün ağladı hatta isyan etti dolu dolu ağladı. Ben de pencerenin kenarında onun göz yaşlarını izledim, her bir damlanın yere değişini gözümü kırpmadan takip ettim. Yere değen o iri iri parçaları incilere benzettim; Ankara'yı bir kadın yaptım, dolu tanelerini de onun kopmuş inci kolyesi... Mutsuzdu belli ki bir şeye üzülmüştü hem de çok üzülmüştü, kim bilir kim acıtmıştı canını, hüngür hüngür ağladı ama sonra birden cesaretini toplayıp gülümsedi ve tüm göz yaşları kayboldu...
Annemin tarifiyle yalancı acı badem kurabiyesi yaptım bir de bugün. Normal acı badem kurabiyesi gibi olmuyor ama çok pratik damakta da aynı tadı bırakıyor. Can çok çektiğinde yapılabilir sonra da höpür höpür yenilebilir :) hemen paylaşıyorum tarifini...

Yalancı Acı Badem Kurabiyesi
Malzemeler
1 çay bardağı toz şeker
1 çay bardağı hindistan cevizi
1 çay bardağı iri kırılmış ceviz
1 çay bardağından biraz az sıvı yağ
1 yumurta
1 adet sade pandispanya

Öncelikle şekerle yumurtayı karıştırdım, köpürte köpürte çırptım. Sonra hindistan cevizini, cevizi ve son olarak sıvı yağı ekleyip iyice karıştırdım, kıvama gelince pandispanyanın yarısının üzerini hafifçe ıslattım, daha sonra hazırladığım karışımı pandispanyanın üzerine yaydım, 170 derecede yarım saat fırında pişirdim, fırının camından pofuduk pofuduk kabarmasını izledim.
Daha sonra yanına çay yapıp annemle afiyetle yedik...
Denemek isteyenlere de şimdiden afiyet olsun :)

Daha çok şey anlatıcaktım ama bu tatlı tarifle noktalarsam daha hoş olcak gibi bir hisse kapıldım şu an. Yarın okul çıkışı yine götürücem  kendimi bir yerlere gezicem tozucam. İçimdeki kelebekleri pırpırlandıran bir şeyler görürsem o anları kareleyip sizlerle paylaşıcam.

Bir de unutmadan, belki yarın yazamam Perşembe gece 23te e2'de Treme adlı yeni bir dizi başlıyor. Tanıtımı çok ilgimi çekti bilmiyorum belki de müzik aletlerinin o güzel sesleri beni etkiledi ama yorgun olmazsam izlemeyi düşünüyorum. Merak edenler http://www.e2.tv.tr/Kusaklar/Hakkinda.aspx?broadcastId=57 adresinden meraklarını giderebilirler.
Herkese iyi geceler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...