1 Eylül 2012 Cumartesi

Şirince


Uzun zamandır gezmek istediğim Şirince'yi nihayet bu yaz gezebildim. Selçuk'a bağlı olan bu turistik köy adı gibi şirincecik bir yer. 
Ailece, bayramda gezdiğimiz bu güzel yer hem yerli hem de yabancı turistler tarafından oldukça ilgi görüyor.
687 kişilik nüfusu olan bu şirin köy kışın nasıldır bilmem ama yaz aylarında tüm tatilcilerin uğrak mekanı haline gelmiş. 


Şaraplarıyla meşhur Şirince için, şarap cenneti diyebiliriz herhalde. Turistik köyün her yerinde şarap evleri var ve köyün misafirperver sakinleri gezmeye gelen tüm insanlara bu şaraplardan ikram ediyor. Şirincede her türlü meyvenin şarabı yapılıyor. Hatta üzüm şarabından daha çok ilgi görüyor bu meyve şarapları. Alkol oranı çok düşük olduğu için içimi ve tatları da çok güzel. Neredeyse tüm meyvelerin tadına baktım ama ben en çok karadut, şeftali ve kavunu beğendim. 





Şarapları bir güzel yudumladıktan sonra hafif bir çakırkeyiflilikle Şirince'nin şirincecik sokaklarını dolanmaya başlıyorsunuz. Gezdiğiniz yerler boyunca da şarap ikramları devam ediyor. Buradan sevdiklerinize götüreceğiniz en güzel hediye de tabii ki şarap. Biz de kendimize ve yakınlarımıza bu meyve şaraplarından almayı ihmal etmedik.





Şarabın dışında sevdiklerinize ufak tefek şeyler alabileceğiniz bir dolu hediyelik eşya da tüm gezginlere sunuluyor ama ben yine de tercihinizi şaraptan yana kullanın derim :)





Şirince'den fotoğraf makineme yansıyan güzelliklerin bazıları işte bunlardı. 
Şaraplarıyla, doğasıyla, ege insanının o en tatlı haliyle Şirince adeta insanın içini ısıtıyor. Bu taraflara yolunuz düşerse mutlaka uğrayın, gezin görün, meyve şaraplarının tadına bakın, doğasının güzelliğini yaşayın.
Hayat sevince güzel ya, bir de gezince güzel bence. Yine herkese gezmeli tozmalı mutlu günler diliyorum ve Şirince'nin vososlarıyla yazımı sonlandırıyorum.


12 yorum:

  1. şirince biliyorum çok güzel.
    evet meyve şarapları çok hoş.
    almışsındır çok çeşidinden.
    ankara tunus caddesinde de var meyveli şaraplar.
    :)

    YanıtlaSil
  2. evet deeptone çok güzel, aldım beğendiklerimden :)
    doğrudur vardır ama şirince şarapları bir ayrı sanırım :)

    YanıtlaSil
  3. Ne güzel fotoğraflar.
    Uğramak lazım gerçekten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle gidilip görünmeli :)

      Sil
  4. Şarap sever biri olarak oraya gidersem herhalde kafayı yerim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şirince tam senlik o zaman Düş Kızım :)

      Sil
  5. En çok gitmek istediğim ve görmek istediğim yerlerden biridir ,Şirince.Sen de oldukça keyfini çıkartmışa benziyorsun.Darısı başımıza inşallah :-))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet gerçekten çok keyifli bir geziydi, en yakın zamanda doyasıya gezmeniz dileğiyle :)

      Sil
  6. Bu yaz ben de ilk defa sirinceye gittim, sevimli bir yer. Ben de cilek sarabi aldim:) Hepsini tadinca hakikatten insan cakirkeyif oluyor yaz gunu:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çilekliden biz de aldık Lulucum :)
      gerçekten adı gibi şirincecik bir yer, görülmeye değer :)

      Sil
  7. Şirince gerçekten müthiş bir yer.
    Ah resimlerini görmek ne güzel, tekrar orda olmak istedim! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sana katılıyorum canım, her yaz uğranmalı bu şirin yere :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...