6 Nisan 2012 Cuma

Dali


23 Mart tarihinden itibaren Dali, CerModern'de Ankaralılarla buluşmaya başladı. Her yerde yazıldı çizildi, hatta çoğu Ankaralı bloggerlar da gidip gezdi. Ben de yoğunluktan anca fırsat bulup bugün gidip seyrettim Dali'nin resimlerini.

Sürrealist bir ressam Dali, onun resimlerine bakıp çok güzel, çok hoş gibi sıfatları kullanamıyor insan. Acaba ne anlatmak istiyor diye düşündürerek, beynimizde yaptığı çağrışımlara hayret ederek, içtenlikle çok başarılı dedirttiriyor insana.
Sergi; İlahi Komedya, Sürrealizm İzleri ve Gala ile Akşam Yemeğiolmak üzere üç bölümden oluşuyor.
İlahi Komedya'da Dante'nin 700. doğum günü anısına yapılan resimler bulunuyor. Dante'nin cehennem, araf ve cennette yaptığı yolculuklar anlatılıyor. 
Sürrealizm İzleri'nde yer alan eserler, düşsel atmosfere dayalı. Kelebekler, saatler ön planda. Benim en çok ilgimi çeken buradaki eserler oldu.
Gala ile Akşam Yemeği'nde ise, çocukluğundan beri aşçı olmak isteyen Dali'nin restoranların menülerinden ve aşçıların tariflerinden oluşturduğu sürrealist gastroestetik resimler bulunuyor. Ayrıca bu resimlerde Dali, açlıktan ölmek üzere olan sanatçıya da vurgu yapıyor. 
    










20 Mayıs tarihine kadar siz de gidip bir göz atabilirsiniz Dali'nin bu ünlü eserlerine. 
Hoş bir hafta sonu etkinliği olabilir :)
Şimdiden herkese iyi gezmeler...

4 yorum:

  1. Greta bende bugün oradaydım. :)

    belki yan yana bakmışızdır resimlere. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa inanmıyorum :) cidden belki de birlikte gezmişizdir sergiyi :)

      Sil
  2. gideceğini biliyodum ki.
    :)
    dali ya evet biraz okumak gerekiyor resimleri hakkında.
    bi dolu şeyi yıkmış geçmiş deli adam.
    :)
    ama bi de galayla müthiş aşkı var.
    :)

    YanıtlaSil
  3. hiçbir şey kaçmaz senden dimi :)
    evet, farklı bir ressam bana göre sadece resimlere bakıp geçmek yetmiyor anlamını çözmek lazım

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...