19 Şubat 2012 Pazar

Eskişehir - Senfoni Orkestrası


Eskişehir'deki ikinci günümü müziğe ayırdım. Eskişehir Senfoni Orkestrası'nı dinlemek için Opera'ya gittim.
İlk olarak, Fazıl Say'ın bestelediği "Khayyam" Klarinet Konçetosu'nda,  söz olmadan klarinet orkestra eşliğinde Hayyam'ı anlatıyor. 30 dk süren eser üç bölümden oluşuyor.
İlk bölümde, 1000 yıl önce Hayyam'ın yaşadığı topraklara yani İran'a gidiliyor ve Hayyam'ın çocuklu ve gençlik dönemi, iyi ve kötü arasındaki farkı anladığı ilk zamanlar anlatılıyor.
İkinci bölümde,Hayyam'ın aşklarına yer veriliyor. Klarinete eşlik eden viyolonsel, Hayyam'ın eşini simgeliyor.
Son bölümde ise, Hayyam'ın en erdemli olduğu yaşlar müzüğin içinde dinleyiciye ulaşıyor.
Solist Ecesu Setesen, Naci Özgüç şefliğindeki orkestranın ona eşlik etmesiyle tüm dinleyicilerin keyifli dakikalar geçirmesini sağladı.




Ve ardından Edward Grieg "Peer Gynt" Süitleri ile devam eden konser, güzel bir müzik şöleni yaşattı bize. Gözümü kapatıp, huzurlu yerlere gittim ve ruhumu besledim onlar sayesinde. 
Orkestra şefi Naci Özgüç'ü ve orkestrayı tebrik ediyorum.
2002 yılında kurulan bu güzel orkestraya sahip tüm Eskişehirlilerin her zaman onlara kulak kabartması dileğiyle...



2 yorum:

  1. fazıl da grieg de iyidir. peer gynt fıstık fıstık.
    :)
    kafelere pek gitmedin herhalde.
    :)

    YanıtlaSil
  2. çok haklısın fıstık fıstık :) müzikle doyurdum ruhumu...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...