29 Haziran 2012 Cuma

Mayıs Kitapları

Neredeyse haziran bitecek ama ben daha mayıs ayında okuduğum kitapların hepsini paylaşamadım sizlerle. Yazın en sıcak aylarında deniz esintisiyle serinleyip sıcacık kumlarda güneşin keyfini sürerken sizin de en güzel eşlikçiniz kitaplarsa bu kitaplar belki plaj çantanızda yer bulabilir. Bakalım mayısta hangi kitapları eklemişim listeme.

Bu kitap, kitaplaşma etkinliğinde sevgili Gülşah'tan gelen bir kitaptı. Ondan istediğim kitaplar arasında Saatleri Ayarlama Enstitüsü vardı. Bloguma şöyle bir göz attıktan sonra bu kitapta karar kılmış, nasıl da doğru bir tercih. Kitapta Saatleri Ayarlama Enstitüsü'nün o kadar adının geçmesinin yanında sadece Tanpınar'la sınırlı kalmayıp çok sevdiğim Kafka, Nabokov ve Oğuz Atay da sayfaların labirentlerinde birbirleriyle buluşuyorlar. Son zamanlarda okuduğum en keyifli kitaptı diyebilirim. Konuyu da şöyle bir hafiften çıtlatmak gerekirse; Murat Gülsoy kendi kendine kendini anlatır bir havada. Eski sevgiliye, şimdiki sevgiliye, genç bir kıza köpeği Kıtmir ve Gollum'un iç sesi eşliğinde gezintiler yapıyor. Hikaye, geçmiş ve şimdiki zaman arasında ilerliyor. Yazarın anlatımını çok beğendim, sayfaları bir bir geride bırakırken nasıl da eğlendiğimin farkına vardım. Gerçekten değişik bir hikaye ve anlatım. Eminim ki siz de çok beğeneceksiniz, kesinlikle okunacaklar listenize eklenmeli.

Kapağına vurulup da sipariş verdiğim bir kitaptı Ahmet Haşim'den Bize Göre. Bir de tabii yavaş yavaş klasikleri okuma düşüncemin verdiği bir etki var. Ahmet Haşim'in Paris anılarının yer aldığını düşünmemin aksine kitabın geneli her türlü konudan kısa kısa anekdot şeklindeki öykülerden oluşuyor. Sadece sonunda Bir Seyahatin Notları şeklinde bahsediyor bu gezip görmeyi çok istediğim şehirden. Çok sevdiğimi söyleyemem, bir de neredeyse tamamen eski dille yazıldığı için her sayfanın altında tek tek kelimelerin anlamından bahsettiğinden okumak hiç de keyifli olmadı. Toplam 283 tane kelime açıklaması verilmiş, siz düşünün yani durumun vahimliğini. Ama eski Türkçe'ye merakı olanlara ve klasikleri sevenlere güzel bir tavsiye olabilir.

Hepiniz onu Koku adlı romanından biliyorsunuz. Ben henüz Koku'yu okumadım ama ne kadar ses getirdiğini biliyorum. Yazarın Kontrabas adlı oyununu izleyip de çok beğendikten sonra kitaplarını da okumaya karar verdim ve ilk olarak benim en sevdiğim kitap türü olan öykülerden Güvercin'i seçtim. Gogol'un Palto hikayesindeki karakteri hatırlattı bana, bir güvercinin varlığıyla hayatı alt üst olan bu adamın hikayesi. Süskind anlatım konusunda oldukça başarılı, hikaye de insanın kendisini sorgulatacak nitelikte. Öyküseverlerin kitaplığında bulunması gereken bir kitap bence.

Kitabın yorumunu önceden yazdığım için buraya bir tık tık yapmanız yeterli.

Son olarak Canan Tan'dan Çikolata Kaplı Hüzünler. Bu kitabı da okuduktan sonra sıcağı sıcağına yorumunu yazmıştım. Onun için de buraya bir tık tık.

Mayıs ayını 5 kitapla bitirmişim. Bana göre iyi bir rakam bu, zaten bir ayda en fazla bu kadar kitap okuyabiliyorum. Sözüm meclisten dışarı olsun ama bir ayda onlarca kitap okuduğunu söyleyen insanlara ne yalan söyleyeyim pek inanasım gelmiyor. Yani sabahtan akşama kadar sadece kitap okumakla geçiyorsa günler olur da ne bileyim öyle de hayat mı olur. Bir de okuduklarını iddia ettkleri bir dolu kitabın yorumunu yazarken sayısız yazım yanlışıyla karşılaşınca, madem bu kadar kitap okuyorsun bu imla hataları ne böyle diyesi geliyor insanın. Sanırım bu konu hakkında fazlasıyla dolmuşum neyse en iyisi daha fazla uzatmadan bu konuyu noktalayayım :)
Haziran ayı bu kadar verimli geçmedi ne yazık ki, onları da en yakın zamanda paylaşmak dileğiyle herkese kitap dolu günler diliyorum...

9 yorum:

  1. İyi akşamlar Greta. Kitabı beğenmene çok sevindim. Çünkü senin de yazında belirttiğin gibi istediğin kitap başkaydı. Ama ben kendini tanıtım yazını ve sayfanı okuduğumda bu kitabı sana almak istedim.
    Ve benimde listemde ekli, okumak için.
    okunuyor fazla kitap diyeceğim çünkü bende çook okuyanlardan biriyim. Helede benim gibi çalışmayan biriyse kişi daha fazla okuyor. :))
    Keyifli okumalar. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beni bu yazarla tanıştırdığın için sana bir kez daha teşekkür ederim sevgili gülşah :)
      okunuyor mu diyorsun, öyledir belki ama cidden bazılarının çok abarttığına inanıyorum :)
      sana da keyifli okumalar canım :)

      Sil
    2. Abartanlara birşey diyemeyeceğim ama okunuyor, tevrübeyle sabit. :)))
      İyi akşamlar canım.

      Sil
  2. sade ve derinden sana geçtim..
    üyenmişim canım..
    çok hoş kitab..
    bana da beklerim...

    YanıtlaSil
  3. kalem kutumum içinde ne var potu gördüm bir yerde sende yapar mısın ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bilmem belki yaparım bir ara
      ama siz kimsiniz kuzum :)

      Sil
  4. ben seni denizin blogunda gördüm.ben yaren

    YanıtlaSil
  5. hımmmm çok iyi kitaplar hepsiii.
    sonuncu dışında.
    tan hafif kaçmış diğerlerinin yanında.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilk defa okumuş denemiş oldum Canan Tan'ı da, konu öykü olunca seviyorum galiba ya :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...