26 Temmuz 2012 Perşembe

Kayseri Notlarım

Deniz, kum, güneş tatilimden hemen önce Anadolu'yu gezdiğimden size laf arasında bahsetmiştim. Şimdi sıra geldi uzun uzun anlatmaya. Hiç aklımda yokken karşıma böyle bir fırsat çıkınca balıklama atladım fazla düşünmeden. Annemi de taktım peşime, anne kız güzel bir gezi gerçekleştirdik.

İlk durağımız Kayseri'ydi. Gezdiğim dört şehir arasında en beğendiğim yer diyebilirim.

Öncelikle Kayseri Kadir Haskent Müzesi'ni gezdik. Burası Türkiye'nin ilk dijital müzesiymiş. Kayseri hakkında kentsel, sosyal, kültürel bir dolu bilgi veriyor. Ayrıca Kayseri'nin bir simgesi haline gelmiş Mimar Sinan ile ilgili de bilgi edinip eserlerinin maketlerini görebiliyorsunuz.



Ağırnas Yeraltı Şehri, sıcak havada bu buz gibi yerde gezmek gerçekten çok keyifliydi.


Ardından, yine Ağırnas'taki Mimar Sinan'ın doğduğu evi gezdik. Buradaki yaşlı insanların Mimar Sinan'dan, o  bizim dedemiz, diye bahsetmeleri gerçekten çok hoşuma gitti. 





Arkeoloji Müzesi'nden fotoğraf makineme yansıyanlar.



Etnografya Müzesi'ndeki harika bal mumu heykeller.



Erciyes, bu sıcak da bile tepesi bembeyazdı bu güzelliğin. Ve buraya, yaklaştıkça uzaklaşan uzaklaştıkça yakınlaşan dağ diyorlar. Haksız da sayılmazlar. Erciyes, Kayseri'nin en çok beğendiğim yeri oldu.



Bu güzel şehirde günümüz böyle geçti, fotoğraflayamadığım daha bir dolu güzellik gördüm. Ne yalan söyleyeyim, Kayseri'yi bu kadar beğeneceğimi hiç tahmin etmezdim. 
Diğer şehirleri de en yakın zamanda sizlerle paylaşmak dileğiyle.
Herkese gezmeli tozmalı günler diliyorum :)

6 yorum:

  1. gretaaa, bir tur yaptığını bilmiyordum, uzun zamandır sadece yazı yazıp çıkmak zorunda kalıyorum bloguma. sonunda ziyaret edebildim.
    çok sevindim senin adına, ne heyecanlı bir şeydir o! fotoğraflarına bayıldım. Kayseri hakkında hiçbir şey bilmiyormuşum aslında insan kendi ülkesinin şehirlerini bilmeyince utanıyor biraz da. Gittiğin yerlerden bir sürü resim bekliyorum! Bizi de gezdir beraber :)

    YanıtlaSil
  2. önemli değil canım, hoşgeldin diyeyim sana öncelikle :)
    evet insan kendi ülkesinin güzelliklerini görmeden başka ülkeleri gezip görme hevesinde bu turu yapmadan önce ben de aynı düşüncedeydim ama bu şehirleri gezdikten sonra öncelikle kendi ülkemi gezmeliyim diye söz verdim kendime. Çok güzel yerler gördüm, fotoğraflayamadığım bir dolu yer gezdim, ilerleyen zamanlarda paylaşacağım hepsini ama diğer bloggerların pek ilgisini çekmiyor sanırım Anadolu şehirleri :) bu yorumun fazlasıyla mutlu etti beni çok teşekkür ediyorum :)

    YanıtlaSil
  3. ne güzel gezmişsin.
    hele o erciyes ilk foto.
    bayılırım dağlara.
    :)

    YanıtlaSil
  4. gerçekten erciyese ben de bayıldım çok güzel :)

    YanıtlaSil
  5. anne kız mı gezdiniz, ne güzel olmuştur ama beraber.

    tarihi yerler ne güzel dimi? çok seviyorum ben.

    erciyes.. ne heybetli dağ. ne güzel çıkmış.

    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet canım anne kız harika bir gezi gerçekleştirdik babamız sağolsun tabii :)
      evet tarihi yerler de erciyes de bir harika :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...