2 Ağustos 2012 Perşembe

Son Durak Sivas


Herkese merhaba, Anadolu turumun son durağıyla karşınızdayım. Sivas'ı şehir olarak ne kadar beğenmediysem, Sivas öncesi gezdiğimiz Divriği'deki Divriği Ulu Cami ve Darüşşifası'na bir o kadar bayıldım. Mimarisiyle, ince işçiliğiyle, her şeklin birbirine benzer gibi görünüp de aslında hiçbirinin bir benzeri olmamasıyla, görkemiyle, gösterişiyle, her şeyiyle büyük beğenimi kazandı. UNESCO Dünya Miras Listesi'nde de bulunan bu cami gerçekten görülmeye değer. Daha fazla bilgi edinmek için buraya bakabilirsiniz. 




Ardından, Sivas'ta gezdiğimiz tüm camilerde Divriği Cami esintilerini görmek mümkün.






Sivas Kalesi


Sivas'a tepeden bir bakış

 

 Sanırım bu şehirde zevk alarak gezdiğim tek yer Sivas Kongresi'nin yapıldığı İnkılap Müzesi oldu. Uzun uzun, saatlerce gezdim bu müzeyi. Ben susayım ve fotoğraflar anlatsın gezerken yaşadığım duyguları.


















Bu fotoğraflarla Atatürk'ü anmak ve aynı zamanda bugün hayata gözlerini yuman Atatürk'ün manevi kızı Ülkü Adatepe'ye Allah rahmet eylesin demek istiyorum.

Böylece Sivas gezimizin ve Anadolu turumuzun da sonuna gelmiş bulunuyoruz. Birkaç gündür gezdiğim yerleri yazarak bir nebze sizi gezdirmiş, daha da önemli sizin de gidip gezmeniz için fikir vermiş oldum.
Ben bu Anadolu şehirlerini gezerken, en büyük hayallerimden olan yurt dışını gezme işini çok geri plana attım. Kendi ülkemde gezip görülecek bu kadar güzel yer varken bu yurt dışı sevdam ne, diye sordum kendi kendime. Sonra bir harita açtım, saydım tek tek 81 ilden kaçını görmüşüm diye. 22, sadece 22 il görmüşüm. Daha gezip görülecek ne çok yer var. Ne çok toprak var basılacak, ne çok hava var içime çekeceğim ve daha ne çok güzellik var içimdeki kelebekleri heyecanlandıracak...
Bu güzel geziyi annemle bana armağan eden canikom babama da bir dolu teşekkürler olsun. Onu çok çok seviyorum, seviyoruz :)
Şimdi herkese mutlu günler daha da önemlisi gezmeli görmeli günler dilerim. Unutmayın, hayat gezip tozunca güzel...

7 yorum:

  1. Sitemizde kitap çekilişi düzenliyoruz. 2 kişiye kitap hediye edeceğiz. Katılmak isterseniz:

    http://www.kitapkolik.net/kitapkolik-net-3-kitap-cekilisi/

    YanıtlaSil
  2. Fotoğraflar çok güzel. İyi ki paylaşmışsın. Ama heves ettim şimdi bak:) Divriği Ulu Camii ve Şifahanesi en çok görmek istediğim yapılar arasındadır.

    YanıtlaSil
  3. rica ederim, fazlasıyla mutlu oldum o zaman :)
    divriği gerçekten görülmeye değer :)

    YanıtlaSil
  4. hiç görmedim.
    bu postun aklıma gelir gideceğim zaman.
    :)

    YanıtlaSil
  5. şimdiden iyi gezmeler olsun o zaman :)

    YanıtlaSil
  6. tarihle ilgili olan her şeye bayılırım.çok güzel bir gezi olmuş,çok güzel detayları çekmişsin.hele o plaklar,saat vb.yok mu,mest etti beni.
    bu arada,ben de seni özlemişim =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de müzede gezerken seninle aynı duyguları paylaştım
      teşekkür ederim güzel yorumun için :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...