30 Ocak 2012 Pazartesi

Cemal Süreya, Üstü Kalsın


Bir şey denedim. Cemal Süreya'nın seçme şiirlerinden oluşan bu kitapta yer alan 86 şiirin -birkaç tanesi hariç olmak üzere- her birinden bir satır alarak bir şiir çıkardım ortaya. Umarım beğenirsiniz...

Seni kucağıma alıyorum
Ellerini alıyorum sabaha kadar seviyorum
Sonra yüzün onun ardından gözlerin dudakların
Seni bir kere öpsem ikinin hatırı kalıyordu
Ben ömrümde aşk nedir bilmedim
Bütün açlıklardı kavgalardı gördüğüm
Kocaman bir gül yer alıyor arkamızda
Şimdi bir güvercinin uçuşunu bölüşüyoruz
Çekingenlikle koşulu beyaz usulcana
Kanatlarımdan bellidir yeni açılmış sokaklarda
Gökyüzü var üstümde
Şöylelemesine maviydi kör oldum
Yıldızlar kaldırımlara dökülmüştü bütün
Böyle gecelerde yatan yatana
Ay sessiz sedasız bir çingenedir
Ben gördüm ne gördümse kadınlarda
Afrika dediğin bir garip kıta
Zenciler zenciler iki okka zencefil
Afrika dahil
Sen tutar kendini incecik sevdirirdin
Usul usul indirir
Senin bir elinde bir mendil
Emirler veredursun ayaklara
Ne soracaksan işte sor
Sevinci bitiştiren acıya
Ben sigaramı yaktığım zaman
Ay kana kana batıyor
Uçlarında gökyüzü mayalanıyor
Kuşlar dal değiştirdikçe
Saatler yağmuru gösteriyor
Sesimin esnek baldıranı
Yağmur altında sicim gibi
Bir çeşme gibi akabilir cumartesi
Vakit var daha
Ve her damlada
Güz kanatlarıyla işleyen bir kış
Kış mezarına gömsünler sizi
Hayatım karışık çantam gibi
Gelir geçer otomobiller ki
Güzel anılar gibi güzel
Su ve gök öğesi
Giderek onda alışkanlık yarattı
Sorguçlu bir ışık aracılığıyla
Hayatını sarsan binbir andan
En tatlı anlardan kalma
Kasım güneşi ve asık yüzlü tanrılar
Gözlerinde yıldızlar
Hemen her zaman
Yedi kırlangıcın hayatı kadar
Güneş her sabah verilmiş bir söz gibi doğuyordu
Kuşlar toplanmışlar göçüyorlar
Keşke yalnız bunun için sevseydim seni
Madalyonunu ve boncuğunu
Keşke yalnız bunun için sevseydim seni
Uzaklara bir bakışın vardı kafeteryada
Keşke yalnız bunun için sevseydim seni
Gece bitkilerinden korkuyorum
İlk giysiyi anımsatır
Zincir gibi öten ağaçkuşları
Arada bir ağlamak için
Bir değil, on değil, Allah'ın her gecesi
Gökyüzü acıyım demedi bize
Bizim bu insanca üzgünlüğümüz dillere destan
Mutluluk mu
Son pişmanlık, inanın, fazla çiçek
Geldin değiştirdin bütün anılarımı
Doğru söyle
Ölüm mü ?
Ölüyorum tanrım
Geride bırakarak gidiyorum. Nereye ?
Ayrılık lafları etme sevgilim
Bil ki bir düelloda
Her şeyi öğrenir kişi ve bağışlar sonunda
                                                            Cemal Süreya







8 yorum:

  1. inanılmaz inanılmaz güzel olmuş!

    ben de alıcam kitabını zaten her şiirine hayranım ben!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Mia'cım
      ve evet güzel bir seçme şiirler kitabı olmuş :)

      Sil
  2. şahane :)
    çok değişik olmuş, senin yaratıcılığını da yabana atmamak lazım elbette.
    Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim kucukkurba'cım beğenmene sevindim :)

      Sil
  3. ne şahane bi fikir,çook güzel olmuş :)
    cemal süreya'yı çok seviyorum.her dizesi başlı başına bir şiir değerinde benim için.birçok şairin uzuuun şiirlerinde anlatamadığını tek dizeyle anlatabilmiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sevgili Poliganum :)
      ben de çok seviyorum ve çok haklısın tek dizeyle çok şey anlatıyor

      Sil
  4. alla alla nası becerdin bunu. çohoş ama. cansever favorim. ondan sona en sevdiklerimden biri süreya. ankarada maltepede darphanede çalışıyomuş şiirlerinin bi kısmını yazarken. ne ilginç diy mi.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim, beğenmene sevindim :)
      hiç bilmiyodum bu bilgiyi gerçekten ilginç :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...