21 Kasım 2011 Pazartesi

The Social Network

Dün gece, girdim yorganın altına aldım kucağıma bilgisayarımı ve bakalım neymiş bu facebook diyerek izlemeye koyuldum filmi. Vizyona girdiği tarihte hadi gidelim şu filme diyenlere, ya facebook kullanmıyorum bile niye izleyeyim ki, demiştim ama bu aralar ben de yavaştan merak duymaya başladım bu ağa karşı. İşte bu yüzden nedir, ne işe yarar öğrenmek için izledim filmi ama sorularıma pek cevap bulamadım. Film daha çok bu fikrin kimden çıktığı sorusuna dairdi. Şimdi bana, yok artık sen hangi dünyada yaşıyorsun diyenlerin sesini duyar gibiyim. Evet, haklısınız facebook kullanmayan neredeyse kimse yok artık ama ben hiç ihtiyaç duymadım. Biraz hazıra konmak, alın bakın bu benim hayatım, hiç çaba harcamanıza gerek yok her şey ortada demek gibi geliyor bana. Hep diyorum güvercinlerin mektup taşıdığı dönemlerde doğmalıydım ben, yanlış zamanda doğmuşum diye... Ama bir gerçek de var ki zamana ayak uydurmak lazım, ne kadar dirensen de sistemin içinde yer almak lazım. Bu düşüncelerle izledim işte filmi. Film hakkında pek yorum yapmayacağım ama son sahne hala  aklımda, facebook kurucusu ve şu an dünyanın en genç zengini unvanına sahip Mark Zuckerberg, bana göre aslında onun için kurduğu facebooktan arkadaşlık teklifi yolluyor onu terk eden sevgilisine ve sürekli sayfayı yeniliyor, benim yüzüme de garip bir gülümseme yerleşiyor bu sırada...
Acaba bu facebook macerasının bu kadar büyüyeceğinden, bu kadar çok üyeye sahip olacağından haberi var mıydı, bunu umursuyor muydu Mark, o ayağından çıkarmadığı terliklerden hiç de umursamadığı ortadaydı :) 
Peki, gerçekten bu sosyal ağ fikri onun değil miydi, fikri çalmış mıydı, en yakın arkadaşını kıskanmış mıydı? İzleyin ve siz karar verin. Hele facebook kullanıyorsanız mutlaka izleyin, sayfanızda yer alan ilişki durumu oraya neden eklendi acaba, merak ediyorsanız bunu da öğrenebilirsiniz.
 Şu an 800 milyona ulaşan üyelere sosyal ağlarında mutlu bir hayat diliyorum, bakarsınız bir gün ben de katılırım aranıza... 

4 yorum:

  1. işte budur!!bence çok güzel özetlemişsin:"hazıra konmak, alın bakın bu benim hayatım, hiç çaba harcamanıza gerek yok her şey ortada" herşey gibi bunun da ucunu kaçırdık..gerçek hayatta iki kelimeyi yanyana getiremeyenler sanal alemde sosyalleştiğini zannediyor..300-500 arkadaş ekliyor..herkes bir s.... yarışına girmiş..ne giydim nereleri gezdim..vs.
    bu sürü psikolojisine karşı dik duruşunu takdir ediyorum şekerim..

    daha ne diyeyim??

    YanıtlaSil
  2. sağol canım da bazı şeyler için de lazım işte bilinçli bir kullanıcı olmak gerekiyor herhalde :)

    YanıtlaSil
  3. çok iyi oldu bu filme rastlamam .. sıkı bir face kullanıcı olarak kesinlikle izleyeceğim, özellikle de benim hayatımın dönüm noktası sayılabilecek bir ağ olduğu için izleyeceğim :)

    YanıtlaSil
  4. şimdiden iyi seyirler diliyorum o zaman size :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...