3 Ekim 2012 Çarşamba

Turta Cafe


Bu şirin yerin adını son zamanlarda çok fazla duymaya başlayınca bir an önce gitmek için can atar oldum. Son olarak, çok sevgili arkadaşım gidip görüp mutlaka senle de gitmeliyiz deyince bugün okul çıkışı düştük yollara.
Ümitköy'de bulunan bu cafenin yeri çok kolay. Galeria'nın Kiler tarafından arkaya doğru yürüyünce hemen karşınıza çıkıyor. 
Daha girişte şirinliğini göstererek insanın içini ısıtıyor.


İki katlı, minikçe ama insana evindeymiş hissi uyandıran bir yer burası. Arka kısmında şu an son demlerini yaşayan güzel bir bahçesi ve bahçenin tadını çıkaran çok sevimli kedileri de var.





Home cafe tarzındaki bu mekanın bir menüsü yok. Şansınıza o gün mutfaktan ne çıktıysa onlar içinden seçim yapıyorsunuz. Turtaları ve cheesecakeleri hiç eksik olmuyordur tahminimce. Seçenekler tatlı ağırlıklı olsa da  tuzlu bir şeyler de yeme şansına sahipsiniz ve hepsi tamamen ev yapımı.


Limonlu cheesecakei görünce çok fazla düşünmeden kararımı verdim. Arkadaşım da frambuazlı cheesecakei tercih etti.
İlk çatalda ağzımda bıraktığı enfes tat sayesinde cheesecakelerinin gerçekten çok güzel olduğu kanaatine vardım. Ayrıca porsiyonları da oldukça fazla özellikle kare şeklinde servis edilen frambuazlısı tam cheesecake hastalarına göre. İkisinin de tadına bakmış biri olarak, ikisini de öneririm. 



Bu enfes tatlılarının yanında mekanın zevkle döşenmiş hali insana huzur veriyor. Özellikle iç kısmı koltukların, kitaplıkların ve patchworklerin bulunduğu tam bir ev ortamı. Açık bir şekilde bulunan mutfakta sürekli bir şeyler yapmakta olan insanları görünce sanki evinizde siz arkadaşınızla sohbet ederken anneniz de size yemek hazırlıyor hissine kapılıyorsunuz. Biz oradayken mekanın sahibesi sürekli mutfağa girip bir şeyler yapmakta ardından da masasına oturup arkadaşlarıyla sohbet etmekteydi. Sanırım bu içtenlik de, insanın içinde bu ev ortamı hissini uyandırıyor.




Ankara'nın bugünkü kapalı havasını bu hoş mekanda geçirdiğimiz tatlı ve sohbet dolu saatler sayesinde güzelleştirdik.
Şirin ortamının insana verdiği sıcaklıkla, fırından yeni çıkmış tazecik tatlılarının ağızda bıraktığı tatla bu mekan fazlasıyla beğenimi kazandı. En yakın zamanda tekrar gidip farklı tatlarını da denemeyi aklıma koyarak Turta'ya yolu düşecek herkese şimdiden afiyetler diler ve ağzınızın tadının hiç bozulmamasını dilerim.
Kitap çekilişime de hala katılmadıysanız, sizi buraya beklerim.
Herkese mutlu günler :)

16 yorum:

  1. ne tatli biryermis.bir de limonlu cheesecale dedin.kalbimi fethettin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dediğin gibi hem çok tatlı bir yer hem de cheesecake :) mutlaka gitmelisin, aklıma geldikçe canım çekiyor :)

      Sil
  2. o hoş bir yermiş. keşke yakın olsa mutlaka uğrardım . cheesecake hastasyım ben hemde limonlu. gitmeliyim.
    buarad yeni takipçin oldum. bloguna bayıldım. tiyatro, müzik , dans kalbimi çaldın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yolun düşerse mutlaka uğra :)
      hoşgeldin bloguma teşekkür ederim :)

      Sil
  3. turta benim de çok sevdiğim yerlerdendir! :) dediğin gibi gri ankara havasına uygun cici bi yer :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilk andan itibaren keşke daha önce keşfetseydim dedim, ama bundan sonra müdavimi olmayı düşünüyorum gerçekten sevilmeyecek gibi bir yer değil :)

      Sil
  4. Harika bir yermiş, yolumun üstünde olmasına rağmen arada kaldığı için hiç farkında değildim böyle bir mekanın. En kısa zamanda gidip görmeliyim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hiç vakit kaybetmemelisin bence, şimdiden afiyet olsun :)

      Sil
  5. limonlu cheesecake e bayılırımm ... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o zaman senle de bir gün gitmeliyiz zuzucum :)

      Sil
  6. Harika bir yere benziyor Greta :) Bu arada Greta fovizm hakkında bilgin var mı ? Bir slayt gösterisi yapmam gerekiyor ve aklıma sen geldin .Şimdiden teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maalesef hiç bir bilgim yok :(

      Sil
  7. bir gün Ankara'ya yolum düşerse, mutlaka seninle irtibata geçeceğim ve buraya gideriz belki olur mu greta?
    çok sevdim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tabii ki olur canım, her zaman beklerim :)

      Sil
  8. Cheesecake en sevdiğimmm şey, atmosfer de çok otantik gitmek lazım kesinlikle !!!

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...