8 Şubat 2012 Çarşamba

Romeo ve Juliet


Romeo ve Juliet'in kitabını bir türlü okuyamadım. Ne zaman bitirmeye niyetli olsam hep yarım kaldı. Tiyatroyu çok sevmeme rağmen, oyun halinde yazılı olan metinleri okumaktan pek hoşlanmıyorum. Belki bir anlatıcı tarafından anlatılarak düz yazı şekline dönüştürülse büyük bir zevkle okurum ama sahne sahne anlatılan, parantez içlerinde karakterlerin durumları hakkında bilgi veren, oyun halindeki metinleri okumayı sevmiyorum.
Bu nedenle, Romeo ve Jıliet'in çizgi romanını görünce çok mutlu oldum. Vakit kaybetmeden hemen aldım ve bir çırpıda okudum.

Hikaye tamamen günümüze uyarlanmış. Romeo'nun bir rock idolü Juliet'in ise tam bir shibuya kızı olduğu hikaye Tokyo'da geçmekte.

Ve birbirine düşman aileler, Montague ve Capulet.

Hikaye günümüze uyarlanınca, klasik Romeo ve Juliet'in o romantik atmosferinden hiç eser kalmamış.
Tragedyanın yüceltilmiş dili de yok elbet, Japon gençliğinin konuşmalarıyla can bulan karakterler hiç hoşuma gitmedi. Anlayacağınız, okumakta zorlandığım o oyun metinlerinin değerini anlamış oldum :)
Ayrıca, kitabın sadece birkaç sayfası renkli geri klan kısmı siyah beyaz ve baskısı hiç sağlam değil, sayfalar birbir elimde kaldı. Doyasıya açıp okuyamadım kitabı.





Ben pek beğenmesem de çizgi roman sevenlerin, özellikle de manga sevenlerin ilgisini çekebilir. Kitap okumayı sevmeyen minikler için de, kitap okuma alışkanlığını kazandırmak amacıyla hoş bir hediye olabilir.
:)

8 yorum:

  1. Ben nedense böyle klasik eserlerin modern uyarlamalarını pek sevmiyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sevmediğimi anladım bunu okuduktan sonra :)

      Sil
  2. ben de okuyorum bunları.
    ama bak başka yayınevlerinin de var benzer çizgi romanları.
    klasikler yani.
    ntv gibi.
    onnar çook güzel.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim çok ilgim yok ama bunu görünce kayıtsız kalamamıştım
      dediklerine de bir göz atabilirim :)

      Sil
  3. Sanırım ben biraz tutucuyum tiyatro metni konusunda bazen uyarlamalardan bile hoşlanmıyorum, oyun orijinal metnini okumaktan hayli keyif alırım kendi sahnemi kurarım, dekorda özgürümdür :) Belki sevebileceğiniz bir kaç eser çıkabilir mitos ya da klasik oyunlar dışındaki kısa metinler ilginizi çekebilir. Düşünürseniz Milli kütüphanede çok çeşitli oyunlar bulabilirsiniz fotokopi imkanı da sağlıyorlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okulumun kütüphanesinde de çok var oyun kitapları hatta bazıları izlediğim oyunların oluyor görünce mutlu oluyorum :)dediğim gibi ben pek hoşlanmıyorum okumaktan ama evet belki kısa metinler hoşuma gidebilir aklımda olsun bakacağım mutlaka teşekkür ederim :)

      Sil
  4. klasiklerin çizgi romanları. çok çok iyi.
    :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...