7 Mayıs 2012 Pazartesi

Nisan Kitapları

Herkese günaydın sevgili okurlarım. Öyle yoğun günler geçiriyorum ki, belki bir müddet buralarda olamayacağım. Sıkıntı, stres ve hepsi bir yana minik minik kıpırtılar var içimde ama içimdeki o yazmayı seven kelebeğe de bir türlü engel olamıyorum ve buraya uğramadan edemiyorum.
Ben mayıs ayını kitap okuma ayı ilan ettim kendimce. İkinci vizeler, bahar şenlikleri ve içimde kıpırtılar başlamışken tüm bu yoğunluk arasında okuyabildiğim kadar kitap okumak, marifet boşlukta değil böyle yoğun zamanlarda okumaktır diyerek kendime göndermeler yapmak...
Belki sizin de ihtiyacınız vardır; yoğunluktan bir an uzaklaşıp kitapların dünyasına dalmaya. Kitap tavsiyelerine de ihtiyacınız varsa  hadi bakalım geçtiğimiz ay neler okumuşum, hangi kitapları eklemişim listeme.


Aşka Gittim Dönmeyeceğim


Aşkın her halini içinde barındıran bu kitabın  daha önceden yazdığım uzunca yorumu için buraya bir tık tık yapmanız yeterli 
:)

Yeni Bir Sabah
Gerhard Roth'un okuduğum ilk kitabı. Edebiyat dünyasında, ayrıntı ustası diye söz ediliyor kendinden. Kitabı okuduğunuz zaman ne kadar doğru bir tespit olduğuna hak vereceksiniz. Bu kitapta, ayrıntıların gizemli dünyasında yolculuğa çıkarıyor bizi yazar. Hafif bir polisiye romanı tadındaki kitabı çok sevdiğimi söyleyemem. Yazar ayrıntıları çok güzel inceliyor ama ben zaman zaman ayrıntılara dalmaktan olayın gerçekliğinden kopmuş bir şekilde buldum kendimi. Yine de bu tarz kitapları sevenler için okunası olabilir.

Bir De Baktım Yoksun
Sevgili Yektacığımın güzel kitabı. Acaba kendisinden böyle söz ettiğimi duysa ne derdi. Aman canım nereden duyacak dimi, hem kötü bir şey mi diyorum ona olan sevgimi dile getiriyorum :) Evet efendim bir Yekta Kopan hayranı, fanı -artık ne derseniz- olarak  şiddetle tavsiye ediyorum bu kitabını da. O, beni hiç üzmeyen bir yazar. Onun kitapları yeni pişmiş sıcacık bir kurabiye tadında, bekleyip soğusa bile tadından hiçbir şey kaybetmeyecek kadar da ustaca. Birbirinden dokunaklı 6 öyküden oluşan kitapta yazarın hayatının farklı dönemlerine, hayatında yeri olan önemli insanlarla birlikte yolculuğa çıkıyoruz. Bu kadarcık kısa bir tanımlamayla anlatılacak bir kitap değil hele zihnimde yer etmiş bir dolu sahnesi varken, tek başına özel bir yazıyı hak ediyor bu kitap ama şimdi uzun uzun anlatacak vaktim olmadığı için gelecek bir vakte erteliyorum bu kitabı ballandıra ballandıra anlatmayı değerli okurlarım.

Hayale Yığılan Şeyler 
Bu ayın son kitabı, Nükhet Eren Yaratıcı Yazarlık Atölyesi'nin Öykü Seçkisi. 12 yazarın  atölye çalışmalarındaki öykülerinden oluşan kitap, bir ilk niteliği taşıyor. Pek çok yazarlık atölyesi olmasına rağmen yazılan öykülerin yayımlanması ilk kez gerçekleşmiş. 12 farklı öykücünün 12 farklı öyküsüyle 12 farklı dünyanın kapılarını aralayan kitabın öyküseverler için güzel bir tercih olacağını düşünüyorum. Her öykücünün kendine ait bir tarzı var kitapta, bazı öyküleri çok beğenmeme rağmen bazılarının hayal dünyamda hiçbir şey oluşturmadığını da söyleyebilirim. Yine de, belki de içlerinden bazılarının geleceğin usta öykücülerinden olacağı bu öykü seçkisini okumaya değer, hele siz de benim gibi öykü severlerdenseniz...

Kitap okuma açısından mayıs ayının daha verimli geçmesini temenni ederek şimdi herkese mutlu bir hafta ve keyifli okumalar diler, giderim buralardan
:)

10 yorum:

  1. Bende bu aralar kitaplara derin dalışlar yapmak istiyorum.. Yekta Koparan'ın kitabını merak ettim, tavsiye için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Tanıtımlar için teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim umarım yararı olmuştur :)

      Sil
  3. Paylaşım için teşekkürler :))
    Okunacak o kadar kitap var ki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim :)
      evet bazen çok birikiyor, ben de şu an aynı durumdayım :)

      Sil
  4. okumadın mı yanıtımı.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okudum okudum, çok çok teşekkür ederim tüm o güzel sıfatlar için mutlu ettin beni :)

      Sil
  5. duyarlı kitapları seçiyorsun seeen.
    :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...