15 Nisan 2012 Pazar

Soğuk Bir Berlin Gecesi

Dün gece uzun zamandır izlediğim en güzel oyunla keyifli günümü sonlandırdım. 2010 yılındaki prömiyerinden itibaren hep geri plana attığım bir oyundu Soğuk Bir Berlin Gecesi. İlk başta, konusunu bilmeden adı nedeniyle uzak durmuştum, bir savaş hikayesini anlattığını düşünmüştüm. 2. Sadri Alışık Ödülleri'nde Fulya Koçak'ın  bu oyundaki rolüyle Yılın En Başarılı Kadın Oyuncusu seçilmesi üzerine oyunu merak edip izlemeye karar verdim ve itiraf etmeliyim oyunun ilk dakikalarından itibaren niye bu kadar geç kalmışım bu oyunu izlemek için dedim kendi kendime.


Solona girer girmez şu görmüş olduğunuz bana göre oldukça başarılı sahneyle büyülendim. Yerimizi bulup oturduğumuzda yanımdaki bayanın yanıma güzel bir kız oturdu demesiyle keyiflenerek oyun başlamadan önce birazcık dekoru seyrettim. Duvarlar siyah beyaz fotoğraflarla doluydu, oyun başlayınca anladık ki, burası bir fotoğrafçının hem ev hem atölye olarak kullandığı küçük çatı katı. Fotoğrafların dışında; spot ışıkları, kafesler, mankenler ve Sigi. Sigi, oyuncak bir tavşan ve oyun içinde o kadar çok rolü var ki bu küçük detayın oyuna dahile dilerek devleşmesi benim çok hoşuma gitti. 
Oyunu fazlasıyla beğenmemin birçok nedeni var. Son zamanlarda, güzel dediğim oyunlarda genellikle oyuncuların başarılı olmasını oyunun tümüne atfediyordum ama bu oyun, hem konusuyla hem de oyuncularıyla dört dörtlük.


Tarık, Almanya'da fotoğrafçılık okumuş ve Berlin'de fotoğrafçılık yapmaya devam eden bir Türk. Alman sevgilisi Katrin ile birlikte bu çatı katında yaşamaktadırlar. Oyun bu çiftin aşkından yola çıkıp, başka bir ülkede yabancı olmaya, yabancılaşmaya, güven duygusunu yitiren bir adamın kıskançlığının nelere yol açacağına değinerek giderek pis kokmaya başlayan bir aşkla son buluyor.


Konu olarak hep ülkemize gelen yabancı gelinler işlendi ya da Almanya'da yaşayan ama ne Almanlaşabilen ne de Türk kalabilen insanların öyküleri ama burada onlardan farklı olarak Almanlara ayak uydurabilmiş bir Türk'ün içindeki yalnızlık dile getiriliyor. Tek bu konuya da bağlı kalınmıyor oyunda, sanırım bu özelliğiyle de çok beğenmeme neden oldu. Almanların Türklere bakışı, yabancı bir ülkede Türk'ün yalnızlığı, soğuk Berlin'den denizli, güneşli ülkeye özlem, kültür farklılıkları, yabancılaşma, aşk, kıskançlık, bağlılık...


Anlattıkça anlatasım geliyor aslında oyunu ama sürprizini kaçırmak istemiyorum. Katrin'i canlandıran Fulya Koçak'ın ikinci perdedeki oyunculuğunu takdir ettim, geçen yıl aldığı ödülün dışında bir de 2010-2011 Sanat Kurumu En İyi Kadın Oyuncu ödülüne layık görülmüş ve iki ödülü de fazlasıyla haketmiş bence. Tarık karakterini çok sevdiğim oyuncu Olcay Kavuzlu canlandırıyor, yer yer güldüren yer yer insanı hüzünlendiren birçok sahneyi üstün performansla sürdürüyor. Aynı şekilde bu rolüyle 2010-2011 Sanat Kurumu En İyi Erkek Oyuncu ödülünün de sahibi aynı zamanda. Öyle bir oyun ki, hem kadın hem erkek oyuncu bu ödülü birlikte almış. Bu ikilinin birbirleriyle olan uyumları gerçekten harika.
Ayrıca, Katrin'in annesi, abisi, komşuları ve eski hocası hepsi birbirinden başarılı. Beni rahatsız eden hiçbir oyunculuk yok bu oyunda.



