9 Aralık 2012 Pazar

Guangzhou Wuyang


Herkese merhaba. 
Bu sefer size bir mekandan bahsedeceğim. 
Guangzhou Wuyang, benim Ankara'daki en favori mekanlarımdan. Bana göre, Ankara'nın en iyi Çin restoranı burası.
Yemek yemeyi seven ve Çin yemeğine epey meraklı olarak, bu mekanın yemeklerini büyük bir iştahla yiyorum.
Tunalı Bestekar sokaktaki bu küçücük yeri, sanırım 2008 yılının bir sonbahar ayında keşfetmiştim ve ilk günden favori mekanım haline gelmişti. Sıkça gidip büyük bir zevkle güzel lezzetlerin tadını çıkarır olmuştum.


Peki burada en çok ne yersiniz, neleri seversiniz diye sorarsanız buyurun efendim;


Başlangıçta servis edilen bu tıkır tıkır hamurların adını bilmiyorum ama tadına doyamıyorum. Sol taraftaki tatlı ekşi sosla da harika gidiyor. Diğer sos ise biberli sos ama ben bu sosu tatlı ekşi sos kadar çok sevmiyorum.


Çin yemeği deyince çoğumuzun aklına ilk olarak sushi geliyor. Ben bu mutfağın tavuk ve et yemeklerinin hayranı olsam da tabii sushinin de yeri ayrı.
Bizim en çok tercih ettiğimiz, fotoğrafta görmüş olduğunuz California Roll. İçinde avakado, yengeç, karides ve salatalık bulunuyor. 
Yan taraftaki sos içindeki yeşil ot ise, wasabi. Çok çok acı olan bu ezmeyi ben yemeye pek cesaret edemiyorum.
Sushiyi chopstickle yani çubuklarla yemeniz gerekiyor ama maalesef ben bu konuda çok yeteneksizim :(


Ve gelelim ana yemeğe. Çok çeşitli bir menüye sahip olan Guangzhou Wuyang, bir hoşluk yapıyor ve müşterilerine özel tekliflerde bulunuyor. Böylece aynı serviste birkaç lezzetin tadına bakmış oluyorsunuz ve bu durum cebiniz için de daha karlı bir hale gelmiş oluyor.
Geçmiş yıllarda belli saatler içinde geçerli olan bu tekliflerin artık günün her saati geçerli hale geldiğini öğrenince çok sevindik ve tercihimizi bu özel tekliflerden yana kullandık.



Bu özel menülerin hepsinde bir çorba bulunuyor.
Biz de öncelikle, acılı ekşili çorbayla başladık yemeğimize. İçine çeşit çeşit sebzeler koyuyorlar. Sosu nedeniyle epeyce acı ama inanın çok lezzetli. Annem böyle bir çorba yapsa dönüp yüzüne bakmam herhalde ama ben bu çorbaya bayılıyorum :)


Ana yemeğe geldiğimizde, ben tercihimi çoğu zaman olduğu gibi tatlı ve ekşi tavuktan yana kullandım. Yanında da pilav ve meşhur Çin böreği. Tatlı ve tuzlu şeyleri bir arada yemeyi seven biri olarak tatlı ekşi sos tam da benim damak tadıma hitap ediyor. Tavuklar da pofidik pofidik ve hafif çıtırca ama beni cezbeden şey tamamen sosu. Zaten bana göre Çin mutfağının en güzel yanı ve yemeklerini bu kadar iştahla yememizi sağlayan şey, çok lezzetli soslara sahip olması.


Fıstık dilimli kuzu eti bir diğer seçenek. Et yemekleri de tavuk yemekleri kadar lezzetli ama ben çok fazla et sevmeyen biri olduğum için favorim her zaman tavuk yemekleri.

Bu yemeklerin yanında size ekmek ikram etmiyorlar. Çünkü ekmek tüketimi Çin kültüründe yok. Tüm karbonhidrat ihtiyaçlarını pirinçten karşılıyorlar ve belki de bu yüzden bu kadar iştah açıcı lezzetlere sahip olmalarına rağmen kilolu bir toplum değiller.
Ben de kahvaltı dışında ekmek tüketmeyen bir insan olduğum için bu durum beni rahatsız etmiyor :)

Bu yemeklerin yanında ne içilir derseniz, açıkçası özel içeceklerini ben de bilmiyorum. Eskiden, yemek boyunca iki kişi için yaklaşık iki litre suyu garsonlar bardaklarınız boşaldıkça tekrar dolduruyorlardı ve biz de böyle bir alışkanlıkları olduğunu düşünüyorduk ama bu sefer böyle bir durumla karşılaşmadık :)
Garson demişken, bu mekanın işletmecileri eskiden tamamen yabancıydı. Çinli diyemiyorum çünkü Kore mutfağından da yemekler sundukları için belki içlerinde Koreliler de olabilir. Bu sefer Türk garsonlar da vardı ama asıl mekan sahipleri Çinli. Yemeğinizi yerken her daim Çince konuşmaları duyabilirsiniz. 

Ayrıca tamamen Çin esintili ortamda, yemeğinizi afiyetle yerken size yine bu yöreye özgü harika dinlendirici müzikler eşlik ediyor.


Ve sadede gelirsek, size anlatırken bile ağzımın sulandığınını eminim farketmişinizdir :) Bu nedenle Guangzhou Wuyang'ta hoş bir yemek yemenizi kesinlikle tavsiye ederim. Hem karnınız doyacaktır hem de ruhunuz. Hele bir de dışarıda yağmurlu bir hava varsa romantizm ve mutluluk da içinize işleyecek demektir :)
Herkese şimdiden afiyet olsun...

8 yorum:

  1. Ankara'ya gittiğimde ilk fırsatta denemek istiyorum burayı, öneri için çok teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim, şimdiden afiyet olsun size :)

      Sil
  2. Greta'mm, çin yemeklerini çok severim! Sushi'ye ise bayılırım :))
    Afiyet bal-şeker olsun size. Karnımı acıktırdın bak :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. damak tadımız da uyuyor desene Düş Kızı'mm :)
      yazarken nasıl canım çekti anlatamam :)

      Sil
  3. Yarın akşama rezevasyon yaptırdım....Taaa Amasya'dan geleceğim...:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım memnun kalırsınız şimdiden afiyet olsun :)

      Sil
  4. Yakın bir zamanda gittiniz mi acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kusura bakmayın anca cevap veriyorum sorunuza. Evet birkaç ay önce yine gittim, çok sık gidiyorum zaten. Menülerin fiyatları biraz artmış şekilde yine geçerli. Şimdiden afiyet olsun :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...