3 Temmuz 2012 Salı

Carnage

Geçen yıl İstanbul Devlet Tiyatroları'nın Vahşet Tanrısı adlı oyununu Ankara'ya turneye geldiklerinde izleme fırsatı bulmuştum. Hala en sevdiğim, en çok gülüp eğlendiğim oyunların başında gelir bu güzel oyun. Epey bir zaman önce, oyundan esinlenerek filminin de çekildiğini duydum ama anca vakit bularak dün akşam izleyebildim filmi.


Bir Yasmina Reza eseri olan oyun, Roman Polanski'nin senaryoya katkıları ve yönetmen koltuğuna oturmasıyla birlikte 2011 yılında beyaz perdeye aktarılmış. Tiyatroda Vahşet Tanrısı ismiyle sahnelenen oyun Türk sinemaseverlere Acımasız Tanrı adıyla sunulmuş. 


Parkta oynarken kavga eden iki çocuğun aileleri medeni bir şekilde uzlaşmak için ebeveynlerden birinin evinde toplanırlar. Çocuklarının yaşadığı bu tatsız olayı geride bırakmaları için kibarca konuşurlar aralarında. Konuşma ilerledikçe giderek konudan uzaklaşmaya ve kibarlıklarını geride bırakmaya başlarlar. Bir süre sonra her şey zıvanadan çıkar ve kıyamet kopar. Konu çocuklarından kendi evliliklerine, kendi hayatlarına, kendi mutsuzluklarına gelir. Belki de her şeye sebep, hayalleriyle kurdukları ama karakterleriyle mahvettikleri ilişkileridir.


Jude Foster ve John Reilly, dövülen çocuğun Kate Winslet ve Christoph Waltz ise arkadaşını döven çocuğun ebeveynlerini canlandırıyor. 80 dakikalık film, tek bir mekanda geçiyor. Ben bu tarz diyalog filmlerini fazlasıyla sevmeme rağmen tiyatrosunu izleyip de çok beğendiğimden midir nedir filmden neredeyse hiç keyif almadım.


Polanski'nin yönetmenliğini bir kenara bırakırsak ne yazık ki oyuncuları çok beğendiğimi söyleyemeyeceğim. Tiyatroda Zerrin Tekindor'un canlandırdığı Kate Winslet'ın karakteri, vermek istediği duyguların hiçbirini yansıtmadı bana oysa sahnede Zerrin Tekindor'u izlerken karnıma ağrılar girene kadar gülmüştüm.
Tabii tiyatroyla filmi karşılaştırmak da ne kadar doğru bilmiyorum. Sonuçta tiyatro canlı bir ortam ve duygular çok daha gerçekçi ve doğal yansıtılıyor seyirciye. Bir de benim her zaman tiyatroyu sinemaya tercih ettiğimi düşünürsek çok da objektif yaklaşamadığım sonucuna varmamız çok da zor olmaz :)


Yine de güzel bir konu ve tam bir kara mizah örneği. Hem, tiyatrosunu izlemeden filmi izleyenler için oldukça keyifli de olabilir. Ayrıca diyalog filmlerini sevenlere kesinlikle öneririm.

Yazımı Zerrin Tekindor, Ülkü Duru, Zafer Algöz ve İşdar Gökseven'in inanılmaz performanslarıyla mükemmelleştirdikleri, izlemekten çokça keyif aldığım o güzel oyundan karelerle noktalamak istiyorum.
İstanbullu sanatseverlere ricam, sezonda yine bizlerle olurlarsa mutlaka izleyin bu enfes oyunu.
Filmi izlemek isteyenlere de şimdiden iyi seyirler olsun :)




13 yorum:

  1. kesinlikle tiyatrosunu ben de cok sevmistim, Zerrin Tekindor'un oyunculugu gercekten cok iyiydi, hatta bu kadar iyi performans beklemiyordum, izleyince vavv demistim. Nedense filmi izlemeden onyargi olacak belki ama bu konunun filmi nedense beni cekmez gibi geldi, yazini okuyunca da kendime hak verdim:)

    YanıtlaSil
  2. kesinlikle oyunu izledikten sonra filmi çok yavan geliyor :)
    aynı şekilde, bu oyun sayesinde sevgili Zerrin Tekindor'un ne muhteşem bir oyuncu olduğunu anlamıştım :)
    bir daha oynasalar da izlesek :)

    YanıtlaSil
  3. Geçen sene İstanbul'da da oynandı bu oyun ama bazı sebeplerden ötürü gidememiştim. İnşallah seneye sezon başladığında oynarlar yeniden. Bende Zerrin Tekindor hayranıyımdır. Duruşu, giyim tarzı mimikleri çook hoş...
    İyi akşamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet sezonda hala oynamaktaydı İstanbul'da, devlet tiyatroları kapatılmazsa eminim daha çok yıllar da oynar
      gerçekten çok keyifli bir oyun, umarım izleme fırsatı bulursun
      iyi akşamlar :)

      Sil
    2. Birde o sorun var sormaaa....
      Umarım canım sağolasın.

      Sil
  4. ben buralardayım ve gidemiyorum oyunlara ne üzücü. filmini izleyeyim ama hiç yoktan iyidir.

    YanıtlaSil
  5. Tiyatroda izlemeden Filmini izledim gayette keyif aldım... oyuna da gitmeyi düşünüyorum. tiyatro ve film çok farkli şeyler çünkü :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet tabii ki çok farklılar
      ama dediğim gibi oyundan sonra izlediğim için açıkçası o tadı alamadım
      eminim siz de oyunu çok daha keyifle izleyeceksinizdir :)

      Sil
  6. şimdi ne yapsam bilemedim ya filmi izlesem mi izlemesem mi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oyunu izlemediysen filmi keyifle izleyebilirsin Mia'cım
      iyi seyirler sana şimdiden :)

      Sil
  7. aa filmi olduğunu bilmiyordun mutlaka izleyeceğim ama zerrin tekindor un üstüne çıkabileceklerini sanmıyorum. bu sene izlediğim en iyi 3 tiyatro oyunu arasında...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle Zerrin Tekindor'un mükemmel performansıyla karşılaştırılabilecek gibi değil aynı şekilde izlediğim en iyi oyunlardan biriydi ama dediğim gibi tiyatroyla sinemayı bir tutmak da pek doğru değil zaten yine de bir şans verilip izlenebilir :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...