30 Temmuz 2012 Pazartesi

Bir Nevi Venedik

Samsun'dan sonra Amasya'ya doğru yol aldık ve daha şehrin girişinde bu güzel şehir yüzüme kocaman gülümsedi. Küçücük bir yer burası ama küçüklüğünün verdiği şirinliği ve sıcaklığı ilk anda size yansıtıyor. Şehrin ortasından geçen Yeşilırmak ve etrafındaki evlerle, cafelerle, restaurantlarla sanki minik bir Venedik burası. İşte o Şehzadeler Gezi Yolu'nun muhteşem görüntüsü.




Şehir çok turistik ve ben gezerken de çantaları sırtlarında ellerinde haritalar bir dolu yabancı turist gördüm. Hal böyle olunca şehir de misafirlerini güzel ayarlamak istercesine Yeşiılırmak'ın kenarına sayısız otel ve yöresel cafeler sıralamış. Sadece ırmak kenarı değil, şehrin ara sokaklarında da çok şirin mekanlar var.


Ara sokaklarda gezerken bir fotoğraf sergisine rastgeldik ve hemen gezdik. 


Çarşıdaki, sevdiklerinize ve kendinize güzel şeyler alabileceğiniz küçük küçük hediye dükkanlarından ben bileklikler, kartpostallar ve magnetler aldım. 


Bu çarşıdan kafanızı kaldırıp ileriye baktığınızda kocaman bir kale görüyorsunuz, Kral Kaya Mezarlıkları diye geçiyor burası. Yavaş yavaş atıştıran yağmura aldırmayıp merdivenlere doğru ilerledik ve bu epey yüksek olan kaleye çıkıp şehri kuş bakışı izledik. Gerçekten manzara bir harika. Amasya'ya gelirseniz bu tepeye çıkıp şehre şöyle bir bakmadan gitmeyin derim. Bir de bu şehir hep yağmurlu olurmuş, yanınıza şemsiye almayı unutmayın :) 


Osmanlı zamanında bütün tahta geçen padişahlar Amasya'da valilik yapmış. Bu nedenle bu şehre Şehzadeler Şehri de deniliyor.  Bir de çarşıda Şehzadeler Müzesi bulunuyor. Bal mumu heykeller çok gerçekçi.



Gök Medrese Cami avlusunda bulunan bu yıllanmış ağaç, gövdesiyle gerçekten büyüleyici.


Ve akşam güneşi batırıp şehirle vedalaştık. Bu görüntü de diğer manzaralar kadar güzeldi. Kayseri yazımda en çok orayı beğendiğimi söylesem de şimdi  size anlatırken anladım ki ben en çok Amasya'yı beğenmişim :) 
Şirincecik bir şehir, insanlarını da çok sevdik; tatlı dilli, cana yakınlar. Bir de bize çok garip gelen bir durum, bu şehirde trafik ışıkları yok. Hatta o kadar şaşırdık ki sorduk bunu, sadece belli yerlerde varmış. Karşıya geçeceğiniz zaman yolcular duruyor ve yayalara yol veriyor, büyük şehirlerde göremeyeceğimiz güzellikler :)


Eminim bu güzel şehir hakkında bir dolu bilgi vardır hayretlerle dinleyeceğiniz ve yine beğeninizi kazanacak bir dolu yeri, ama bunlar sadece benim gözümden bir bakış. Umarım yolunuz düşer ve doyasıya gezersiniz.
Şimdi hepinize mutlu bir hafta ve gezmeli tozmlalı günler olsun :)

16 yorum:

  1. oh bu sıcakta orda olmak ne güzel olurdu şimdi. fotoğraflar şahane bu güzellikleri paylaştığınız için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim ): gerçekten bu sıcaklarda hiç de fena olmazdı oralar :)

