18 Ekim 2012 Perşembe

Kürk Mantolu Madonna


Beğenerek okuduğum birçok kitap için, keşke daha önce okusaymışım, demişimdir ama sanırım hiçbiri  için Kürk Mantolu Madonna kadar geç kalmış olduğumu düşünmemişimdir. 
Belki, sen bu kitabı daha yeni mi okudun, diyenler olabilir şimdi bana ama Türk edebiyatına yeni merak sarmış biri olarak beni mazur görmenizi diliyorum ve yine ama, herkesin önünde Türk edebiyatının değerini bilmediğim için kocaman bir özür diliyorum.
Ben ergen yıllarımda Türk klasiklerine burun kıvırırken meğer nasıl bir aşktan mahrum kalmışım da haberim yokmuş.
Maria ve Raif; yüreğime en çok dokunan ve en sevdiğim aşk hikayesinin baş kahramanları, Maria Puder; resim yapmasıyla, o birazcık büyük alt dudağıyla kendimden çok şey bulduğum en sevilesi hayali kahramanım olacakken ben onlardan bihabermişim. 
Öyle garip bir tesiri oldu ki kitabın üzerimde; bitecek diye okumaya kıyamadım, tadını çıkara çıkara, hissede hissede çevirdim her bir sayfasını.
Hissettirdiği tüm duygular bir yana, Berlin'e gidip bu iki aşığın ayak bastığı her yeri bir de ben gezip dolaşmak istedim. Galeride Kürk Mantolu Madonna'yı Raif gibi uzun uzun izlemek, Atlantik'te kemanın sesini dinlemek, nebatat bahçesinde oturup huzuru hissetmek, yeni yılı Avrupa denen o mekanda kutlamak istedim.
Ne acıdır ki yabancı sevdiğinin dilini her gün hatırlatıp belki de tüm hatıraları yeniden canlandıracak bir işte çalışmak, hayata küsmek ve hem acı hem de ne de güzeldir teknolojinin gelişmediği zamanlarda birilerini sevmek, hem de deli gibi değil gayet aklı başında olarak sevmek...
Kitap bitiğinde; gözlerimde hissettiğim yaşlar, yüreğimde bir cız ve içimdeki kelebeklerde kitabı okumak için neden daha önce heves etmediğime dair kızgınlıklar...
Siz de henüz okumadıysanız, tavsiye ettiğim tüm kitaplardan daha birçok tavsiye ederim Kürk Mantolu Madonna'yı. Hem de birden çok kez okunmaya laik olduğuna canı gönülden inanarak...

20 yorum:

  1. Bu kıtabı ben de cok okumustum ve cok begenmıstım. Sabahattin Ali'nin kuyucaklı yusuf adlı romanını da tavsıye ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. onun da adını çok duydum bu kadar etki bırakır mı bende bilmem ama yine de okunacaklar listeme eklemeliyim bence de :)

      Sil
  2. tam da bugün bir arkadaşımda bana bu kitabı tavsiye etmişti.artık alııp okumak şart oldu =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle okumalısınız şimdiden iyi okumalar :)

      Sil
  3. Kitaptan çok bahsediliyor diye şöyle bir bakayım dedim. Bakarken de beğenmeyeceğime emindim! ayak üstü günlük kısmına kadar geldim. Kesinlikle okumalıyım dedim ama bir yıldır okumaya başlayamadım. Edebiyat öğretmeni kuzenim öğrencilere ödev vermiş, birlikte okuyalım mütaala eder soru çıkarırız dedi. O yüzden ocak ayına kadar okumalıyım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. önyargılı olmamak lazım, ben de eskiden aynı hatayı yapıyordum amaa bir şans vermek lazım hep, kaldığın yerden hatta en baştan başlayıp bir çırpıda okuyacağına eminim :)

      Sil
  4. Bazen bende okuduğum kitap için çok geç kalmış olduğumu düşünürüm. Kendi kendime "ben bu eseri neden daha önce okumadım" diye düşünür dururum. Kürk Mantolu Madonna da bu eserler arasındadır. Bende bu sene okudum ve böyle bir naif aşkı neden daha önce okumadım diye kendime kızdım. Bazen yanı başımızdaki hazineden habersiz olabiliyoruz.
    Amin Maalouf'un Doğu'nun Limanları'nı okumadıysanız onu da okuyunuz. Ondaki aşkta sizi çok duygulandırmaktadır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sanırım kitap herkeste keşke daha önce okusaydım düşüncesini bırakmış bu da kitabın ne kadar güzel olduğunun bir kanıtı olsa gerek
      geç okumuş olsak bile hiç okumamaktan iyidir :)
      söylediğiniz kitaba bakacağım, çok teşekkür ederim yorumunuz için...

      Sil
  5. selam, bayram için kartpostallaşma etkinliği yapacak mısınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hiç böyle bir düşüncem yok acemi blogger maalesef :(

      Sil
  6. ben de çok geç okmuştum bu kitabı. ne zaman bu kitabın adı bir sohbette geçse, kesin ortamdaki kişilerden birkaçı bu kitabı okuduğunu söyleyip, tavsiye ediyordu. benim aldığım kitap 46. baskısıydı. (2 yıl kadar oluyor)
    ben de okuduktan sonra en çok bu kitabı okumaya geç kaldığımı hissetmiştim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okuyup da beğenmeyen yok sanırım, gerçekten enfes bir kitap :)

      Sil
  7. bir günde bitirdiğim bir kitaptır Kürk Mantolu Madonna. Sebahattin Ali'nin diğer kitaplarını da kesinlikle tavsiye ediyorum "Kuyucaklı Yusuf" özellikle en sevdiklerim arasında

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabahattin Ali'yle yeni tanıştım ve mutlaka muhabbetimi ilerletmeyi düşünüyorum :) teşekkür ederim tavsiyeniz için :)

      Sil
  8. Edebiyat hastasıyım ama henüz okumadım bunu. :)En kısa zamanda alıp okumam lazım. :)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle tavsiye ederim okumanızı en yakın zamanda okumanız dileğiyle :)

      Sil
  9. Aradaki yorumlarda Dogu'nun Limanlari'ni gordum, bu kitabi da bugun bitirdim, cok begendim, bu kitabi da tavsiye ederim

    YanıtlaSil
  10. aklımda zaten Lulucum, çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  11. Bu kitapla ilgili bloglarda yazılmış yazılardan küçük bir derleme yaptık. Sizin görüşlerinize de yer verdik. Keyifle okumanızı dileriz.
    http://blog.mrmaana.com/2012/12/kurk-mantolu-madonna-hazin-bir-ask.html

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...