21 Ekim 2012 Pazar

Yine Yeniden Fosforlu


Tiyatro sezonu açılıp, bu yıl bizi bekleyen oyunlar açıklanır açıklanmaz, bir dolu yeni oyunun mutluluğu yanında gözüm seyretmekten keyif aldığım oyunları aradı hemen. Kuşkusuz, bunların başında da Fosforlu Cevriye geliyor. 
Yıllardır oynamasına rağmen, ben maalesef anca geçen sene tadına bakabilmiştim bu güzel oyunun. Şurada da yazmıştım hatta uzun uzun. Tadı damağımda kalmışken bir de bu sezon beşinci kez yine bizimle birlikte olmaya devam ettiklerini öğrenmişken, bir kez daha izlemeye gittim dün matinede yine önlerden ve yine oyunun içinden...
İzlediğim bir oyunu bir kez daha izleme huyunu yeni yeni edinmiş olsam da, sanırım Fosforlu Cevriye tekrar tekrar izlenmeyi hak eden oyunların en başında geliyor.

 
Üç saat boyunca hiç sıkılmadan, hiç bitmesin isteyerek yine aynı heyecanla izledim oyunu, hatta daha da çok keyif aldığımı söyleyebilirim. Yine kahkahalarla güldüm ve yeri gelince yine aynı şekilde hüzünlendim.  


Favorim, ilk izlediğimde olduğu gibi yine Kader İlhan'ın canlandırdığı Güllü karakteriydi, zaten ben bu kadının hayat verdiği tüm karakterlere hayranım ama bu sefer Zeynep Aytek Metin'in tüm tatlılığıyla ve tüm samimiyetiyle ortaya koyduğu Top Melahat karakteri de fazlasıyla gönlümü kazandı. 
Feray Darıcı, yani namı değer Fosforlu yine mest etti tüm seyircileri ama gözümden kaçmadı, Fosforlu birazcık kilo almış. Gülriz Suriri ne der bu duruma bilemem ama bence daha bir hoş olmuş, geçen sezon izlediğimde fazlaca zayıftı :) İşte bir oyunu birkaç kez izlemenin böyle hoşlukları da var. Kim kilo almış, kim kilo vermiş, hangi oyuncu değişmiş, farklı kostümler mi giyilmiş hemen anlayıverirsiniz. Bir de böyle bir müzikal izliyorsanız, benim gibi oyunun şarkılarının albümüne sahipseniz çalan her şarkıya keyifle eşlik edebilirsiniz. Unutmadan, öyle bir orkestrası var ki bu güzel oyunun hepsini tek tek tebrik ediyorum buradan.


Bunun dışında, Uğur Çavuşoğlu'ndan Ali Hakan Beşen'e, Nermin Uğur'dan İclal Karaduman'a, dansçılar ve tüm koca ekip hepsi birbirinden harika.
Fosforlu ne kadar başarılı olsa da yan roller aynı ölçü de o kadar kuvvetli ki, hiçbir oyuncu ön plana çıkmıyor. Tüm ekibin böyle başarılı olması da daha bir izlenilesi yapıyor oyunu.


Temposu hiç düşmeyen ve bu yüksek tempo içinde derdini de çok güzel anlatan bir oyun. Çok içimizden ve söylemeye çok çekindiğimiz cinsten. 


Henüz izlemediyseniz mutlaka gitmenizi tavsiye ederim. Bu fosforlu yıldızın hikayesini hiç sıkılmadan büyük bir keyifle izleyeceğinize eminim. Oyun bitince tüm ekibi ayakta elleriniz acıyana kadar alkışlayacağınızı ve son şarkı ağzınızda kalmış şekilde büyük bir coşkuyla salondan ayrılacağınızı da garanti ederim.
Ve herkese şimdiden iyi seyirler dilerim...

8 yorum:

  1. Güya geçen senede gidecektim bu ayın takviminde ilk baktığım oyun oldu. Ama bu ay öyle yoğundum ki tek bilet alamadım. İnşallah önümüzdeki aylara

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. üzülme Lulucum Fosforlu'nun daha uzun yıllar bizimle birlikte olacağını düşünüyorum ama tabii ki bir önce gitmek lazım :)

      Sil
  2. imrendim valla. İzmir'de olan oyunları da gözden geçirmeliyim. heveslendirdin beni :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzmir DT'nin ne de güzel oyunları vardır şimdi benim yerime de izle canım :)

      Sil
  3. Fosforlu Ankara DT sahnelerinin unutulmayacak ve sürekli anılacak oyunlardan biri. Ben de beşinci kez gittim ve gerçekten kim kilo almış, kime ne olmuş, şu rol şu adamındı yerine başka biri gelmiş gibi muhabbetler içimden geçmedi değil :) her şarkıyı ezbere bildiğim halde kendimden geçerek dinledim. çokk çokk güzeldi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle size katılıyorum asla unutulmayacak bir oyun ver izlenildiği her seferde aynı ilk heyecanı yaşatan şahane bir oyun :)

      Sil
    2. heyecan heyecan heyecan :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...