4 Aralık 2011 Pazar

Barış


Antik Yunan komedyasının dahi yazarı Aristophanes bundan 2432 yıl önce yazmış bu oyunu. Üzerinden 24 yüzyıl geçmesine rağmen konu çok taze, hiç bitmeyen bir mesele. O dönemde, Atina'nın Sparta ile savaşa son vermesini ve anlaşma yapılmasını gerektiğini savunan Aristophanes'in bu yermesini, Yücel Erten Aristophanes'in o iğneleyici, tatlı tatlı dokundurucu tarzını hiç bozmadan Türk dilinin lezzetlerini kullanarak günümüze uyarlamış.

Yeryüzünü kasıp kavuran savaşlara ve kıyımlara isyan eden bir köylü, hesap sormak için göklere, Şeftanrı Zeus'un yanına çıkmaya karar verir. Bunu gerçekleştirebilmek için Ezop masallarındaki öneriye uyarak bir bokböceğini beslemeye başlar ve nihayet bu bokböceği sayesinde gökler katına ulaşmayı başarır.


Gökyüzünde bizim köylüyü Tanrı Hermes karşılar, Tanrıların hepsi dünyanın bu halinden bunalıp kendilerini özel yerlerine kapatmış, Hermes'i de bekçi olarak bırkamıştır. Ayrıca Savaş Tanrı, Barış Tanrıça'yı kuyuya atmıştır. Bunu öğrenen köylü, Barış Tanrıça'yı kurtarmak için insanoğullarını yardıma çağırır.
Hermes de insanoğuluna katılır ve başlar bir curcuna, Barış Tanrıça'yı kurtarmak için bile çıkar bir savaş o anda. 




İlk perdede konuyu anlamaya çalışırken buldum kendimi çoğu zaman ama ikinci perde nasıl geçti anlamadım çok çok güldüm, oyunu bırakıp gerçeğe dönüp birbirlerini yermelerini çok sevdim, dansları, şarkıları, orkestrayı çok beğendim. Maestro Dengin Ceyhan, içimde hep piyano çalmak isteyen o kelebeği tekrar uyandırdı. Ha bir de güvercinler, sanki onlar da ezberlemiş rollerini oyunun akışına göre oradan oraya uçuyorlardı.


Oyun bittiğinde, salonda alkış, bağırış çağırış, ıslık silsilesi birbirine karıştı. Tiyatroda pek şahit olmadığım hareketler bunlar, sanırım grup şeklinde gelen öğrenciler çok fazlaydı ve onlar sayesinde tüm salon ayakta, dolu dolu bir çoşku yaşadı. Yine oyundan ağzıma takılan bir şarkıyla (düğün ola, düğün ola) tuttum evin yolunu. Herkese barış dolu bir hayat ve tiyatro dolu günler diliyorum, iyi seyirler efendim :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...