      Sil
  2. Amasya'yı ben de çok sevmiştim. Çok değişik ve etkileyici. Ama devamlı yaşamak istermiydim bilmem? Vadide kurulmuş bir şehir olduğu için çok kapalı. Ben kendimi kapana kısılmış gibi hissederdim kesinlikle:) Ama görülmesi gereken bir yer Amasya. Güzel bir paylaşım olmuş sevgili Greta.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten çok şirin bir yer, hele büyük şehirden gidince çok çekici geliyor :) ama ben de sizin gibi yaşamayı istemezdim herhalde alışmışız bir kere büyük şehirlere yani daha vakti var sanki oraların :) bence de görülmesi gereken bir yer, teşekkür ediyorum yorumunuz için :)

      Sil
  3. Küçük, eski dokusunu kaybetmemiş şehirleri hep sevmişimdir. Normalde gezmeyi sevsem de daha önce Amasya'ya gitmemiştim. Sayenizde gitmiş olduk :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim :) umarım bir gün gidip gezme fırsatı da bulursun :)

      Sil
  4. ne güzelmiş amasya. o nehir nasıl muhteşem. evler de öyle.
    kartpostal, magnet, hediyelik eşya.. bir yere gidersem bunların kökünü kuruturum :) bir sürü alırım başkalarına ve kendime hediye için. anı olarak kalıyor, ne güzel dimi?

    her daim yağmurluysa oraya yerleşebilirim ki ben :) ne güzel olur o nehre bakıp yağmuru dinlemek.

    trafik ışıkları çok garipmiş gerçekten. insanlar birbirine hoşgörü gösteriyorlar demek ki. yol veriyorlar. küçük yerler güzeldir ki :)

    ne gezmişsin ama :) iç anadolu, karadeniz, ege. bi de istanbula da gitmiştin. leyleği ben havada gördüm sanıyodum ama senin leylek hiç inmemiş bakıyorum :) yeni yerler görmek ne güzel. akşam olduğunda eve gelmek istesem bile :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet çalıkuşu, gerçekten çok şirin bir şehir tüm küçük yerler gibi :) ben yağmuru pek sevmem ama o dediğin güzel olabilir :)
      cidden iyi gezdim ama doymam ben gezmeye o leylek hiç inmesin yere :)
      bu güzel yorumların için de ayrıca teşekkür ederim sana :)

      Sil
  5. o cafeler falan resmne maketmiş gibi. nasıl özen gösteriliyor etrafa. bayıldım, böyle bir yer olduğunu bilmiyordum oranın .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de böyle tahmin etmiyordum ama gerçekten çok güzel :)

      Sil
  6. geçmiş yazılarında hızlandırılmış bir tur yapayım dedim de...

    hissiyatım şudur ki;daha okunacak ne çok kitap izlenecek ne çok film,gidilecek ne çok sergi,tiyatro ve tadına bakılacak ne çok güzellik var!!!
    blogun insana yaşama sevinci veriyor,hayat ne güzel dedirtiyor..hiç bırakma yazmayı ve bizle paylaşmayı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canikooom, çok çok mutlu ettin beni, etrafımda sizin gibi güzellikler olmaya devam ettiği sürece yazmaya da devam :)

      Sil
  7. ne güzel fotolar bunlar.
    :)
    görmedim gideyim.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim :)
      git git çok güzel bir yer :)

      Sil
  8. Amasya'da oturan biri olarak postunu okuyunca hem çok sevindim hem de keşke önceden tanışıyor olsaydık sana ben gezdirirdim diye üzüldüm biraz. Amasya güzel bir şehir gerçekten ama sen de çok güzel fotoğraflar çekmiş daha da bi güzelleştirmişsin sanki :) Bir daha fırsatın olursa bana beklerim, birlikte gezeriz, buranın daha gezilecek çok yeri var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa ne güzel oralardan birinin bu yazıyı okuyup yorum yapması :)
      gerçekten çok güzel bir şehirde yaşıyorsunuz, bayıldım ben de
      teşekkür ederim davetiniz için bir daha yolum düşerse aklımda olacaksınız :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...