24 Temmuz 2012 Salı

Didim'den...

Ah nasıl sıcak Ankara, Ankara'nın yazı da hiç çekilmiyor doğrusu. Sen nasıl bırakıp gelirsin güzelim Ege'yi dimi. Evet, sanırım yaklaşık 15 yıldır yani ben mini minnacıkkenden itibaren her yazı Didim'de geçiriyorum. Benim, renkli kocaman büyük ailemle hep bir arada olduğumuz bir yazlığımız var bu tatil beldesinde. Her yıl başka yerlerde tatil yapsak bile muhakkak Didim'e de gidilir. Bundan önceki adresimiz ise, Kuşadası idi ama çok çok daha ufak olduğum için oradaki hatıralarım çok buğulu. 
Didim'e geri dönersek, ilk zamanlarda yaklaşık üç ay yani neredeyse yazın tamamını burada geçirirdim ve bundan da hiç rahatsızlık duymazdım. Sudan hiç çıkmaz, site halkı tarafından su kuşu, deniz kızı gibi isimlere layık görülürdüm ve arap kız olup kirpiklerime kadar sarardım. Çocukluğumun böyle mutlu mesut yazlarına tanıklık eden  Didim biraz büyüyünce de gençlik adımlarıma şahit olmuştur. O zamanlar çok büyüklük olarak gördüğüm eve geç saatlerde gelmeler, arkadaşlarla sahilde toplaşmalar, gezip tozmalar, tatili kendimi yormaya gelmiş gibi düşünmeler, falanlar filanlar. Ama son birkaç yıldır benliğime gelen olgunlukla birlikte tatil anlayışım tamamen değişti. Biraz erken bir farkındalık oldu bu sanırım ama ben bu durumdan hiç şikayetçi değilim. Artık aylarca olan değil de kısa olan tatilleri sever oldum. Lüzumsuz arkadaşlarla gezip dolaşmayı bir kenara bırakıp ailemle birlikte tatilimi verimli bir şekilde geçirmeyi, kendimi dinlemeyi, dinlendirmeyi öğrendim. Az olsun ama dolu dolu olsun, tadı damağımda kalsın, yorulmayayım dinleneyim mantığını benimsedim. Son beş yıldır Didim'deki yazlarım böyle geçiyor. Ayrıca  tüm yazımı burada geçirmeyerek başka yerleri de gezme fırsatı bulmuş oluyorum.
Şu an lafı çok uzattığımın farkına vardım amacım sadece bu yaz Didim'den fotoğraf makinemde kalan anları sizlerle paylaşmaktı ama biraz bilgi vereyim derken laf uzadı gitti.
Çok benimsenen her yerde olduğu gibi bana güzellikleri artık fazla cezbedici gelmese bile şöyle bir düşününce mükemmel havası, denizi ve kumuyla güzel vakit geçirebileceğiniz bir yer Didim. Ne Akdeniz'in boğucu sıcaklığı ne Karadeniz'in hırçın dalgaları vardır burada. Bodrum ve Çeşme tutkum bir yana belki de Ege'nin en sakin, en dinlenilesi tatil beldelerindendir Didim. Aklınızın bir kenarında bulunsun, mutlaka gidip görün derim. 
Ve nihayet fotoğraf makinemden sizler için seçtiklerim... 












6 yorum:

  1. Benim de çocukluğum Didim de geçti. 6 yaşımdan beri her yaz anneannemlerin akbükde ki yazlıklarında kapkara olduk kardeşimle ;)
    Şimdi annemler de taşındılar didime. Ve artık oğlum anneanne ziyaretleri için yazın orda.
    Bana da sorarsan gözünde büyütlecek bir yer değil didim , ya da biz küçükken daha mı güzeldi herşey ? ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. küçükken her şey çok daha güzeldi tabii ki ama dediğim gibi çok benimsediğimiz için göremiyoruz galiba güzelliklerini :)

      Sil
  2. ama bu fotoğrafları çok güzel çekmişsin. efekt falan mı yaptın sen bunlara? kenarları falan gölgeli çok hoş olmuş. ben yapmayı bilmiyorum ki öyle.

    seninle aynı yerlerden geçmişiz, lunapark, çarşı. ne vardı bide poseidon heykeli mi ne, çarşının tam ortasında. benim fotoğraf makinem gece güzel çekemiyor ki, hep bulanık çıkmış,koyamadım o yüzden tüh.

    tarihi yerlerine falan gitmedin mi hiç? tapınağa, antik kente falan? gidemedim ben oralara. aklım kaldı :)

    ahmet hamdi okuyorsun, çok severim :) ben de iki kitap bitirdim tatilde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fotoğrafa biraz ilgim var diyelim kendi çapımda ama yapıyorum ufak tefek şeyler :)
      itiraf edeyim yıllardır Didim'de geçiriyorum yazlarımı ama tarihi yerlerini adam akıllı hiç gezmedim hep uzaktan görüp bakmışımdır Didim'e bir kereliğine gitmiş olsaydım kesin gezerdim ama buradaki mantığım tamamen tatil deniz kum güneş durumları :) bir de dediğim gibi insan bir yeri benimseyince hem ilgisini çekmiyor hem de erteliyor mesela ben Ankara'nın da çoğu tarihi yerini gezmemişimdir garip ama böyle bir durum :)
      ben de iki kitap bitirdim tanpınar da biterse üç olcak :)
      yakında paylaşırım umarım :)

      Sil
  3. ohhh deniz kum tatiline gidemeyenler için iç açıcı bir yazı olmuş gretacım, çok dinlendirici ve keyifli bir tatil olduğu belli. Deniz ,kum, hafif bir rüzgar ve kitap keyfi ve tabi ki sevdiklerin tatilin en güzeli bu olsa gerek Allah bozmasın hiç : )
    Ankara delicesine sıcak gerçekten az daha kalabilseydin keşke neyse bozkırımız da güzel napalım : )sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet tatlım gerçekten keyifli ve dinlendiriciydi, teşekkür ederim :)
      Ankara'nın sıcağı da bir başka cidden ya ama uzun tatilleri sevmiyorum işte arada yine kaçar giderim :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...