11 Mart 2012 Pazar

Pencere


Küçücük hayallerim vardı; şu kapının ardında, pencerenin kenarından içeri sızan güneş pırıltıları yeterdi bana...
Sarmaşık çok şımarmış, iyice kaplamış pencereyi. Hem içeriyi de karartıyor, dökülen yaprakların temzilenmesi de ayrı bir dert. Biraz kessek, şöyle açsak da rahat rahat dışarıyı izlesek...
Bırak dokunma sevmiş yerini, sımsıkı sarılmış, güvenmiş pencereye. Kesersek  küser sonra bize, boynunu büker, çiçeklerini göstermez, kokusunu iletmez...

Şimdi ne içeri girmeyen güneş ne kapının tokmağını tıklatan ellerin var. Tartışmaların yerini de suskunluk almış.
Biliyor musun, dallar iyice kapladı pencereyi. Dışarı hiç görülmüyor, tek pencereli oda zifiri karanlık.
Hiç dokunmuyorum ama, karışmıyorum pencereyle olan aşkına. Bir dalına elimi uzatsam bilirim küser sonra.
Hem sen yüzüme değdiğini göremedikten sonra neye yarar o güneş, neye yarar aydınlık oda...
Bugün çok özledim seni, çiçeklerin kokusuna karıştı özlemim. Sonra birden yağmur başladı, bardaktan boşalırcasına derler ya işte öyle yağdı, yağdı yağdı hiç durmadı. Yapraklar ıslandı, pörsüdü, hafifçe göründü dışarısı. Gözüme bir su birikintisi çarptı. Gözümü kısarak odaklandım o noktaya, seni gördüm her damlada. Uzun uzun izledim, hatta gülümsedim bile biliyor musun. Hüzün kaplı mutluluğu yaşadım yine. Ardından damlalar hızını kesip, etraf sessizleşince sen de kayboldun yeniden. Hiç olmamış gibi, bir hayalmiş gibi akıp gittin gözlerimden...

12 yorum:

  1. sadece bir kapı,bazen çok şey ifade edebiliyor..Kapılar her zaman ilginç gelmiştir bana,bazen de korkutucu..Çocukluğumdan kalma bir durum...
    resmi görünce anımsadım ve gayet güzel olmuş,yazı da...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler ladycim
      ben pencereye odaklandım ama dediğin gibi korkutucudur bazen bilinmeyen kapılar...

      Sil
  2. bi özlem ancak böyle güzel kelimelerle anlatılabilirdi :)
    bazen hepimiz aynı yoldan geçiyoruz galiba, bir varmış bir yokmuş dercesine. Unutmuş gibi yapıp hiç aklımızdan çıkmamacasına..
    eline yüreğine sağlık gretacım =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. unutmuş gibi yapıp hiç aklımızdan çıkarmamacasına...
      yağmurlu havalarda özlem daha da bir artıyor
      güzel yorumun için teşekkür ederim kucukkurbacım :)

      Sil
  3. Resme öykü ne de güzel olmuş, zihnine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim Mayacım :)

      Sil
  4. çok güzel yazmışsın.
    :)
    aman silinip gitsin unut işte.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim
      ama sen unutabiliyo musun :)

      Sil
  5. kelimelerin de resimlerin gibi etkileyici ve güzel...

    (bu arada senin şu en son mimi yazamadım ben ya, kusuruma bakma zor geldi yazması valla :) )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim sevgili Prometheus...
      ( önemli değil bazen insanın aklına çok güzel şeyler gelse bile toparlayıp yazıya aktaramıyor, zaten bir şeyler yaz artık diye mimlemiştim ben seni:) )

      Sil
  6. Resime bayıldım öncelikle.Hikaye de resimle bir bütün içerisinde olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim beğenmenize sevindim :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...