O kadar çok beğendim ki oyunu hiç bitmesini istemedim, soğuk bir Berlin gecesi içimi ısıttı. Sadece diyaloglarda bazı takıldığım cümleler oldu ama onları bile görmezden geldim. Sezon bitmeden bir kez daha izlenmesi gereken oyunlar listeme eklendi izlediğim andan itibaren. Başta oyunun yazarı ve yönetmeni Barış Eren olmak üzere tüm ekibi tebrik ediyorum. Umarım uzun sezonlar oynar ve ilk günkü kadar taze olan heyecanlarla izleriz bizde onları.
Size de tavsiyem sezon bitmeden bir bilet alıp izleyin bu güzel oyunu.
Şimdiden herkese iyi seyirler.


18 yorum:

  1. Oyunun ismi çok güzelmiş.
    "Soğuk bir Berlin gecesi."
    ve ne kadar çok tiyatroya gidiyorsun.Bende tiyatroya çok gidiyorum ama blogumda bir türlü yazamadım. :)

    YanıtlaSil
  2. Simgecim özlettin kendini :)
    emin ol oyun isminden de güzel :)
    tiyatroyu çok seviyorum elimden geldiğince gitmeye çalışıyorum
    eğer paylaşırsan büyük bir zevkle okurum :)

    YanıtlaSil
  3. Ben de sezon kapanmadan tekrar seyretmek istiyorum :) izlemiş olmana sevindim, çok da güzel anlatmışsın... Aslında ben şimdiden sezonun kapanacak olmasına üzülmeye başladım, keşke turne kapsamında daha çok oyun gelseydi bu sezon, 'Kırmızı'yı izleme fırsatı buldum ama diğer şehirlerin daha farklı oyunlarını da görme imkanımız daha fazla olsa keşke ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim Femina Lamia'cım :) aylar birer birer geçtikçe beni de aynı hüzün sardı maalesef :(
      evet, sanki fazla oyun gelmedi bu sezon ama ben yine Ankara'nın bu yılki oyunlarından çok memnunum
      bu oyunu bu kadar çok beğeneceğimi hiç tahmin etmemiştim ilk temsile tekrar bilet almaya kararlıyım şimdiden :)

      Sil
  4. ızlemelı ıstanbulda olursa:)
    canım mımledım senı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. izle Biricitcim mutlaka :)
      mimler biriko da birikiyo teşekkür ederim tatlım en yakın zamanda cevaplamak dileğiyle :)

      Sil
  5. ben de önümüzdeki günlerde gideceğim bu oyuna. sabırsızlıkla bekliyorum. oyunlarla ilgili izlenimlerini pek payşaşmıyor insanlar. o nedenle ayrıca teşekkür ederim. sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım beğenirsiniz şimdiden iyi seyirler
      ve itiraf edeyim en çok tiyatro oyunlarını yazmayı seviyorum :)

      Sil
  6. Kısmetse önümüzdeki hafta sonu arkadaşımla birlikte Ankara'ya gidiyoruz. Sen bu kadar önerince hemen Biletix'e girip baktım ama cumartesi günü Adana'dalarmış:) Artık İstanbul'da denk gelirsek İstanbul'da gideriz.Paylaşımın için teşekkürler Gretacım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Turneye gelirlerse kesinlikle kaçırmayın, olmadı gelecek sezon oynamaya devam ederlerse gelip izlersiniz, şimdiden iyi seyirller :)

      Sil
  7. Ödüllendirildin tarafımca ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ediyorum Düş Kızım :)

      Sil
  8. Bu oyun çok güzeldi, geçen sene görmüştüm, senin de izlemene çok sevindim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet Maya'cım ben de izledikten sonra keşke daha önce izleseydim dedim :)

      Sil
  9. Yanıtlar
    1. ederim tabii ki teşekkür de ederim aynı zamanda :)

      Sil
  10. ne güzelmiş konusu.
    :)
    berlini görmeyi istiyom bi de.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. süper bir oyunda tadı damağımda kaldı :)
      ben de istiyorum umarım görürüz bir gün :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...