7 Nisan 2012 Cumartesi

Aşka Gittim Dönmeyeceğim


Adı ve şu nostaljik kapak resmi öyle dikkatimi çekti ki görür görmez aldım bu kitabı. Aynı zamanda bir çırpıda okuyarak da nisan ayının ilk kitabı olarak ekledim listeme.
Tesadüfen bu ara hep aynı tarz kitaplar okuyorum. Yine bir adamın ayrıldığı sevgilisine duyduğu aşka ortak oldum cümle toplulukları içinde.
Kitabı okumadan önce, bir kadın toplamış bavulunu aşka yol almış diye düşünmüştüm ama hikaye erkek karakter üzerinden gidiyor. Sevgilisiyle tanıştığı andan başlayıp ilişkilerini anlatırken bir anda onun yokluğuna sesleniyor ardından da yokluğunun üzerinden zaman geçişine ve  kitabın genelini  Evvel / An / Ahir olarak isimlendiriyor yazar. Yani giden sevgilinin ardından aşkla kalan adamın hikayesini anlatıyor, aşka gidip dönmeyecek olan kadın değil adam.


Adem Özbay, daha önce adını hiç duymadığım bir yazardı, ilk defa okudum. Dilini sevdim, samimi bir anlatımı var. Beğenilerimin yanında eleştirilerim de var kitapla ilgili. Öncelikle çok fazla yazım hatası var, okurken çok rahatsız etti bu durum beni. Bu yazarla ilgili bir sorun mu bilmiyorum ama en yakın zamanda kendisine mail atıp bu şikayetimi dile getireceğim. Diğer bir şey de, sanki buradaki hikayeyi okurken şimdiye kadar okuduğum birçok aşk romanından tanıdık şeylere rastladım. Bana mı öyle geldi bilmiyorum ama şu kitapta da aynı şekilde tanımlanmıştı bu düşünce gibi şeyler söyledim kendi kendime. Bunların dışında iki sevgilinin birbirlerine yazdıkları postitler çok yaratıcı geldi bana, okurken hem eğlendim hem hüzünlendim. Bir de kitabın arka kapağındaki resimler; bunlar da ilk anda çok dikkatimi çekmişti bir anlam verememiştim önce ama kitabı okudukça anladım ki, kitapta sözü geçen ünlü insanların, kitapların, şarkıların, filmlerin, olguların hatta salyangozun bile resmine yer verilmiş arka kapakta. Bu da çok hoşuma gitti.


Hikaye tek taraflı anlatıldığı için fazlasıyla yanlıca, elinizde olmadan adama üzülüp ona hak veriyorsunuz ama havada kalan çok şey var. Mesela, ayrılık nedeninden bahsedilmiyor kitapta. Bunları düşünürken son sayfada şöyle bir şeyle karşılaşıyorsunuz:


Evet, tam tarihini bilmiyorum ama bu ay içinde kitabın devamı niteliğinde ikincisi çıkacakmış ve bu sefer kadın karakterin tarafından dinleyecekmişiz hikayeyi. Kimin haklı olduğuna karar verebilmek için bu kitabı da okuyacağım ama kitabın üçüncüsünün seneye bu zaman çıkacağının şimdiden haberinin verilmesi benim pek hoşuma gitmedi. Bana fazlasıyla ısmarlama geldi bu durum ama zaten yazılmış olan bir hikayeyse ve bu da bir pazarlama taktiğiyse bilemem.
Eleştirilerimle birlikte paylaştım kitabı. Her şey bir tarafa ben keyifle kısa sürede okudum. Aşkı hissetmek isteyenlere de samimiyetle öneririm.
Keyifli okumalar 
:)

11 yorum:

  1. okuduğum kitapta çok fazla yazım hatası varsa dayanamıyorum.Bitiremiyorum kitabı.

