15 Ekim 2011 Cumartesi

Fotoğraf sergisi

Cumartesi günlerini gerçekten seviyorum. Babamın şımarık bir çocuk gibi şarkı söyleyen o sesiyle gözümü açıyorum ve  bağırıp kızıyorum, her hafta aynı şeyi tekrarlıyorum; sadece hafta sonları uyuyabiliyorum biraz sessiz olsun. Babamda hafif bir mahcubiyet ama mükemmel hafta sonu kahvaltısını hazırlamanın verdiği heyecan daha ağır basıyor. Ben de her ne kadar şikayet etsem de içten içe mutluyum, huzurluyum. Ailecek kahvaltı yapabildiğimiz tek gün Cumartesi, alelacele yapılmıyor, uzun uzun, tadını çıkara çıkara, sohbet ede ede, keyifli bir öğleden öncesi... Sonra hafif bir telaşla hazırlık başlıyor, evden çıkıyorum ve tüm gün resim yapıyorum. Resim yaparken dinlendiğimi hissediyorum, bir sürü derdim olsa bile o an aklımda hiç bir şey olmuyor. Boyalar sanki benimle dans ediyor, her şeyi unutturuyorlar. Ellerimin, yüzümün, kazağımın boya olmasını önemsemiyorum, içimdeki kelebekler şarkı söylüyor... Sonra akşam eve dönerken ellerimdeki boya kokusunu içime çekiyorum, mutlu oluyorum...
Aslında bugünkü yazımda bugün yaptığım resmi paylaşıcaktım ama resmim bitmedi. Kapkara buharlı bir tren; babam istediği için yapmaya başladım iki hafta önce, başta pek içime sinmemişti, ısınamamıştım resme ama bugün resim gülümsedi bana, güzel olacak gibi görünüyor, umarım haftaya bitirip paylaşırım sizle kara trenimi. Bu yüzden ben de hafta içinde gittiğim fotoğraf sergisinden bahsetmeye karar verdim.

pulur'dan harput'a MUNZUR. Deran Atabey Fotoğraf Sergisi
Munzur Çayı'nın Ovacık Pulur'dan başlayıp Keban'a döküldüğü Harput'a dek olan macerasını 62 fotoğrafla anlatıyor Deran Atabey. Ayrıca bölgede hidroelektrik santrali için baraj inşaatlarının başlaması nedeniyle bu güzelliklerin sular altında kalacağına dikkat çekerek, herkesin bu güzellikleri bir an önce görmesi gerektiğini söylüyor. Viyana'da ve Ankara'da aynı anda açılan sergi, Munzur suyunun macerasına eşlik eden bitkileri, hayvanları ve insanları 22 Ekim tarihine kadar Çağdaş Sanatlar Merkezinde bizlerle buluşturmaya devam edecek...




 

"Ankara Fotoğraf Sanatçıları Derneği" ve "İstanbul Fotoğraf ve Sinema Amatörleri Derneği" Enerji'k Bakış Fotoğraf Sergisi
Bu sergideki fotoğrafların her birinin altında başka kişilerin yazdığı, fotoğrafta anlatılmak istenen enerjinin verimliliğine dikkat çekmek için yazılmış yazılar var ama ben bu fotoğraflardaki enerjiye bakmadan bana hissettirdikleri duygularla gezdim sergiyi ve kendime göre isimler verdim fotoğraflara.

Ömer Bakan'ın fotoğrafı. Penceredeki insanlar, bu fotoğrafı gerçekten sevdim, uzun uzun inceledim; aynı binanın her katındaki farklı insanların farklı olaylarına, farklı sevinçlerine ortak oldum...

Behiç Günalan'ın Fotoğrafı. Otomobil Mezarlığı, kim bilir ne yaşanmışlıklar, ne anılar var bu kırmızı otomobilde...

Ziynet Özen'in Fotoğrafı. Mutlu insanlar, hiç bir şeyi umursamadan koca bir mutlulukla zıplamak, havaya yükselmek...

Sevdim bu yalnız, bisikletli insanı...

Ömer Muharrem Kuru'nun fotoğrafı. Rüzgar Gülü, bu fotoğrafa bakarken, renkli fotoğrafların daha çok ilgimi çektiğini gördüm, demek ki içime sinmemiş melankoli ya da kim bilir belki kurtulmak istediğim için melankoliden içimi renklendirecek bir şeyler arıyorumdur...

Çetin Kaya'nın fotoğrafı. Mesela bu fotoğrafta enerjinin sorumsuzca doğayı bozacak şekilde harcanmasına bir gönderme yapılıyor ama ben de uyandırdığı duygular sadece kadın ve erkek arasındaki romantik anlar...

Sacit Ünlü'nün fotoğrafı. Sonsuz bir mutluluk duygusu, kadın ve erkeğin beraberliğindeki müthiş enerji...

Murat Çoşkunçay'ın fotoğrafı. Dokusu bisiklet olan kent, kim bilir belki de bu bisiklet bir çocuğu bekliyor enerjisini açığa çıkarmak için...

20 Ekim tarihine kadar Çağdaş Sanatlar Merkezinde siz de Enerji'k Bakış'a bir bakış atabilirsiniz.
 Şimdiden herkese bunaltısını hissettirmeyen keyifli bir Pazar diliyorum...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...