23 Ocak 2012 Pazartesi

Kurtuluş Son Durak


Bugün kız kıza gidip izledik bu filmi. Annem, kız kardeşim, halam ve kuzenimle birlikte bol bol güldük.
Farklı hayat hikayesine sahip beş kadın Kurtuluş Son Durak'ta Saadet Apartmanında bir araya geliyor ve aslında tüm kadınların ortak hikayesi olan kadına şiddet konusunda aynı paydada buluşuyorlar. Onlar ayaklarında topuklularıyla, ellerinde ojeleriyle, boyunlarında mor fularlarıyla kadının gücünü göstermek istiyorlar, ölmeyi değil yaşamayı seçiyorlar. Ve onlar asla şiddetten yana değil ama tam bu noktada filmin en ironik ve komik kısmı başlıyor. Ne düşünürken neler oluyor ama iyi oluyor çünkü sonuç olarak seslerini duyurup isteklerine ulaşıyorlar.
Filmi izlerken eğlendim, bolca da güldüm. Böyle, güldürerek mesaj veren filmleri seviyorum ama insanın kafasına vura vura mesaj veren filmleri sevmiyorum. Bu film de bir parça böyleydi. Film, kadına şiddete hayır diyordu, oyuncular da bunu aynı şekilde dile getiriyordu.
Sonuç olarak güzel vakit geçirdim ve gerçekten parmak basılması gereken bir konuyu ele aldıkları için tüm ekibi tebrik ediyorum. Bu filmi izledikten sonra kadına bakış açısı değişen bir erkek bile olsa mutluluktur bu bütün kadınlar için.
Biz; sevgi nedir bilmeyen, kadına değer vermeyen, ona şiddet uygulayan acımasız adamları seyrederken babamız evde bize yemek hazırlıyordu. Sinemadan geldik, hop masaya oturduk ve afiyetle yemeğimizi yedik. Bir kez daha anladım babamın ve canım ailemin değerini.
Tüm insanlara şiddetten uzak günler diliyorum...

18 yorum:

  1. Ne mutlu sana.. Böyle bir babaya sahipsiniz. Herkese de nasip olmaz bu..

    YanıtlaSil
  2. evet profösör bunun farkındayım ve değerini bilmeye çalışıyorum...

    YanıtlaSil
  3. bu tip filmleri seviyorum ben de, insanın içini ısıtıyor.
    yabancı film izlerken bu tadı alamıyorum mesela ben=)
    bilgi için de teşekkürler, çok merak ettim izliicem =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim :) hafif bir film bolca da güldürüyor şimdiden iyi seyirler :)

      Sil
  4. şahane film değil mi.
    izleyici kadınlar da ne espriler yapıyolar ama sinemada.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tam bir kadın filmi :) ben çok kalabalık bir salonda izlemediğim için denk gelmedim deeptone ama doğrudur :)

      Sil
  5. blogumda okumuş muydun ki filmi bilemedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okumamıştım şimdi okudum "erkekler filmde ufak birer motif" çok doğru :)

      Sil
  6. hımmmm blogumu okuyosun sanıyodum.
    :)
    postcrossing de sahiden hoş bişi.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okuyorum ama o gözümden kaçmış :)
      ayrıca sen izleyicim olmadan beni nasıl takip ediyorsun hayranım sana :)

      Sil
    2. ve evet postcrossing harika bir şeye benziyor
      sen başladın mı
      bilgilenmek isterim bu konuda :)

      Sil
  7. peki.
    ama seni okuyorum ki ben sürekli.
    şekil diil öz önemli bence.
    bak bakalım sana üye olan kaç kişi var ve kaçından sana ilgi geliyo.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haklısın tatlım senin yerin bende bir ayrı bilesin :)
      ve şu postcrossinge en yakın zamanda başlayalım çok güzeeel :)

      Sil
  8. yok başlamadım ama sevdim.
    :)

    YanıtlaSil
  9. taam.
    :)
    bak blogçular neden bir dolu bloga üye oluyor biliyor musun. üye çekmek için. üye oluyor ama okumuyorlar.

    YanıtlaSil
  10. herkes bu filmi izlemiş. bir ben izleyemedim.:) her blogda görüyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet çalıkuşu ben de çok gördüm, çok izlenmiş :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...