12 Haziran 2012 Salı

Çikolata Kaplı Hüzünler


Daha önce hiç Canan Tan okumamıştım, utanarak söylüyorum ama adını duyduğumda yüzümü ekşitirdim. Bu davranışım Türk yazarları fazla okumadığımdan ve yazarın çok popüler olmasından yani adını çok duymamdan kaynaklanıyor. Ama geçenlerde de bahsettiğim gibi artık Türk edebiyatına karşı içimdeki kelebeklerde derin bir sempati başladı. Bunca zaman okuduğum kötü çevirilere de hayıflanmıyorum değil. Neyse gelelim Çikolata Kaplı Hüzünler'e, annemin kitabı bu kitap, kendisi Canan Tan'ı çok sever ve çoğu kitabını da okumuştur. Mayıs ayında ders çalışmaktan sıkılıp kendimi kitap okumaya adamışken başucumda duran kitaplarla yetinmeyip adı ilgimi çektiği için, hadi bu kitaba da başlayayım, demiştim kendi kendime. İşte böylelikle de Canan Tan'la tanıştım ve geceleri kitabı elimden düşürmez oldum.
  

Kitap, birbirinden farklı 14 kadının 14 öyküsünden oluşuyor. Kitaba ismini veren de kitaptaki ilk öykü. Kimi öyküler insanını içini ısıtıyor kocaman kahkaha attırıyor, kimiyse insanı hüzne boğuyor gözleri yaşlarla dolduruyor. Öykü okumayı çok sevdiğimden mi yoksa Canan Tan'ın dili gerçekten çok içten, çok tatlı olduğundan mı bilmiyorum ama kitabı çok sevdim. Tüm karakterler sanki tanıdığım birer insan gibi, hepsi çok samimi yani tam anlamıyla hayatın içinden bir öykü kitabı bu. Kitabı okuduktan sonra ne kadar önyargılı olduğumu da bir kez daha anlamış oldum. Ne de güzel kalemi varmış Canan Tan'ın, o kadar okunduğu kara varmış. Gerçi ben yine de o çok popüler olmuş romanlarını okumayacağımı biliyorum ama öykülerini büyük bir zevkle okuyacağım. Bir de çocuk öyküleri yazıyormuş, en yakın zamanda onları da edineceğim. Yalnız kitapla ilgili tek eleştirim, sevgili yazar ivecen kelimesini o kadar fazla kullanmış ki, eski bir kelime olduğu için mi bu kadar gözüme çarptı bilmiyorum ama fazlasıyla dikkatimi çekti bu durum :)
Son olarak, Çikolata Kaplı Hüzünler'in benim gibi öykücülerin kitaplığında bulunması gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum. Herkese keyifli okumalar...

9 yorum:

  1. popüler olana karşı bende de böyle bir önyargı var.canan tan'a karşı da seninle benzer hisleri taşıyordum.herkesin okuduğu, kitapları çok satanlar listesinden düşmeyen yazarlara karşı bir antipatim var nedense.tabi yine de merak edip okuyorum.bazen yanıldığımı görüyorum, bazen de evet haklıymışım diyorum.
    canan tan'ın da yine popüler olan romanlarından birini okumuştum.çok kısa sürede bitirdim.dediğin gibi çok içten, çok sade bir dili var; ama bana fazla sade geldi.yani bana göre edebi bir değeri yoktu o eserin.okudum ve unuttum diyebilirim.tabi sadece bir eserini okuduğum bir yazar hakkında genelleme yapmam doğru olmaz. ayrıca yine söylediğin gibi okuduğum o kitapta da bir kelimeyi çok sık kullanmıştı.şimdi hangi kelime olduğunu hatırlayamadım ama okurken benim de dikkatimi çekmişti.sanırım bir kelimeye takınca takıyor canan tan :)
    hikaye okumayı seven biri olarak bu kitabı da mutlaka okuyacağım greta.bu güzel tanıtım için teşekkür ediyorum :)

    YanıtlaSil
  2. Poliganum özlemişim seni :)
    ben de seninle aynı düşünceleri paylaşıyorum, çok popüler olmuş yazarlar, kitaplar nedense itici geliyor bana ama okumadan da bilemiyor tabii insan senin de dediğin gibi
    demek takıyor böyle kelimelere ilginç :)
    asıl ben sana teşekkür ederim böyle güzel bir yorum için :)

    YanıtlaSil
  3. 14 farklı kadının 14 öyküsü..Çok ilginç geldi bende okumadım ama çok merak ettim,en kısa zamanda okumalıyım..

    YanıtlaSil
  4. Bende çoook önyargılıydım Canan Tan'a. Sanırım sebebi de aşk romanlarına ilgi duymamamdı. Fakat Yüreğim Seni Çok Sevdi adlı kitabını okuyana kadar. Kitap nasıl bitti anlamadım, anlatım dili, hikayenin konusu etkilemişti ve çok beğenmiştim.
    Sonrasında bu kitabı okumuştum. Hatta bazı hikayeler içime işlemişti.
    Keyifli okumalar Greta. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben yine romanlarını okumam herhalde ama diğer öykü kitaplarını okumayı düşünüyorum :)
      evet gerçekten bazı hikayeler insanın içine işler cinsten...

      Sil
  5. hımm ben de okumuyorum böle gazteci yazarları edebiyatçı olmayanlarııı.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ama çok da kötü değilmiş işte :)

      Sil
  6. Bende canan tan'ı severim iz ve bu kitabı hariç tüm kitaplarını okudum tavsiye ederim

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...