13 Ocak 2012 Cuma

Hepimiz Birilerinin Eski Sevgilisiyiz


Bu yıl bir karar aldım, yıl boyunca okuduğum tüm kitapların aylık bir şekilde listesini tutacağım. Panoma "2012 - Okuduğum Kitaplar" adı altında bir liste astım ve şu an itibariyle Ocak ayında 3 kitabım bulunuyor. İlk sırada da, Tuna Kiremitçi'nin son kitabı, Hepimiz Birilerinin Eski Sevgilisiyiz var.
Yeni yılda kendime hediye ettiğim kitapların arasındaydı bu kitap. Kitap hakkında hiçbir fikrim olmadan, tamamen adından ötürü ilgimi çekmesi ve tabii Tuna Kiremitçi olması nedeniyle hiç düşünmeden aldım bu kitabı. Evet, hepimiz birilerinin eski sevgilisiyiz ne kadar da doğru...
Denemelerden oluşan bu kitapta, ilk yazıya verilen bu isim aynı zamanda kitaba da ismini vermiş yani aslında kitabın bütününe ait bir eski sevgili durumu yok ama yine Tuna Kiremitçi'nin her kitabında olduğu gibi yeni pişmiş bir reçel kokusu hakim tüm kitaba.
Ömer Hayyam'dan bir söz karşılıyor sizi kitabın ilk sayfalarında "Sevdin, sevildin. Daha ne isteyesin?"
Tuna Kiremitçi'nin; hayata hayatına, dünyaya dünyasına, aşka aşkına, oğluna, kendisine bakışını küçük küçük yazılara döktüğü, her farklı başlık altında okurken kalbinizde tebessüm oluşturan tam bir başucu kitabı çıkarmış ortaya.
Yazılar çok çok güncel, Amy Winehouse'un ölümünden Zeyenep Casali'nin evliliğine, Ye Dua Et Sev'den Kaybedenler Kulübüne... 
Eski kitaplarından "A.Ş.K Neyin Kısaltması?" ile neredeyse aynı bu kitap. Tek fark daha bir yaş almış Kiremitçi'nin olaylara bakışı ve yorumu.
Yine birçok yazardan, şairden bahsediyor yazılarında. A.Ş.K Neyin Kısaltması?'nı okuduğumda bahsedilen yazarların, şairlerin çoğunu duymamıştım ve çokça not almıştım ama bu kitapta adı geçen çoğu ismi tanıyordum hatta tanımaktan da öte seviyordum, aklıma çok güzel yer etmiş şekilde biliyordum. Kiremitçi ile aynı insanları sevmemize mutlu oldum.
A.Ş.K Neyin Kısaltması?'nı da yakın bir zamanda okudum ama duygularımla boğuşup onları yazmaktan blogda yer veremediğim için o da yazılmayı bekleyen bir dolu kitabın arasında yerini koruyor. Ama şimdi, tüm kitapsever blog okuyucularıma söz veriyorum ki, haftaya tatile girmemle birlikte tüm biriktirdiğim kitapları birer birer sizinle paylaşacağım :)
En büyük ortak payda; hepimiz birilerinin eski sevgilisizyiz diye başlıyor söze sonra mutlu aşk vardır diye devam ediyor, ruh ikizinin gözlerine bakıyor, uzun mesafeli ilişkilerden bahsediyor, şimdiki çocukların meşgullüğünden dert yanıyor, asıl aşkını açıklıyor, fazla aşktan ölüyor, kafayı cama sıkıştırıyor ve en son bu yazıya inanmayın diyerek noktalıyor sözlerini.
Ve benim de yine ruhumda bıraktığı o hoş reçel kokusuyla yüreğime ılıkça dokunup geçiyor...
Yılın ilk kitabımın bu olması biraz manidar mı bilmem ama okudum çok da keyif aldım, size de tavsiye ederim, şimdiden herkese keyifli okumalar...

4 yorum:

  1. ayy bu kadar olmaz su anda bu kıtabı okuyorum cok beğendım ortalarındayım bende :) yılın ılk kıtabı bakalım bıze uğurlu gelecek mı :))

    YanıtlaSil
  2. sevgili biricit, umarım uğurlu gelir bu kitap bize :)

    YanıtlaSil
  3. valla hoşuma gitmedi desem yalan, okuyacağım ilk fırsatta =)
    evet hepimiz birilerinin eski sevgilisiyiz fakat birileri de bizim eski sevgilimiz! :D
    bi nebze rahatladım =p

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tabii ki kucukkurba hayatın gerçekleri bunlar :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...