8 Ekim 2011 Cumartesi

Resim dolu bir gün

Bu sabah erkenden uyandım, yüzüme baktım yanağımda küçük bir kırmızılık, ağladığım zamanlar olanlardan... Sonra dün hiç televizyon izlemediğimi farkettim, mutlu oldum. Mükellef bir kahvaltı yaptıktan sonra attım kendimi sergi salonuna.
İlk olarak Muzaffer Oruçoğlu'nun Antagonizma adlı sergisini gezdim. Serginin başında ressamın yazdığı yazıyı okudum aborjin halkının etkisini tuvaline dökmüş. Aborjin çocuklar, kadınlar, yalnız adamlar... Her resimde bir insan yüzü, binbir türlü insan yüzü, bazıları tek gözlü, her yerden bakan bir yüz, yüz içinde yüz. Belki çok kişilikliliği anlatıyor bu her şekilde bir yüz oluşu, belki de her nesnenin bir kişiliği olduğunu... Bir de at figürleri çok dikkatimi çekti; büyük adamların, küçük erkek çocuklarının yalnızlığını paylaşıyor bu atlar. Rengarenk parlak parlak bu sergi gerçekten hoşuma gitti. 26 Ekim'e kadar Çağdaş Sanatlar Merkezi'nde tüm resim severleri ağırlamaya devam edecek...





Daha sonra Elele Sanat Galerisinin Atölyeler Karması sergisini gezdim. Bu sergideki resimler daha çok Empresyonist resimlerdi, benim yaptığım tarzdan. Bir sürü ressamın bir sürü resmini uzun uzun inceledim, renklerin içinde kayboldum.
İlknur Gürcan'ın insanlarına bayıldım, o kadar uzun inceledim ki resimdeki insanların o anki duygularını bile hissettim. işte o resimler...




Sonra Gülhan Atılgan'ın İstanbul sokakları...


Güzel kadınlar...


Ve daha bir çok ressamın renklerle yaptıkları mükemmel dans...



Son olarak, aynı atölyenin seramik, çini sergisini gezdim ve resmen çiniye aşık oldum, çok güzeller hele kurs hocası Zeren Koç'un yaptığı mavi kelebek, içimdeki kelebekler pırpırlandı onu görünce. Hiç bir fikrimin olmadığı bu sanata tutuldum ilk görüşte. En yakın zamanda çini hakkında bilgi edinip başlıyorum ben de bu güzelliklerden yapmaya...



Bu serginin yarın son günü yine Çağdaş Sanatlar Merkezi'nde, keyifli bir pazar geçirmek için gidip gezilebilir.  
   Şimdiden herkese mutlu pazarlar :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...