11 Eylül 2012 Salı

Adalar Modalar

Bu seferki İstanbul kaçamağımda gezip görmeyi çok istediğim adalara gittim. Hep çok merak ediyordum. Hemen söyleyeyim, gider gitmez gördüğüm güzellikler karşısında resmen büyülendim. Nasıl güzel yerler buralar, insanın hayran kalmaması elinde değil sanırım.

Sabah erkenden yola koyulduk. Kabataş'tan vapura son anda yetişip uzun bir yolculuk sonucunda ilk olarak Burgazada'da karaya ayak bastık.

Vedat Milor'un tavsiyesi üzerine ASSK Adalar Büfesinde güzel bir kahvaltı yapmayı planlarken, bu klübe sadece üyelerin girebildiğini öğrenince hafif bir hayal kırıklığı yaşasak da sonradan Burgaz Cafe'de kahvaltımızı yaptık. Arasında erimiş kaşar olan sıcacık çekirdekli simitle öyle bir gönlümü kazandılar ki buraya yolu düşenlere kesinlikle yemelerini tavsiye ediyorum, tek kelimeyle enfes.
Burgazada sakin, kendi halinde, şirincecik bir ada. Burada yazlıkları olan insanlar çok şeker. Kimi deniz kenarında güneşleniyor kimi cafelerde güzelim manzaraya doğru kahvelerini yudumlayıp arkadaşlarıyla sohbet ediyor.

İstanbul sokaklarında kediler çok fazla ama adalar da daha da bir çoklar. Hepsi birbirinden tatlı, sevimli bir dolu pisicik bu güzel adanın keyfini çıkarıyor.

Faytonlar da ada deyince akla gelen ilk şeylerden biri sanırım ama Burgazada küçük bir ada olduğu için burada çok fazla fayton yok.

Oturup şu manzarayı izlemek de insanın içini huzurla dolduruyor. Burgazada'da yaşayan, sokaklarında bisikletleriyle dolanan güzel ada insanlarına imrenmemek içten değil.

Burgazada'da içimiz huzurla dolduktan sonra Büyükada vapuruna binip Büyükada'ya geçtik.
Vapurun yanından süzülen martılar, onlara atılan simitleri havada kapışları ve güzellikleri karşısında da kendimden geçtim. Hemen fotoğraf makineme sarılıp ölümsüzleştirdim bu güzel anı.

Büyükada Burgazada'ya göre çok daha kalabalıktı. Zaten çoğu insan Büyükada'yı gezmeye geliyor ya da Büyükada'yı gezmeden gitmiyor.

Adından anlaşılacağı üzere en büyük ada Büyükada. Burası adadan çok kendi içinde küçük bir şehir gibi. Ne ararsanız var. Sokaklar adanın simgesi faytonlar ve bisikletli insanlarla dolu. Bunun dışında tek tük araba bile gördük. Yerli, yabancı bir dolu turistin gözde mekanı olmuş burası ama bizim dikkatimizi çeken hem İstanbul'da hem adalarda etrafı saran Arapların çoğunluğu.  Araplar bizim buraları çok seviyor anlaşılan.

İnsan kalabalıklığı beni biraz rahatsız etse de bisikletinize atladıktan sonra kalabalıktan uzaklaşıyor ve ada sokaklarında tura başlıyorsunuz. Biz de bisikletlerimizle tüm adayı baştan sona gezdik. Gezinti sırasında etrafta gördüğüm evlerin güzelliğine hayran hayran bakarken bisikletten düşmediğim için şanslıyım herhalde. Bir de kocaman bir istek düştü içimdeki kelebeklere; adada bir evim olsa ah ne güzel olurdu...
Maalesef bisikletli olduğum için bu güzel evlerin fotoğrafını çekemedim. Çektiklerimde de kendim olduğu için buraya koyamıyorum bu yüzden beni affedin :)
Uzun zamandır bisiklet sürmediğim için özellikle yokuşlarda epey zorlansam da inanın buna değer. Fazla yorulmak istemiyorsanız faytonları da tercih edebilirsiniz ama biz biraz macera yaşamak istedik, gerçekten çok keyifliydi :)

Yine Vedat Milor'un tavsiyesi üzerine sahildeki Milto'da balıklarımızı yeme hevesiyle yola koyulduk ama rezervasyonumuz olmadığı için maalesef yer bulamadık. Bunun üzerine hemen yanındaki Alibaba'da mezelerimizin, balığımızın ve içkilerimizin tadını çıkararak güzel bir akşam yemeği yedik.
Tabii pisicikler de yine ayağımızın dibindeydi :)

Sonra gecenin karanlığında tekrar Kabataş'a dönerek ada günlüğümüzü tamamladık.
Gezmediğim adaları da bir daha ki sefere gidip görmeyi dileyerek yine herkese sevdikleriyle birlikte gezmeli tozmalı güzel günler diliyorum.