20 Eylül 2012 Perşembe

"Aşka Gittim Dönmeyeceğim"e Dair


Daha önceden okuyup 7 Nisan 2012 tarihinde beğenilerimi ve eleştirilerimi yazmış olduğum Aşka Gittim Dönmeyeceğim adlı kitaba dair yazıma dün bir yorum geldi. Kitabın yazarı Adem Özbay tarafından gelen bu yorum beni fazlasıyla mutlu etti.
Yazım hatalarına, diğer aşk romanlarına olan benzerliğine ve kitabın seri şeklinde pazarlama taktiğine dair yaptığım tüm eleştirilere içtenlikle verdiği cevaplar gerçekten büyük bir incelik. 
Aynı zamanda bilgilendirme niteliğinde de olan bu yorumu sizlerle de paylaşmak istedim.

"Sevgili dostlar,

Öncelikle teşekkürler, bir yazar için övgü ne kadar anlamlıysa, eleştiri de o kadar anlamlıdır, zira yazarın yolculuğunda övgüler değil eleştiriler rehberlik eder.
Öncelikle yayınevim adına ben özür diliyorum, gerçekten çok yazım hatası olan bir basım oldu. Bana yapılan açıklamada, 'düzeltmelerin girildiği ama sonradan eski tasarımın yanlışlıkla basıldığını' söylendi. Şu an zaten yeni baskısı var yayınevinde. Ben yutdışında olmam nedeniyle göremedim henüz ama umarım hatasız bir basım olmuştur.
Diğer aşk romanlarıyla benzeşmesi konusunda "doğrudur" diyeceğim, zira elimizde bir tane "aşk" var. Aşkın farklılaştıran insanların kendisi bence. Ama yine de okuduklarımızda ve yaşadıklarımızda ortak benzeşmeler olmasını normal karşılıyorum. Bir yazar için farklılık yazma tekniğinde olmalı. Bu kitapta olabildiğince sade ve hepimize dokunan bir aşk hikayesi yazmaya çalıştım. Hepimizin hayatında olmuş şeyler...
Kitabın seri şeklinde olmasına gelince dediğiniz gibi tarih verilmesi yanlış oldu. Zaten o tarihlere uyamayacağımızı biz de gördük, zira yazmak palanlamaktan daha zor:)
Kitabın 2. bölümü yani kadın kahramanın anlatımıyla yazılan AŞK YALNIZLIĞI kitabını bu ve benzeri sorunları tekrar yaşamamak için blog olarak yayınladım. Kitap şu anda http://askyalnizligi.blogspot.com/ adresinde bitmiş olarak yayınlandı. Burada da göreceğiniz eksikleri bildirmeniz beni onurlandırır.
Bir yazarın kendisini savunması babında değil, dostlarıyla hasbihal etmesi olarak yorumlanmasını arzu ettiğim bu mesajla birlikte ortak yolcuğumuz için sevgilerimi sunuyorum. Bu harika blog için de sevgili greta'yı kutluyorum. 



Adem Özbay 
www.ademozbay.com
ademozbaya@gmail.com"


Yorumda da belirttiği gibi kitabın 2. bölümünü yazarın blogundan okuyabilirsiniz.
Tabii öncelikle bu kitabı okumanızı tavsiye ederim, yeni baskısıyla yazım hataları olmadan keyifle okuyacağınızı düşünüyorum.

Adem Bey'in göstermiş olduğu bu güzel davranış için kendisine bir kez daha teşekkür ediyorum. Kitabına önem veren, hakkında yazılanlara kulak veren yazarlar benim için her zaman değerlidir. 
Blogum için dile getirdiği güzel sözler için de ayrıca teşekkür ederim.
Herkese bol kitaplı günler dilerim.

12 yorum:

  1. insan nasıl da seviniyor değil mi
    bayılıyorum böyle içten yazarlara,dikkatli yazarlara

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle size katılıyorum, daha bir okunulası oluyor böyle yazarlar :)

      Sil
  2. Kitabın yazarı yorum yazmış. Bundan daha güzel ne olabilir ki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten çok güzel bir davranış :)

      Sil
  3. adem beyle tanışıklıgımız olmuştur Hayat yayınlarınad editör iken, gerçekten de mütevzı bir adamdır. buradaki yorumunu görünce de heyecanlandım doğrusu. Tebrik ederim her iki dosta..

    YanıtlaSil
  4. BENCE ÇOK İNCE FİKİRLİ BİR YAZARMIŞ
    ÇOK GÜĞZEL DOĞRUSU SİZİN GÖRÜŞLERİNİZE DEĞER VERİP SİZE CEVAP YAZMASI
    TEBRİK EDİYORUM
    SİZEDE GÜZEL PAYLAŞIMDAN DOLAYI TEŞEKKÜR EDERİM

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. size katılıyorum, teşekkür ederim :)

      Sil
  5. ne hoş bişi.
    ya ben yazarın sana yazdığı yorumu okudum ki sanki.
    :)
    bikaç gün önce.

    YanıtlaSil
  6. çok hoş :)
    benim blogumda mı okudun?

    YanıtlaSil
  7. Yanıtlar
    1. senden kaçmaz zaten dikkatli blogger :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...