5 Nisan 2012 Perşembe

Ironweed

Bir de film paylaşmak istiyorum bu akşam sizlerle. Meryl Streep Kuşağı'nda tesadüfen denk gelip izledim Türkçe'ye Sonsuz Matem adıyla çevrilen bu filmi. Film, 1987 yılında Hecto Babenco yönetmenliğinde çekilmiş yani baya eski bir film. Zaten ilk anda o atmosfer çekti beni kendine, bir de olayların 30lu yıllarda geçmesi daha da iştahımı kabarttı. 
Aslında bir roman uyarlaması, William Kennedy tarafından 1984 yılında yazılmış hatta geçen yüzyılın en iyi 100 romanı arasında gösterilmiş. 
O yıllarda New York'ta baş gösteren büyük finansal kriz döneminde Francis yani Jack Nickholson, evini, karısını, çocuklarını, torununu, hayatını ve tüm geçmişini geride bırakarak sokaklarda yaşamaya başlar. Şizofrenik ve alkolik bir adamdır Francis, tek amacı gününü kurtarmak, karnını doyurup yatacak bir yer bulmaktır.
Sokaklarda, onun gibi evsiz eski bir şarkıcı olan Helen'le yani Meryl Streep'le tanışır. Onun da Francis'ten bir farkı yoktur; karnını doyurmak, yatacak bir yer bulmak ve içkiye olan düşkünlüğüyle sokakta birlikte yeni bir hayata başlarlar.
Jack Nickholson üzerinden giden hikayede Meryl Streep'in oyunculuğuna bir kez daha hayran kaldım ve tabii ki Jack Nickholson da  en az onun kadar başarılı. Ayrıca bu iki usta isme bir de Tom Waits eşlik ediyor değinmeden geçemeyeceğim.
Evsizleri, işsizleri, alkol bağımlılarını ve  sokak hayatının tüm o dramatik öyküsünü güçlü bir şekilde izleyiciye yansıtıyor film. Belki de Amerika'nın asıl yüzünü gözler önüne seriyor. 
Umutsuzluk içinde yaşam mücadelesine giren bu insanların şu anki hayatı, geçmişteki hayatlarını irdelemeleri bizi de kendi içimizde bir yolculuğa çıkarıyor.
Gerçekten etkileyici bir film.
İzlemek isteyenlere şimdiden iyi seyirler diliyorum.


6 yorum:

  1. En kısa zamanda izlenecek filmler listeme an itibariyle bunu da ekledim Greta'm :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mutlu oldum o zaman umarım beğenirsin Düş Kızı'm :)

      Sil
  2. evet evet İzlemek istiyoruummm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o zaman iyi seyirler Mayacım :)

      Sil
  3. izledim tebi baba film jack meryl vee waits.
    :))

    YanıtlaSil
  4. ben de geç de olsa izlemiş oldum :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...