19 Şubat 2012 Pazar

Eskişehir - Şimdi Olmaz Sevgilim

Cuma günü fırtınalı, oradan oraya beyazlıklarını savuran asabi bir Eskişehir karşıladı beni ama onun bu soğukluğuna, o canlı kenti eve hapse etme düşüncesine inat, ben trenden iner inmez ilk iş olarak akşamki oyuna bilet almaya gittim. Hem de Eskişehirlilerin bile bilmediği, bilenlerin ise orada ne işin var diyerek şaşkınlıklarını ifade ettiği, şehrin neredeyse dışında bir yerde sahnelenen oyuna.
Sultandere Sahnesi'nde sahnelenen oyuna gitmek için kar altında saatlerce otobüs beklerken ve otobüse bindikten sonra yine bir o kadar yol giderken, keşke bu kadar uğraşmasaydık diye düşündüm ama oyunu izledikten sonra fikrim tamamen değişti ve iyi ki onca zahmeti çekip gelmişim dedim.


Ray Cooney'in yazdığı oyun Ali Yalaz tarafından çevrilmiş ve Ercüment Yılmaz'ın yönetmenliğinde Eskişehir Şehir Tiyatroları'nda sahnelenmeye başlamış. Beceriksiz bir çapkının hikayesini komiklikler süreciyle anlatan oyun  tam anlamıyla karmakarışık bir komedya.


Sahne, Bay ve Bayan Bodley'in kürkçü dükkanı. Bayan Bodley yurt dışında seyahatte, e o zaman Bay Bodley de çapkınlık peşinde. Bu çapkınlığına yardımcısı Arnold'ı da dahil eder ama Bayan Bodley'in seyahatten erken dönmesiyle tüm planları bozulur ve bu kürkçü dükkanında tadına doyumsuz bir komedi başlar. Sekreter Tıbdale, Bay ve Bayan McMichael, Bay ve Bayan Lawson, hepsini birbirine bağlayan, yalanlarla dolu komiklikler zinciri.  Temposu hiç düşmeyen, bol kahkahalı, oldukça keyifli bir oyun.


Arnold karakterini canlandıran Alp Sunaoğlu, üstün performansıyla fazlasıyla beğenimi kazandı, çok çok başarılı. En çok bu karaktere gülmeme rağmen tüm oyuncuların aynı duyguyu yaşattıklarını söyleyebilirim, oyuncuları gerçekten başarılı buldum. Bir de aklımda yer eden Ezgi Çoşkun'un canlandırdığı Sue Lawson karakteri, abartılı bir tipleme olmasına rağmen, o ince ölçüyü çok güzel korumuş. Tiz sesiyle, uzata uzata Bay McMichael deyişi hala kulaklarımda.


Oyun, geçen sezon izlediğim Georges Feydeau’nun yazdığı Bit Yeniği adlı oyunu anımsattı bana. O da Eskişehir Şehir Tiyatroları'nın oyunuydu ve Ankara'ya turneye geldiklerinde izlemiştim. Yine çok gülüp eğlenmiştim. Bu oyun da Bit Yeniği gibi bir tat bıraktı ruhumda. Yüksek tempolu, bol karmaşalı, komik oyunlar her ikisi de. 


Neyi ne için erteler insan?
İnsan ne için erteler neyi?
Ne için erteler insan neyi?
 Yönetmen Ercüment Yılmaz, tüm bu felsefik düşüncelerden uzak ağız dolusu gülmek için sahnelemek istediklerini söylemiş bu oyunu.
Ve dediği gibi, bu düşüncelere çok fazla girmeden eğlenceli dakikalar yaşatıyorlar size. Ben o kadar çok güldüm ki, önümde oturan beyefendi arkasına dönüp bir bakış attı bana ama ben hiç aldırmadan gülmeye devam ettim.
Türkiye'deki ilk profesyonel gösterimi Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatroları sahnelerinde gerçekleştirilen bu oyun, sezon boyunca Eskişehir'de tiyatroseverlerle buluşmaya devam edecek. 
Tüm ekibi tebrik edip, bol bol gülüp eğlenmek isteyen herkese bu güzel oyunu tavsiye ediyorum.
Şimdiden iyi seyirler. 

6 yorum:

  1. eskişehirde şubat bırrr.
    :)))
    ray cooney severim.
    bu oyunu izledim ama bu kadro diil.
    :)
    kırmızılı oyuncu ne kadar güzelmiş.
    :)

    YanıtlaSil
  2. Ali Yalaz'ın yorumu da güzel olmuş, çok keyifliydi oyun aklında olsun yolun düşerse izle mutlaka :)

    YanıtlaSil
  3. Eskişehir'De tiyatro bir başka güzeldir..
    Tüm oyunları izledim diyebilirim,tamamını tavsiye ederim :)
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eskişehir'den iki oyun izledim şimdiye kadar ikisi de beklentilerimin çok üstündeydi, gerçekten güzel :)

      Sil
  4. Oyunu akşamüstü izledim ve çok çok güzeldi.Herkese tavsiye ederim.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...