12 Şubat 2012 Pazar

Rab Şeytana Dedi Ki


Tatilimin son oyunu, dün seyrettiğim Rab Şeytana Dedi Ki...
Hoş, sade bir dekor ve dekorun arka kısmında büyük bir orkestrayla karşıladılar bizi. Şarkıyla başlayıp şarkıyla bitiyor oyun. Anlatmak istedikleri her meseleyi şarkılarla dile getiriyorlar. 
Bir tarafta kutsal kitaplarda sabrıyla bilinen Peygamber Eyüp, diğer tarafta Yunan mitolojisinde Zeus'a karşı türlü oyunlar oynayıp ona direnen Sisyphos. İki ayrı kahraman, iki ayrı tanrı, tanrıya karşı iki ayrı davranış...
Aralarında da, bu iki kahramanın tanrılarıyla bahse tutuşmuş şeytan, iblis, lucifer, siz hangi ismini kullanmak isterseniz artık...
Birinin isyan etmesi, diğerinin ise her şeyi kabullenmesi gerekir şeytanın galip gelmesi için. Bu iki zıt durum, iki kahramanın da kafasını karıştırır. Aynı şekilde kafası karışan Eyüp'ün karısı da adeta şeytanın maşası gibi iki kahraman arasında galiplik yolunda kullanılır.
Bakalım, şeytan mı galip gelecektir yoksa tanrılar mı? Oyun, bu merakımızı giderirken aynı zamanda sabır ve direniş üzerine bir seçim yapmamızı istiyor bizden . Eyüp mü Sisyphos mu karar verin diyorlar oyunun sonunda. Ama ben bu soruya, Durukan Ordu'nun mükemmel performansıyla şeytan! diye cevap veriyorum :)
Sizi hemen uyarıyım, oyunun sonunda bir Durukan Ordu hayranı olarak salondan çıkabilirsiniz. Bir şeytan bu kadar mı sempatik olur dedirtti kendileri bana. Uzun saçlarıyla, sırtındaki gitarıyla, ayakkabılarının altındaki  tık tıklarıyla, muhteşem sesiyle, tüm mimikleriyle ve gülüşüyle hayran bıraktı beni kendisine. Ön sırada oturan yaşlı bir bayanı sahneye davet edip onunla dans ederken o tatlı bayanın yerinde olmayı çok istedim :) 
Gerçekten çok başarılı bir oyuncu, kocaman alkışları eksik etmedik kendisinden. Bu oyundaki üstün performansıyla, 2009 - 2010 1. Sadri Alışık Anadolu Tiyatro Oyuncu Ödülleri ve 10. Lions Tiyatro Ödülleri'nde En İyi Erkek Oyuncu ödülüne layık görülmüş.


 

Eyüp ve Sisyphos da aynı şekilde çok başarılıydı, onları da tebrik ediyorum.
Eyüp'ün karısı ise çok fazla beğenimi kazanmadı. Özellikle şarkı söylediği kısımlar biraz itici geldi bana. Önceki sezonlarda bu rolü Fatma Öney'in canlandırdığını biliyordum. Bu oyuncu değişikliği biraz keyfimi kaçırdı benim.
Dansları ve şarkıları da çok çok başarılı bulmadım. Çok başarılı dansçılar vardı ama sanki hepsi istenen duyguyu geçiremiyordu seyirciye. Bunun nedeni de yine bu sezondaki dansçı değişiklikleri olabilir. Aynı şekilde şarkılar da çok fazla bir his uyandırmadı bende, aklımda yer etmedi ama zaten müzikal bir derdinin olduğunu zannetmiyorum bu oyunun. Onlar üstün oyunculuk performanslarıyla dertlerini anlatıp, istenen mesajı veriyorlar seyirciye. Bu nedenle ne danslar ne da şarkılar oyuna olan beğenimi gölgelemedi.
Oyunda, benim en çok dikkatimi çeken kostümler oldu. Şeytanın kıyafeti, sırtında taşıdığı gitara uygun olarak hem müzisyen tarafını hem de içindeki oyunbazlığı yansıtan baştan çıkartıcı bir havada. Eyüp ve karısının kıyafetleri, olması gerektiği gibi sıradan. Sisyphos'un kostümü de kendi döneminden, Yunan mitolojisinden izler taşıyor. Dansçıların kostümleri ise, bu dört karakterin kostümlerinden birer parça taşıyor. Esra Selah'ın tasarladığı bu kostümler yine 2009 - 2010 10. Lions Tiyatro Ödülleri'nde En İyi Kostüm Tasarımı ödülünü de kazanmış. 
Oyunu diğer ödülleri ise; Nihat Asyalı'ya verilen 2009 - 2010 10. Lions Tiyatro Ödülleri En İyi Oyun Yazarı Ödülü ve Bozkurt Kuruç'a verilen 2009 - 2010 1. Sadri Alışık Anadolu Tiyatro Oyuncu Ödülleri Komedi - Müzikal Dalında En İyi Yönetmen Ödülü.



Bir de, bu güzel oyuna ünlü ressam Adnan Turani çok hoş bir afiş hazırlayarak oyunun güzelliğine güzellik katmış.
Sadece, 1 saat 35 dk süren oyun biraz kısa geldi bana, daha uzun sürebilirdi sanırım doyamadım tadına.
Son sözüm, bu kadar bol ödüllü oyun kaçmaz, mutlaka izleyin!



9 yorum:

  1. Rab şeytana dedi ki...
    Seninde söylediğin gibi oyunu izledikten sonra arkadaşlarıma dönüp "Ben bu şeytana aşık oldum galiba." demiştim. :)
    Durukan Ordu çok iyi bir tiyatro sanatçısı gerçekten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet simgee gerçekten öyle fazlasıyla başarılı bir isim :)

      Sil
  2. İrfan Şahinbaş Atölyesi'nde kostüm depolarını gezerken hayran kalmıştım. Özellikle bu oyunda kostümler (başta Lucifer'in ki) bence de ödülü hak ediyordu. Ödül aldığını öğrendim sayende, çok güzel anlatmışsın oyunu :) Sevgilerle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten kostümler ödülü hakeden cinstendi emeklerine sağlık
      ayrıca teşekkür ediyorum sağolun :)

      Sil
  3. kitap oyun müzik sinema yazmak daa güzel oluyo di mi.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet :)
      arada yoğun duygular yaşamasam hep bunlara yer vericem ama olmuyor işte biraz da kendimden yazıyorum bi şeyler :)

      Sil
  4. Durukan Ordu'nun oyunculugu gercekten basariliydi, ayni sekilde ben de Eyup'un karisinin oyunculugunu sevmedim, gecenlerde izledim bu oyunu, hatta ben de yazmistim:) http://birazhayat.blogspot.com/2012/03/rab-seytana-dedi-ki.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu sezon o oyuncu da değişiklik var çünkü bana da çok eğreti geldi
      en yakın zamanda okuyup yorum yapıcam
      teşekkürler yorumun için :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...