23 Haziran 2012 Cumartesi

Yolda Üç Kişi


Bugün Maya, hala benimle olan pisiciğim, kucağımdayken bitirdim bu kitabı. Tuna Kiremitçi'nin 2005 yılında çıkan bu kitabında, üç gencin hikayesi gibi görünen kapağının aksine birbirinden farklı konular yer alıyor. Yazar pek alışılmamış bir şekilde açık açık dile getiriyor kafasında oluşturduğu hikayeyi. 
Kendi yollarında ilerleyen Yakup, Leyla ve Halil'i düşsel bir kavşakta buluşturuyor, iyi anlaşacaklarını umuyor ama işler düşündüğü gibi gitmiyor. Zaten hayat da böyle değil mi, herkesle aynı yolda yürüyor gibi görünsek de aslında hepimiz kendi yolumuzda, yalnızlığımızda ilerliyoruz adım adım...
Kitap Yakup, Leyla ve Halil başlıklı üç arı bölümden oluşuyor. Her birinin kendi hayat hikayesine hayatlarında önemli yeri olan insanlar eşlik ediyor. Hikayenin sonunda bu üç isim bir yerde karşılaşmıyor. Bunun aksine, bir anlamda bu üçlünün yollarının nasıl ayrıldığını anlatıyor bize kitap. Her hikaye geriye dönüşlerle, bugüne bakışla ve geleceğe gidişle ilerliyor.
Kitabı bitirdiğimde kafamda oturmayan birçok şey kaldı, şurası şöyle olsa daha güzel olabilirdi gibi yorumlarda bulundum kendimce. Hatta kişilerin geçmişlerini öğrendikten sonra şu anki hayata bakış açılarında kafama yatmayan çok şey oldu ama çok fazla ön bilgi vererek kitabı okumak isteyenlerin tadını kaçırmak istemiyorum.
Genel olarak baktığımda zamanın yolları nasıl değiştirdiğinin değişik bir hikayesi, yine hemencecik okunan bir Tuna Kiremitçi kitabı ama okuduğum kitapları içinde en az sevdiğim oldu sanırım. Yine de Kiremitçi severlere ve kitap düşkünlerine öneririm, herkese keyifli okumalar...

2 yorum:

  1. iyi mayayı vermemişsin bi yere. verme kıyamam.
    kitabı okumadım.
    ama bak kapağı var ya, eski bir fransız filminden alınma. jeanne moreau.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...