28 Haziran 2012 Perşembe

Leon

Bugün sabahın 06.30'unda kalkarak okula gitmece, upuzun bir ders dinlemece-dinleyememece, arkadaşlarla güzel bir öğle yemeği yemece, öğleden sonra havuza gidip yüzmece ve akşam bu enfes filmi izlemece...


Shape Of My Heart şarkısını bilir misiniz? Eğer bilmiyorsanız buraya tıklayarak dinleyebilirsiniz, biliyorsanız da yine tıklayın, bir kez de benim için dinleyin.
Bu, çok tanıdık şarkıyı dün radyoda dinledikten sonra tekrar tekrar dinlemek için Youtube'a yazdım adını sonra karşıma bir filmden karelerle çıktı. Filmin adı Leon, o da şarkı gibi çok tanıdık ama izlememişim hiç. Hani bazı filmler vardır, izlememişinizdir ama hakkında her şeyi bilirsiniz, işte bu film de öyle bir filmdi benim için ama sonradan niye izlememişim ki bunca zaman dedim ve daha da vakit kaybetmeden oturdum izledim.



Sen daha yeni mi izledin bu filmi diyenlerin sesini duyar gibiyim. Yani çoğunuzun bu filmi izlediğini ya da hakkında fikri olduğunu biliyorum. O yüzden uzun uzun konuyu anlatmaktansa benim ruhuma dokunan kısımlarından bahsetmek, izlemeyenler için de ufak ufak bilgiler vermek istiyorum.


Öncelikle film, 1994 Fransa yapımı Natalie Portman ve Jean Reno'nun başrolünü paylaştığı aksiyon filmi gibi görünse de bana göre dramın son raddesi olan bir film.  
Aynı zamanda bu film, siyah kuğumuz Natalie Portman'ın da ilk filmi. Kendisi 12 yaşında Mathilda adında küçük bir kızı canlandırıyor. 


Jeon Reno ise, Mathilda'nın değimiyle çok tatlı bir isme sahip olan Leon adında bir temizlikçiyi yani bir katili canlandırıyor.


Mathilda'nın ailesi uyuşturucu mafyası tarafından öldürülünce ne iş yaptığını bilmediği komşusu Leon'a sığınır. Leon'un bir katil olduğunu öğrenince ailesinin tüm üyeleri umrunda olmasa da küçük kardeşinin öcünü alabilmek için o da bir katil olmak ister ve Leon'la birlikte çalışmaya başlar.


Bu süre zarfı içinde Mathilda ve Leon arasında kocaman bir sevgi oluşmaya başlar. Silah sesleri arasından hafif hafif etrafa yayılan sevgi fırtınası bana göre bu film. Şaşılacak derecede güçlü bir sevgi hem de. Acımasız bir katili bile duygu seline sürükleyecek dopdolu bir sevgi adeta.


Ellerinden hiç düşürmedikleri süt bardakları ve silahları...
Leon'un sakin sakin ütü yapışı, bir bitkiye bebeği gibi bakışı...
Mathilda'nın kendini büyük gösterme çabaları...
Leon'un iğrenç ayak tırnakları...
Mathilda'nın taklit oyunları...
Leon'un koltukta bir gözü açık uyuması...
Mathilda'nın o hala aklımda olan sarhoş olduktan sonra attığı kahkahası...
Leon'un Stansfield'ın eline verdiği bombanın pimi...
Mathilda'nın Leon'a aşkı...
Leon'un Mathilda'ya sevgisi...
Son sahnede Sting'ten Shape Of My Heart'la kalbimin şekilden şekle girmesi...


Vurdulu kırdılı filmleri sevmeyen ben, bu filmdeki tüm çatışmalardan arındırıp aldım içime verdiği sevgiyi. Sonra da sarıldım bir güzel göz yaşlarıyla...

20 yorum:

  1. Adam olacak çocuk misali, aktris olacak küçük sevgili Natalie'ciğim nasılda başarılı nasılda parlıyor bu ilk filminde.Geç de olsa bu güzel filmi izlemene çok sevindim:) Derslerinde başarılar küçük hanım <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen ya aynı şeyi düşündüm taa o zamanlardan belliymiş Natalie Portman'ın iyi bir aktris olacağı
      ah beyefendiciğim teşekkürlerimi sunuyorum size :)

      Sil
    2. :)) Rica ederim küçümen :)
      Teşekkürlerinizi sunarken reveransınızı yapmayı unutmayınız eteğinizin bir ucundan tutarak :))

      Sil
    3. aa hiç unutur muyum ben asil bir küçük hanımefendiyim, asla unutmam :)

      Sil
    4. Ehehehe :))) Aferin sana <3

      Sil
    5. ama bu ergen kalbi nereden çıktı beyefendi yakışıyor mu hiç size :)

      Sil
    6. Ahahaa, içimde bir çocuk var desem :P

      Sil
    7. Mailini kontrol et desem :)

      Sil
    8. ooo hayır, olamaaaz

      Sil
    9. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    10. yalan dünyadaki çağatay koçtuğ gibi oldu bu oo hayır olamaaaz tepkisi sanki :) bu kadar tepkiye gerek yoktu küçük hanım :)

      Sil
  2. Bu filmi ilkizlediğimde küçüktüm, sanırım 9 yaşındaydım. İkinci defa izlediğimde ise 14 :) Hala tam bi'şey anlayabilmiş değilim. Aradan 12 sene geçti. Bugün Ogrem'le izleyeyim bir defa daha bakalım, anlayabililecek miyim? :))
    Bu güzel filmi bana hatırlattığın için çok teşekkürler sevgili Greta'm :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düş Kızı'm nasıl mutlu oldum, izleyin birlikte sonra aynı sahnelerde aynı duyguları hissedip birbirinize bakıp gülümseyin :)
      iyi seyirler diliyorum ikinize de :)

      Sil
  3. önce günün güzelmiş zaten. leon dünyada en çok sevilen filmlerden kii.
    bir de köprü üstü aşıkları'nı (les amants du pont neuf) izlesene. ama unutmaaa.
    :)

    YanıtlaSil
  4. ben de katıldım o dünya insanlarına :)
    tamam izleyeceğim söz :)

    YanıtlaSil
  5. ben de şu bir haftadır Leon filmini kim önermişti diye düşünüyordum,senmişsin meğer:-))Sen izledikten sonra ben de izledim de çok beğendim.Teşekkürler paylaşımın için :-))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok mutlu oldum bu yoruma, beğenmenize çok sevindim rica ederim :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...