8 Mart 2012 Perşembe

Kontrabas


Bugün okul çıkışı arkadaşlarla hoş bir yemek, çay tatlı keyfi, bol bol sohbet ve ardından tiyatro...
2008-2009 sezonundan beri oynanan bu oyunu uzun zamandır merak ediyordum. Yine biletlerimizi 13 gün önceden aldık, sabırsızlıkla bugünü bekliyorduk ki, bir de baktık Dünya Kadınlar Gününü seçmişiz hiç farkında olmadan :) Evet efendim, biz bugün kız kıza, çok başarılı bir erkek oyuncunun üstün yeteneği ve kontrabasıyla kadınlar gününü kutladık...
Kontrabas, Koku romanıyla tanıdığımız dünyanın en utangaç yazarı Patrick Süskind'ın birçok dile çevrilip oynanmış tek kişilik oyunu. Oyun, kendini dış dünyanın gürültüsünden soyutlamış bir kontrabasçının üzerinden müziği, bireyi, toplumu, cinselliği, hayatı kendine özgü yorumuyla eleştiriyor. Müzik üzerinden ailesini, mesleğini, sanatını, sevdiği kadını, yaşamını ve kendisiyle olan tüm problemlerini seyirciye aktarıyor. Hayattaki seçimlerimize, bu seçimlerin nedenlerine, emeklerimize, bu emeklerin karşılığını alamamamıza, kalabalığa ve kalabalık içindeki yalnızlığımıza dikkat çekiyor. 


Sahnede Olcay Kavuzlu'ya sesiyle bir erkeği andıran ama görünüşüyle koca popolu, küçük omuzlu bir bayanı çağrıştıran kontrabas eşlik ediyor. Kavuzlu, yaşama olan isyanını bu kontrabas üzerinden dile getiriyor. Klasik müzik tarihinin en önemli isimlerinden bahsederek kendi enstrümanının zorluklarından, orkestralarda her zaman en arkada olduğuna serzenişte bulunarak aslında kendisinin hayattaki yerine karşı göndermeler yapıyor.


Oyunu beğendim, temposu yer yer oldukça yüksek, diğer kısımlarda da normal şekilde ilerliyor. Derin bir müzik bilgisine sahip olsaydım çok daha fazla zevk alacağımı düşündüm ama yine de birçok bilmediğim müzisyenin adını Olcay Kavuzlu'nun ağzından dinlerken hiç sıkılmadım. Eminim müzikle ilgilenen insanlar çok daha zevk alırlar. Seyircinin de oyuncu olduğu bir oyun, gözler hep seyirci üzerinde ve sürekli küçük sorularla seyirci oyuna dahil edilmekte. Sevgili Kavuzlu'nun gözüne kestirip bir soru da bana yöneltmesi de ayrıca hoş oldu.


Tek perdelik oyun, bu kontrabasçının orkestradaki yerini almak için hazırlanması ve seyircilerde insan yaşamı üzerine sorular bırakarak sonlanıyor. 
Bu hoş akşam için Olcay Kavuzlu'nın muhteşem performansına ve tüm ekibe teşekkür edip tüm kadınların bu güzel gününü kutluyorum...

12 yorum:

  1. ne güzeeel!!

    ben de tiyatro sezonunu ayın 22sinde açıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tiyatro postlarını büyük bir zevkle okumayı bekliyorum o zaman :)

      Sil
  2. Ne mutlu yine tiyotro ile senlenmis günün
    Oyunun methini duymustum gitmek kismet olmadi hasta ve mizmiz yatarken guzel bir oyun yorumu okumak iyi geldi eline saglik :) mutlu gunler diliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler canım en yakın zamanda iyileşmen ve tiyatroya gitmen dileğiyle :)

      Sil
  3. Harikasın :) Ben de cumartesi günü için bilet aldım, izlediğimde yazmayı düşünüyordum,şimdi yazını görünce komacann gülümsedim :) Başka bir oyuna çalışırken texti elime geçmişti, okumuştum (ki aradan nerdeyse 2 yıl geçti) ama bir türlü bilet bulamamıştım... Aynı hafta aynı oyunu seyretmiş olacağız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaa ne hoş bir tesadüf bu :)
      oyunla ilgili yorumlarını bekliyorum
      şimdiden iyi seyirler :)

      Sil
  4. ne güzel yahu hiç tiyatro kültürüm yok benim utandım cidden.
    ama bundan iyi kadınlar günü kutlanamazdı.
    Bi de çok hoşuma gidiyo senin böyle anlatman falan, insanı bi fikir sahibi yapmaya yetiyor ziyadesiyle.
    Eline sağlık canım =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim canım
      sizleri memnun edebiliyorsam benden mutlusu yok :)

      Sil
  5. sen Ankara'da ol, tiyatroya giderken bana haber verme aşkolsun :))) heheh, şaka bir yana, iyi ki gitmişsin, güya ben hala gideceğim :/ mutlu haftasonları :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)
      teşekkürler Mayacım
      sana da mutlu bir hafta sonu diliyorum...

      Sil
  6. izlemedim ama kitabı süper.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de kitabı okumadım ama eminim güzeldir :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...