4 Aralık 2012 Salı

Ben Ödüyorum


Son izlediğim tiyatro oyunuyla karşınızdayım.


Ben Ödüyorum, bilinçli olarak tercih ettiğim bir oyundu. Ana karakter, şimdiye kadar tüm oyunlarını hayranlıkla izlediğim Olcay Kavuzlu olunca hiç tereddüt etmedim. Sonuç olarak, bu oyundaki performansıyla da yine beni şaşırtmadı ve alkışların en desibeli yükseğini hakketti.


Eşi tarafından aldatılmış ve dostları tarafından satılmış bir adam olan Alexandre Amilcar, hasret kaldığı mutlu aile tablosuna kavuşabilmek için bir aktrisi eşi olarak, bir sokak gülünü kızı olarak, parasız bir ressamı da dostu olarak kiralar ve oyun başlar.
Baş döndürücü bir ücret mükafat eden bu oyunun tek kuralı, gerçek duygulara yer verilmemesi ve oyuncuların oyuna kendini kaptırmamasıdır. Her şey bu yalnız adamın isteğine göre olmalıdır, ne de olsa o ödüyordur kurduğu ailenin parasını.


Ama bu kuralı yerine getirerek oyunu oynamak pek de mümkün değildir. Duygu satın alan adam aslında kendini kandırır ve başlangıçta para için bu oyunu kabul eden oyuncular başka şeylerin farkına varır.
Oyun bir anda gerçeğe dönüşmeye başlar.


Fazlasıyla keyifli fakat ardında da bir o kadar büyük anlamlar barındıran bir oyun. Yalnızlığın, arayışın, buluşun, yanılsamaların, aşkın, nefretin, gerçekliğin hikayesi.


İkinci perde oyuncuların söylediği şarkılarla daha da bir güzelleşen bu oyunu biz çok sevdik. Dekor, ışıklar, kostümler, her şey yerli yerinde. Küçük bir tangoyla da taçlandırılıyor ki, değmeyin keyfinize.


Oyunla ilgili yorumlarda, oyuncuların çok yapmacık olduğu söylenmişti ama burada oyun içinde oyun söz konusu olduğu için bu abartılı oyunculuk, tamamen bu ailecik oyununu seyirciye yansıtabilme amaçlı yani bana göre performanslarda hiçbir abartı yok, Olcay Kavuzlu başta olamak üzere tüm ekip çok başarılı.


Tek eleştirim, yaklaşık iki buçuk saat süren oyun belki birazcık daha kısa olabilirdi ama oyunun tamamını düşündüğümde bu durum da göz yumulamayası değil.

Uzun yıllar seyirciyle buluşacağını düşündüğüm bu güzel oyunu hepinizin izlemesini tavsiye ederek herkese tiyatro dolu günler diliyorum.
Sevgiyle kalın :)

18 yorum:

  1. bu oyunu merak etmistim ama nedense almamistim, simdi yazini okuyunca merak ettim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kötü yorumlar da var ama ben beğendim Lulu'cum benim zevkime güveniyorsan gitmeni tavsiye ederim :)

      Sil
  2. Güzele benziyor gerçekten teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. Tiyatroya olan ilgini hayranlıkla okuyorum resmen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım benim çok sağol, kimisi sinemayı çok sever hep film izler ben de tiyatroya tutkunum işte :)

      Sil
  4. Ben de bu oyuna gidecektim yorumların çok faydalı oldu şimdi gönül rahatlığıyla alabilirim biletimi :) Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım beğenirsiniz, şimdiden iyi seyirler :)

      Sil
  5. oyununun ikinci perdesinin sonundaki dans sahnesinde çalan tango parçanın adı nedir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maalesef bilmiyorum, kitapçığına da baktım ama yazmıyor :(

      Sil
    2. sanırım bu :)
      http://www.youtube.com/watch?v=xXHBhr5admA&feature=youtu.be

      Sil
    3. evet bu parçaydı, teşekkür ederim size, sevgili dante de görür umarım :)

      Sil
  6. oyun için özel bestelenmiş olabilir diye düşünüyorum ben de. teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  7. bu oyuna 27 aralık 2012 de gittim ve çıkışta oyunculardan imza aldım. büyünce oyuncu olacğımı dile getirdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım siz de onlar kadar başarılı bir oyuncu olursunuz...

      Sil
  8. oyun çok güzeldi beğenmeyenlerin farklı tarzları olmasının etkili olduğunu düşünüyorum .Bir delinin Hatıra Defteri oyunun tarzı farklı ,Sidikli Kasabası farklı,Yanık ,Kerbela , genç osman kendi GRUBUNDA çok çok iyi bir oyunlar.Bu oyunda oyuncuları konusu müziği çok güzel bir oyundu.Mutlaka izlenmeli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle size katılıyorum mutlaka izlenmeli!

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...