11 Şubat 2013 Pazartesi

Friends


Bu yazıyı yazmak için kaç aydır bekliyorum. Sanırım haziranın ortalarında başladım Friends'i izlemeye, birkaç gün önce de son bölümünü izleyerek noktaladım diziyi.
İnternetten çılgınlar gibi yabancı dizileri izleyip yayınlanacak yeni bölümünü heyecanla bekleyen insanlardan olmadım hiçbir zaman. Televizyonda bile hiçbir bölümünü kaçırmadan takip ettiğim bir dizi yokken kaldı ki bilgisayarın başına oturup dizi izleyeceğim. Hiç bana göre şeyler değildi bunlar. Ama ta ki Friends ile tanışana kadar...


94 yılında başlayan diziyi neredeyse 20 yıl sonra izlemek de ayrı bir tat veriyor insana. Dizileri eskiyince izlemek gibi bir huyum var zaten. Friends'i de bu kadar geç izlemeye başlamış olsam da, yine  aynı tadı verdi bana.

Yaklaşık 7 ay içinde kimi zaman art arda onlarca bölüm izleyip kimi zaman sadece birkaç bölümle yetinerek kimi zaman da gece uyumadan önce ninni niyetine 10 sezonu yani toplam 236 bölümü aynı istek ve keyifle izledim. Sanırım hayatımda, tüm bölümlerini izlediğim ve bu kadar çok sayıda bölüm izlediğim tek dizi oldu Friends.



New York'ta Central Perk adlı cafede başlayıp yine aynı yerde son bulan bu 6 iyi dostun hikayesini ben çok sevdim. Her bölümünde kahkahalarla güldüm, duygusallıktan gözlerimin dolduğu sahneler de oldu. Hiç bitsin istemedim.


Şimdi, en çok kimi kendime yakın buldum ve benzettim konusuna gelirsek; hepsinde kendimden bir şeyler buldum aslında. Takıntılarım ve düzen tutkum Monica, hayata bakış açım Rachel, fiziksel görünüşüm ise özelikle ilk sezondaki haliyle Phoebe. Erkeklerde ise favorim Ross ama diğerlerini de çok sevdiğimi belirtmeliyim.


Friends aynı zamanda rekorlara doymamış bir dizi. İşte o rekorlar;

  • Dünya ve Amerikan tarihinde en çok izlenen TV komedi dizisidir.
  • Amerika'da sadece final bölümünü 51.1 milyon kişi izlemiştir.
  • 100'den fazla ülkede yayınlanmıştır.
  • Dizinin çekimleri 10 sene sürmüştür.
  • DVD'leri en çok satan televizyon dizisidir.



İlk defa bir dizi yazısı yazıyorum, öyle film ya da tiyatro gibi anlatılmıyor tabii. Hele ki Friends'i anlatmaya kalksam kim bilir kaç satır yazmam gerekir. Zaten bu dizi anlatılmaz izlenir diyerek en klişe şekilde izlemeyen herkese kesinlikle izlemesini tavsiye ediyorum :)


6 yorum:

  1. süper^^
    her sezon bi karakteri kendime yakın hissettim..(ama özellikle oyunlardaki rekabetçiliğim konusunda arkadaşlar arasında Monica olarak biliniyorum^^) düşün ne kadar fena olduğumu:))
    tüm sezonları bitirdim ama arada açıp açıp hala izliyorum.. ve ilginçtir ki nerdeyse her şeyi hatırlıyorum.. o kadar içselleşmiş..
    neyse.. sana katılıyorum ya anlatılmaz izleyin^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maalesef bende de çok fazla Monica özelliği var :)
      hiçbir zaman eskimeyecek bir dizi sanırım, eminim ben de tekrar izlesem yine aynı keyifle izlerim :)

      Sil
  2. friends benim terapistimdir diyebilirim canım sıkkınsa moralim bozuksa iyi gelir :) her bir bölümünü izlemişimdir bazen defalarca gülümsetir mutlu eder insanın ruhuna dokunur bazen :) ve aynen başka bir dizi yok böyle her bölümünü izleyip böylesine sevdiğim gerçek başarı bu belki de

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen terapist katılıyorum sana :) kafa dağıtmaya, gülmeye eğlenmeye birebir, böylesi de bir daha yapılmaz herhalde :)

      Sil
  3. diziyi oyuncuları pek severim.
    hepsi de ünlü oldular.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de o kadar çok sevdim ki hepsi arkadaşım gibi oldu :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...