7 Haziran 2012 Perşembe

Moderato Cantabile

Mayıs ayında okuduğum kitapları paylaşmaya Marguerite Duras'ın beni derin düşüncelere sürükleyen bu kitabıyla başlıyorum. Yazarın adını daha önce Hiroşima Sevgilim, Sevgili gibi kitaplarından ve bunların sinemaya uyarlanmasından duymuştum ama hiç okumamıştım. 
Kitap, Anne Desbardes adında bir kadının piyano dersi alan oğluyla ders sırasında dışarıdan gelen bir haykırış sesine kulak vermeleriyle başlıyor. Yakınlarda bir kahvede cinayet işlenmiştir. Bir adam bir kadını öldürmüştür. O günden sonra Anne Desbardes, küçük oğlunu da peşinden sürükleyerek her gün o kahveye gider ve cinayete tanık olan bir adamla kahvenin bir köşesinde oturup sarhoş oluncaya dek şarabını içerek bu yabancı gibi görünen ama belki de onu çok iyi tanıyan adamla cinayetin baş kahramanlarının aşklarını konuşup kendilerince kurgulamaya başlarlar.
Kitap, bu sohbetler ve küçük çocuğun piyano dersleri üzerine kurulu. Sohbetler fazlasıyla kopuk geliyor insana ama bu da kitabın geneline hakim olan bir hava, oldukça kasvetli. Konuşmalar sırasında bahsettikleri ikilinin aşkından başka bir aşkta buluyorsunuz kendiniz bir anda. Hatta ortadaki cinayetten başka bir cinayete. Anlıyorsunuz ki ortada iki ölüm var, birbirine benzemese de birbirinden eksik kalamayacak kadar bir bütün içinde.
Moderato cantabile, İtalyanca temposu orta karar ve ezgili olan müzik demek. Müzik öğretmeninin çocuğa "nota kağıdının üzerinde ne yazıyor, okur musun lütfen." demesi üzerine çocuğun "Moderato cantabile" demesiyle başlıyor zaten kitap. Sanırım kitabın tamamını da anlatıyor bu terim.
Okumakta ve anlamakta zorlandığım bir kitap oldu ama yazara, daha bilindik kitaplarını okuyarak bir şans vermek istiyorum. Hiroşima Sevgilim ve Sevgili eminim çok daha güzeldir.
Kitabı okumayı düşünenlere de şimdiden keyifli okumalar dilerim...

6 yorum:

  1. moderato cantabile ve hiroshima mon amour sahaflarda bulup okudum. filmleri de müthiş.
    :)

    mimini görmedin mi yoksa hala.
    :)

    YanıtlaSil
  2. Hiroşima Sevgilim'i çok merak ediyorum ben de bakalım beğencem mi :)
    gördüm gördüm teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  3. hep mutlu kal. Bende beklerim.
    Görüşmek üzere
    www.bakbuharika.blogspot.com

    YanıtlaSil
  4. her kitap tanıtımını gördükçe okumadığım ne çok kitap var diyorum.Marguerite Duras'ı hiç okumamdım mesela.

    YanıtlaSil
  5. ben de anca bu kitapla okuma fırsatı buldum, üzülmeye gerek yok :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...