27 Eylül 2012 Perşembe

Pierre Loti


İstanbul'da sergi bahane, İstanbul'da olmak şahane diyerek okulumun açılmasına bir hafta kala son tatilimi yapmak üzere İstanbul'a sergiden birkaç gün önce gittim. 
Koca şehir, ne kadar gezsen de bir şeyler hep eksik kalıyor. İşte Pierre Loti de hep gitmek istediğim ama bir türlü fırsatını bulamadığım bir yerdi. Ama bu sefer aklıma koydum ve bu harika manzaranın tadını çıkarmak üzere yollara düştüm.


Eyüp'te bulunan Pierre Loti tepesinin ismi, Fransız yazar Pierre Loti'den geliyor. Ünlü yazarın Türkler'e duyduğu sempati ve İstanbul'a olan hayranlığı sebebiyle bu güzel yere yazarın adı verilmiş. Yazar İstanbul'da bulunduğu zamanlarda Haliç'in en güzel göründüğü yerlerden biri olan Pierre Loti Kahvesinde oturur ve bu güzel şehre, manzaraya şiirler yazarmış.


Biz de hafta sonu bu güzel manzara eşliğinde kahvaltımızı yapıp kahvemizi içip, uzaklara dalarak şehrin güzelliğini izledik.

  


Manzara gerçekten hayranlık uyandırıcı. İstanbullular, yerli yabancı turistler, bir dolu insan ellerinde fotoğraf makineleriyle bu manzarayı ölümsüzleştiriyorlar.



 Bir de, yine Pierre Loti'nin adının verildiği bir teleferik bulunuyor tepede. Herhangi bir toplu taşıma aracı yokmuş buraya çıkan bu nedenle insanlar teleferiği tercih ediyorlar. Biz teleferikten habersiz taksiyle çıktık tepeye ama inerken teleferiği kullandık. 
Tepeden indiğimizde gördüğümüz manzara ise gerçekten şaşırtıcıydı. Uzun bir kuyruk oluşmuş  Pierre Loti'ye ulaşmak için teleferik sırası bekleyen. Bu yüzden, çıkarken teleferikle değil de taksiyle çıkmanızı öneririm :)



Bu son fotoğraf, Pierre Loti'nin aşağıdan görünümü. Göze çarpan beyazlıklar ise, mezarlıklar. Ne de güzel yerde uyuyorlar. Hepsinin mekanı cennet olsun.



Henüz buraya gitmemiş ve manzaranın tadını çıkarmamış olan tüm İstanbullular'a ve yolu düşecek olan herkese güzel bir öneri olmuştur umarım.
Herkese gezmeli tozmalı günler dilerim :)



22 yorum:

  1. İstanbul'un öyle yerleri var ki tekrar aşık oluyor insan bu şehre .Piyer Loti de bunlardan biri , orada bir fincan kahve içmenin verdiği keyif hiç bir şey de yok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haklısınız, gerçekten insanın içini huzurla dolduran bir yer :)

      Sil
  2. İstanbul'un en güzel yerlerinden biri dir Pierre Loti.Çok sefer gittim ama dönmek istemedim .Fotoğrafları pek sevdim,naif gözlerinin bir eseri gibi hepsi.
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ediyorum Ladycim asıl senin naif gözlerin öyle gören ama gerçekten çok güzel bir yer, senin ruh haline de fazlasıyla yakışan :)

      Sil
  3. Yağmurlu birgünde gitmiştim Pierre Loti'ye, o zaman da har,kaydı.
    Seviyorum ben bu şehri. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yağmurlu bir havada da ayrı bir manzara olur herhalde seyrine doyumsuz :)ben d eyavaş yavaş sevmeye başladım galiba :)

      Sil
    2. Yağmurda fazla dolaşmayı sevmeyen biri olarak bazı yerler, mekanlar yağmurlu, kapalı hava da daha farklı oluyor. :))

      Sil
    3. doğrudur, ben de pek sevmem yağmuru ama bu güzel yerde ıslanmak bile güzeldir :)

      Sil
  4. ne güzel yere gitmişsin herşey güzelmiş her yönden.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet her şey çok güzeldi, kıymetini bilin güzel şehrinizin :)

      Sil
  5. Bir millletvekilinin, Pierre Loti isminin değiştirilip İdris-i Bitlisi Tepesi denmesi konusunda İBB'ye öneride bulunduğunu biliyor muydun? Aynı milletvekili yaptırdığı gökdelene Sapphire ismini koymuş o ayrı. Görmek istediğin bir mekanı gezmene sevindim. Pierre Loti Tepesi deyince aklıma bu geldi benim de:)))

    YanıtlaSil
  6. ay inanmıyorum ya cidden komik :)
    evet hep görmek istediğim bir yerdi, görmek istediğim kadar da varmış, tüm İstanbullular olarak tadını çıkarın bu güzel yerin :)

    YanıtlaSil
  7. ne güzel bol bol temzi hava almışsındır umarım hem hem şehr-i aşk İstanbul hem de sevdicek ne güzel bir keyif olmuş. sevgiler gönderiyorum bu arada sergi resimlerin de ayrı güzel olmuş söylemeden edemeyeceğim : )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. masal kahramanım çok teşekkür ediyorum hem bu güzel yorumun hem de resimlerimi beğendiğin için :)

      Sil
  8. Greta'mm fotograflar süper, daha da süper bir gün geçirdiğiniz her fotograftan anlaşılıyor :)))

    Mimledimm seni tatlım :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet Düş Kızı'm her şey süperdi :)
      mim için teşekkür ediyorum tatlım hoş bir mime benziyor belki mimlere bir dönüş yapabilirim :)

      Sil
  9. of o kahvaltıyı görünce mahvoldum :)
    resimler harika, Allah'tan İzmir'e gelmeden önce uğradım pierre loti'ye de özlemim biraz da olsa dingin şu an :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. insan ara sıra bu güzel yere gidip gözlerine ruhuna depolamalı sanki aynen senin yaptığın gibi :)

      Sil
  10. o yokuşu beni mahvetmişti ve kahvaltısı da böyle güzel değildi. ayy yeniden mi gitsem acaba :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teleferiği kullan canım güzel de bir kahvaltı yap sonra mutlaka git :)

      Sil
  11. İstanbul gez gez bitmez, sürekli ayakta bir şehir. Pierre Loti de İstanbul'un sakin, huzurlu kalmayı başarabilmiş nadir yerlerinden biri. Bol bol gezmeler sana ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cidden belki de istanbul'un sakinliğini koruyabilen nadir yerlerinden biridir burası, tam bir huzur deposu, böyle yerleri gezmek daha bir güzel oluyor :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...