30 Ocak 2012 Pazartesi

Kediler Güzel Uyanır


Bu ay okuduğum beşinci kitap, Yekta Kopan'dan Kediler Güzel Uyanır...
Üç bölüme ayrılmış kısa kısa öykülerden oluşuyor kitap. 
"Dört dörtlük okur olmak gibi bir kaygım yok" diyor sevgili Kopan öyküsündeki herhangi bir karakter aracılığıyla ama o tam bir dört dörtlük okur. Bunu, yazıya döktüğü her kelimeden her cümleden anlayabilirsiniz. Herkes bilir ki, iyi bir okuyucu olmadan iyi bir yazar olunamaz.
Öykülerini oluşturan harf cümbüşleri içimde bir tebessüm oluşturarak bir çırpıda okumamı sağladı bu kitabı.
Birbirinden farklı ruh hallerini minik kedi patisi dokunuşlarıyla tatlı tatlı anlatmış Yekta Kopan. Hepsi çok tanıdık, hepsi çok içten... Ayrıca bu kitabı okurken içimdeki öykü yazma isteği de yeniden uyandı bir kez daha.
Kitabın kapağındaki gibi bir yatakta, uyumadan önce büyük bir zevkle okudum kitapta yer alan öyküleri ve kediler gibi güzel uyandım sabaha.
Küçük bir çocuğun dilinden anlatılan belki de içimizdeki çocuğu dışa vuran "Pazar Günü" adlı öyküyü çok çok beğendim.


4 kısımdan oluşan "Matruşka" tek kelimeyle süper! Çok akıllıca düşünülmüş...


Bu, Yekta Kopan'ın okuduğum ilk kitabıydı. Programlarını hep takip ederdim, blog yazmaya başladığımdan beri blogunu da takip ediyorum ama ilk defa bir kitabını okudum ve onun cümlelerini okumakta çok geç kaldığımı farkettim. 
Şimdi tüm kitaplarını özellikle de öykü kitaplarını birer birer okuma sözü verdim kendime.


Kitabın son öyküsünden altını çizdiğim bir sözle yazımı noktalayıp, başucu kitaplarını seven herkese bu güzel öyküleri tavsiye ediyorum. 
Bu kadar gevezeyken hayat, uykusuz gecelerimin zor bulunur rüyalarına sinen fısıltılardan fazlasını istemiyorum...
                                                

                           

11 yorum:

  1. çok güzel bir kitaba benziyor:)okuma listeme alıyım bunu da :)teşekkürler tanıttığın için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim şimdiden keyifli okumalar :)

      Sil
  2. Hep benim sevdiğim öyküleri sevmişsin :)
    Gerçekten çok güzellerdi. "Yarın Sabah Öp Beni" özellikle. Bu öyküyü erkek arkadaşıma okutmuştum. Sonuna doğru yaşlar süzülmüştü gözlerinden sevdiceğimin :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet acıklı ve çok duyguluydu...
      ama ben mutlu mutlu sevgi dolu günler diliyorum size :)

      Sil
  3. bu ay okuduğun besıncı kıtap mı :)) ben daha bırıncıyı yenı bıtırdım:) guzel bı kıtaba benzıyor sevgıler canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biricitcim malum tatildeyim doya doya okuyorum hatta az bile sayılır :)
      Kiremitçi'nin öykülerini sevdiysen bu kitabı da seversin güncel konular değil ama farklı ruh halleri anlatılıyor hem de o kadar tatlı ki kedi gibi :)

      Sil
  4. bak bunu okumadım ama romanlarını okudum. çok iyi bi yazar.

    mimler var bi de ödüller.
    mimleri biliyosun herhalde.
    bi konuda bi yazı yazılıyor.
    ne olursa olsun.
    sonra bazı bloglar mimleniyor, yani işaretliyor seçiyorsun.
    onlar da yazıyor.
    ve mimlediğin ve ödül verdiğin her bloga gidip teker teker haber veriyorsun.
    :)
    ödüller de benzer şekilde.
    bloglar birbirine zaman zaman çeşitli ödüller veriyor.
    sen de bir ödül yazısı yazıp sona başka bloglara ödül veriyosun.
    onlar da yazıyor.

    blog yakınlaşması ve tanışmak için çok sevimli yollar.

    benden sana çok ödül ve mim gelicek zaman içinde.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yekta Kopan'ı çok beğenirim zaten ama ilk defa bir kitabını okudum ve dilini de anlatımını da çok sevdim :)
      bir ödülüm var, sanırım onu gördün :)
      teşekkürler verdiğin bilgi için, yavaş yavaş öğreneceğim ben de :)
      en yakın zamanda da yazacağım ödülümü :)

      Sil
  5. ben de "Bir de Baktım Yoksun"u okuyorum şu sıra Yekta Kopan'dan. güzel bir dili var, naif. bu kitabını da merak ettim sen anlatınca.

    o kedicik kitap ayracı mı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de o kitabı merak ediyorum çalıkuşum, okunacak kitaplarımı bitireyim hemen edinicem :)
      Kedicik kitap ayracı değil yüzüklük, kuyruğuna takıyorum yüzüklerimi :) ama bu sefer blog için mankenlik yapıp poz verdi kitapla :)

      Sil
  6. ayyy ben bunu listeme ladim :) :) Kesinlikle okucam cok dikkatimi cekti, cok tesekkurler :)
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...