    Kitabın ismi çok hoşuma gitti. :)

    YanıtlaSil
  2. evet çok rahatsız edici bir durum
    benim de çok hoşuma gitti zaten adı çekti kendine :)

    YanıtlaSil
  3. Tarihlerinin belli olmasi, bana da ismarlama havasi verir, yazim dilinde hatalari da var deyince nedense lmadan ben de bir negatif dusunce dogurdu:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haklısın Lulu ama bu yazım hatasının nedenini bilmiyorum yine de bir şans vermeye değer bence :)

      Sil
  4. Aşka Gittim Dönmeyeceğim |V
    Nisan 2014'te Tüm Seçkin Kitapçılarda
    Aklıma bu geldi direk.Bu ne böyle her sene yenisi çıkıyor bana da ısmarlama geldi biraz :/
    Paylaşım için teşekkürler yazım hataları falan da olsa ismi hoş olduğu için okumayı düşünüyorum:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet gerçekten rahatsız etti beni bu ısmarlama durumu
      ne demek rica ederim :)

      Sil
  5. ilginçmiş.
    hiç duymadım ben de.
    yazım hatası hiç çekilmez di mi.
    fotolar da iyiymiş.
    konu iyi ama.
    :)

    YanıtlaSil
  6. ilk keşfeden benim sanırım bu kitabı, seviniyorum böyle olunca :)
    yazım hatası çekilmiyor ama ona rağmen sevdim ben bu kitabı, ruh halimden olsa gerek :)

    YanıtlaSil
  7. Sevgili dostlar,
    Öncelikle teşekkürler, bir yazar için övgü ne kadar anlamlıysa, eleştiri de o kadar anlamlıdır, zira yazarın yolculuğunda övgüler değil eleştiriler rehberlik eder.
    Öncelikle yayınevim adına ben özür diliyorum, gerçekten çok yazım hatası olan bir basım oldu. Bana yapılan açıklamada, 'düzeltmelerin girildiği ama sonradan eski tasarımın yanlışlıkla basıldığını' söylendi. Şu an zaten yeni baskısı var yayınevinde. Ben yutdışında olmam nedeniyle göremedim henüz ama umarım hatasız bir basım olmuştur.
    Diğer aşk romanlarıyla benzeşmesi konusunda "doğrudur" diyeceğim, zira elimizde bir tane "aşk" var. Aşkın farklılaştıran insanların kendisi bence. Ama yine de okuduklarımızda ve yaşadıklarımızda ortak benzeşmeler olmasını normal karşılıyorum. Bir yazar için farklılık yazma tekniğinde olmalı. Bu kitapta olabildiğince sade ve hepimize dokunan bir aşk hikayesi yazmaya çalıştım. Hepimizin hayatında olmuş şeyler...
    Kitabın seri şeklinde olmasına gelince dediğiniz gibi tarih verilmesi yanlış oldu. Zaten o tarihlere uyamayacağımızı biz de gördük, zira yazmak palanlamaktan daha zor:)
    Kitabın 2. bölümü yani kadın kahramanın anlatımıyla yazılan AŞK YALNIZLIĞI kitabını bu ve benzeri sorunları tekrar yaşamamak için blog olarak yayınladım. Kitap şu anda http://askyalnizligi.blogspot.com/ adresinde bitmiş olarak yayınlandı. Burada da göreceğiniz eksikleri bildirmeniz beni onurlandırır.
    Bir yazarın kendisini savunması babında değil, dostlarıyla hasbihal etmesi olarak yorumlanmasını arzu ettiğim bu mesajla birlikte ortak yolcuğumuz için sevgilerimi sunuyorum. Bu harika blog için de sevgili greta'yı kutluyorum.

    Adem Özbay
    www.ademozbay.com
    ademozbaya@gmail.com

    YanıtlaSil
  8. Adem bey, göstermiş olduğunuz ilgi için ve içtenliğiniz için çok teşekkür ediyorum bu yorumunuz beni gerçekten fazlasıyla mutlu etti. Yeni kitapları, yeni yazarları okuyup blogumda yorumlamayı başka insanlara tanıtmayı çok seviyorum. Amacım edebiyata, iyiye ve güzele birazcık da olsa katkı da bulunmak.Yaptığım eleştirilere göstermiş olduğunuz incelik için tekrar teşekkür ederim. Blogunuzda yayınladığınız yeni kitabınızı da en yakın zamanda okuyup yorumlayacağıma emin olabilirsiniz. Blogum için sarfettiğiniz güzel cümleler için de ayrıca teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  9. Sevgili Greta, blogunda başka bir iletişim adresi bulamadım, belki de ben gözümden kaçırdım.
    Umarım iyisin. Yeni kitabımı sana ulaştırmak istiyorum.
    Bana adres bildirebilirsen sevinirim.
    Teşekkürler, sevgiler.

    Adem Özbay
    adem@ademozbay.com

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...