5 Ocak 2013 Cumartesi

2012'de Okuduğum Kitaplar


Bir yılı daha geride bırakmış ve güzel bir yıla merhaba demişken 2012'de neler yaptığıma ufak ufak bir göz atayım dedim ve ilk sırayı kitaplara verdim. Bakalım ben, bu bir yıl içinde hangi kitapları okumuşum, en çok hangi kitabı beğenmişim, hangi kitaptan sıkılmışım ve daha da dahası... :)

  1. Hepimiz Birilerinin Eski Sevgilisiyiz / Tuna Kiremitçi
  2. Sokak Kızı / Panait Istrati
  3. Üstü Kalsın / Cemal Süreya
  4. Ölümüne Sadakat / Nick Hornby
  5. Kediler Güzel Uyanır / Yekta Kopan
  6. Neva Caddesi  / Nikolay Gogol
  7. İyilik / Carol Shields
  8. Sol Ayağım / Christy Brown
  9. Yine Seninle Geldi Hayat / Cezmi Ersöz
  10. Aşka Gittim Dönmeyeceğim / Adem Özbay
  11. Yeni Bir Sabah / Gerhard Roth
  12. Bir De Baktım Yoksun / Yekta Kopan
  13. Hayale Yığılan Şeyler / Yaratıcı Yazarlık Atölyesi
  14. Baba, Oğul ve Kutsal Roman / Murat Gülsoy
  15. Bize Göre / Ahmet Haşim
  16. Güvercin / Patrcik Süskind
  17. Moderato Cantabile / Marguerite Duras
  18. Çikolata Kaplı Hüzünler / Canan Tan
  19. Bir Delinin Hatıra Defteri / Nikolay Gogol
  20. Yolda Üç Kişi / Tuna Kiremitçi
  21. Arefe / Turgenyev
  22. Yukarı Mahalle / John Steinbeck 
  23. Oysa Herkes Kendisiyle Meşgul / Murat Gülsoy
  24. Güneş Yiyen Çingene / Buket Uzuner
  25. Saatleri Ayarlama Enstitüsü / Ahmet Hamdi Tanpınar
  26. Fildişi Karası / Yekta Kopan
  27. Hiroşima Sevgilim / Marguerite Duras
  28. Alemlerin Sürekliliği ve Diğer Hikayeler / Murat Gülsoy
  29. Fanfan / Alexandre Jardin
  30. Binbir Gece Mektupları / Murat Gülsoy
  31. Mavi Gözler Siyah Saçlar / Marguerite Duras
  32. Ağustosta Tatil / Cesare Pavese
  33. Bu İşte Bir Yalnızlık Var / Tuna Kiremitçi
  34. Jardinler'in Romanı / Alexandre Jardin
  35. Kürk Mantolu Madonna / Sabahattin Ali
  36. Küçük Prens / Antoine de Saint-Exupéry 
  37. Ankara, Mon Amour! / Şükran Yiğit
  38. Gölge Hırsızı / Marc Levy
  39. Dokuzuncu Hariciye Koğuşu / Marc Levy
  40. Şeker Portakalı / José Mauro de Vasconcelos


Sırasıyla bu 40 kitabı okumuşum geride kalan yıl içerisinde. Ayrıntılarına gelirsek;
En çok okuduğum tür; öykü.
En çok okuduğum yazar; Murat Gülsoy.
En çok okuduğum ay; Ağustos.
En az okuduğum ay; Aralık.
En çok sevdiğim kitaplar; "Kürk Mantolu Madonna", "Baba Oğul ve Kutsal Roman", "Ankara, Mon Amour!"
En çok sıkıldığım kitaplar; "Ağustosta Tatil", "Jardinlerin Romanı" ve "Mavi Gözler Siyah Saçlar"

2013'te daha çok ve daha da önemlisi daha güzel kitaplar okumayı dileyerek herkese kitap dolu günler diliyorum.

Son olarak; tesadüf müdür bilmem ama, Aralık ayı boyunca elimdeki tek kitap olan Şeker Portakalı'na ithafen küçük Zezé'yi müstehcen bulan zihniyete buradan selam olsun...

12 yorum:

  1. Kitap adına güzel bir yıl geçmiş, çok güzel kitaplar var listenizde. 2013 her alanda daha da güzel geçmesi dileğiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ben de güzel kitaplar okuduğumu düşünüyorum, iyi dilekleriniz için teşekkür ederim...

      Sil
  2. süpersiniz! kıskandım valla sizi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim ama kıskanmaya gerek yok :)

      Sil
  3. Ben Marc Levy'nin Gölge Hırsızı kitabını çok beğenmiştim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Marc Levy'nin çok daha güzel kitaplarını okudum, Gölge Hırsızı da kötü değildi ama çok çok sevdiğimi söyleyemeyeceğim :)

      Sil
  4. Greta'mm, ne güzel valla bu kadar çok kitap okumuşsun!
    Daha nicelerini okuman dileğiyle tatlımm :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha çok okuyan bloggerlar var canım, benimki de elimden geldiği kadar artık, teşekkür ederim :)

      Sil
  5. harikasın gretam!

    içlerinde çok favori kitaplarım var. mutlu olduum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim Mia'cım, zevklerimiz benzerdir zaten bizim :)

      Sil
  6. Kitap bir şekilde okunuyor da üşenmeden nasıl listelenebiliyor. Blog yazmaya martta başladım en fazla oradan marttan sonra okuduklarımı listelerim. Mart öncesini düşünmeye üşenirim. Nasıl insanım bende anlamadım. Keyifli okumalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okunan kitaplar bile unutulurken sırasını hatırlamak tabii ki çok zor ama ben her yıl bir liste oluşturuyorum kendime ve ay ay her kitabı bitirdikten sonra yazıyorum listeme :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...