13 Şubat 2013 Çarşamba

Küçüğe Bir Dondurma


Geçen yıl olduğu gibi bu yılda da okuduğum ilk kitap Tuna Kiremitçi'den oldu. 
Küçüğe Bir Dondurma, epey bir süre önce yayımlanmasına rağmen benim dikkatimi sonradan çekti. Kapak böyle güzel olunca, turuncu turuncu parlayan Tuna Kiremitçi adını görünce, hiç düşünmeden aldım.
Kitap, bir babanın oğluna karşı olan pişmanlığıyla babasına karşı olan özlemini anlatıyor. 
Varlıklı bir ailede babasından pek de ilgi göremeden büyüyen bir adam, kendi oğlunu hayatının bir yerinde terk ediyor. Kendine başka bir kadın ve yeni çocuklarıyla bir yuva kuruyor. Zaman içinde oğlu ünlü bir oyuncu oluyor ve oğluna ait her şeyi böylelikle rahatlıkla takip ediyor. Oğlunun acı çektiğini görüyor. Bir şekilde kafasına dank edip oğluyla iletişime geçmek istiyor ama aradan bu kadar zaman geçtikten sonra bu pek de kolay olmuyor. Bu sırada babası vefat ediyor. Hayatını taksicilikle idame ettirmeye çalışan fakat aslında bilge bir yazar olan bu adam uzun zaman sonra eline defteri kalemi alıp oğlu için yazıyor. Oğlu ve babası arasında gidip gelerek, anılara yolculuk yaparak kendi çocukluğunu ve babalığını kıyaslıyor. En azından oğlunun bu defteri okuyacağını düşünüyor.  Onu terketmesinde haklı bir neden olduğunu göstermeye çalışarak bir yerde vicdanını rahatlatmaya çalışıyor. 
Aslına bakarsanız bilindik bir konu. Hem filmlere hem birçok kitaba konu olmuş bir hikaye. Kiremitçi'nin kalemini çok sevememe rağmen açıkçası bu kitabını çok da severek okumadım. Ya konu yüreğime çok dokunmadı ya da bazı kısımlar eksik kaldı. Buna rağmen son sayfalar yüzümde buruk bir tebessüm oluşturmayı başardı. 
Okumak isteyenlere şimdiden keyifli okumalar diliyorum. 
Hepimize kitap dolu günler...

6 yorum:

  1. Git Kendini Çok sevdirmeden kitabını da tavsiye ederim..
    keyifli okumalar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Git Kendini Çok Sevdirmeden Tuna Kiremitçi'nin ilk okuduğum kitaplarından biri ve de en çok sevdiklerimden :)

      Sil
  2. Konusu itibariyle ilgimi çekti kitap. Okunacaklar listem kabardı yine :) git kendini çok sevdirmeden kitabını ben de okumuştum. Çoook da zaman geçti üzerinden. Karakterleri say , konusunu anlat desen, 2 cümle kuramam hakkında. Neden böyle balık hafızalı oldum ben ya :) var mıdır acaba aynı duyguları paylaşan benimle?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Git Kendini Çok Sevdirmeden'in Arda'sını ben hiç unutamam sanırım ama haklısınız bazen insan çok severek okuduğu kitabın konusunu, karakterlerini hatırlamakta zorlanabiliyor yani yalnız değilsiniz :)

      Sil
  3. iki kitabını okudum okuyim piki.
    :)
    dün bi kitap yazdım.
    popüler yazarlıkla ilgili.
    sakın kaçırma.
    :)
    nasıl pop yazar olunur?
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gördüm de okuyamadım deeptonecum, bu hafta içi blog okuma planlarım var o zaman mutlaka okumuş olurum :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...