20 Şubat 2013 Çarşamba

Quick China

Şimdi gece gece herkesin iştahını açacak bir yazı yazacağım. Yazımı dün akşam yazacaktım aslında ama bırakın size anlatmayı yemeklerin adını bile duyamayacak kadar fena haldeydim. 
Çin yemeği sevdiğimi daha önceden bahsetmiştim ve benimseyip bana ait olduğunu düşündüğüm Çin lokantamın dışındaki yerlere karşı çok mesefeli olduğumu, hele ki bu yazıda bahsi geçen Quick China gibi bir dolu şubesi olan mekanlara karşı. 
Gelin görün ki, arkadaşlarla toplu buluşmalarda dik başlılık edemiyorum. Bu sefer Quick China'da felekten bir Çin yemeği günü geçirelim denilince kimseyi kıramadım. Zaten yemek bahane, birlikte güzel vakit geçirmek şahane.

Dün öğlen beş kız toplanıp Park Caddesi Quick China'nın yolunu tuttuk. Hafta içi olduğu için gayet tenha bir ortamda istediğimiz masada yerlerimizi aldık.
Quick China müdavimlerinin de bileceği üzere, müşterilerine normal menünün dışında bir de sınırsız menü sunuyorlar. Yani sabit bir fiyat karşılığı, belli saatler içinde o menüden istediğiniz kadar, sınırsız bir şekilde yeyip içebiliyorsunuz. Zaten öncesinde sınırız yiyelim diye konuşmuştuk, gidince de fikrimizi değiştirmedik.


Menüde; çorba, sushi, Çin böreği, Çin salatası, noodle, ana yemek ve tatlı bulunuyor. Yani bunların hepsinden dilediğiniz kadar isteyip yiyebiliyorsunuz.

Normal menülerinde çok daha fazlası olsa bile yine de sınırsız menüdeki sushi çeşidi çok fazla. Biz ortaya 8 çeşit sushi istedik. Tabii ki en fazla sayıda herkes tarafından çok sevilen California Roll'ler gördüğünüz gibi en ön sırada yerlerini aldı. Hemen yanlarındaki onlara çok benzeyen Manhattan Roll'ler de benim önerimdi. California'dan tek farlı yengeç ve karides yerine somon ve levrek olması, bir de üzerilerindeki siyah susamlar.





Sushi açısından çok ekstrem tercihlerde bulunmadığım için hep klasiklerle yetinirdim ama bu sefer ilk defa denediğim yengeçlerin bacakları dışarı sarkan Ebi Ten Crispy Roll, favori sushilerim arasında yerini aldı.



Ama asıl favorim bu görmüş olduğunuz, Super Crunchy Roll. Pişirilmiş ve sıcak bir şekilde servis ediliyor ve de tadı bir harika. Sushiden çekinen, çiğ çiğ nasıl yiyorlar, diyenler için birebir. Pişmiş olduğu için gönül rahatlığıyla yiyebilirsiniz. Hatta ben, ilk defa sushi deneyecek olanlara California Roll'den evvel Super Crunchy Roll'ü tavsiye ederim, gerçekten çok beğeneceksiniz.

Tabii bir de talihsiz seçimlerde bulunmuşuz, adını tam bilmediğim yılan balıklı olanı gibi. Neyse onu da yemeyiveririrz, gibi bir lüksünüz de yok maalesef ki, çünkü masada kalan her sushi başına sizden 4 lira ceza kesiyorlar. Bu nedenle, tüm sushileri bitirmek için hep birlikte epey bir çaba gösterdik ve resmen Çin işkencesi çektik :)




Yine ortaya istediğimiz Çin böreği, noodle ve Çin salatasının eşliğinde ana yemeklerimizi yedik. Dilerseniz et yemeği ya da tavuk yemeği seçebilirsiniz. Ben tercihimi her zamanki gibi tatlı ekşi tavuktan yana kullandım ama bu konuda benim canım Çin lokantamın eline su dökemeyeceklerini hemencecik anladım. Maalesef, ana yemeklerini hiç beğenmedim ama tabağımda bırakırsam bunun için de bir 9 lira ceza kesileceği için mecburen yedim :)



Günün en tatlı kısmı, Zencefilli Profiterol. Dondurma ve meyveyle servis ediliyor ve gerçekten çok güzel. Yanında bir de şarabınızı yudumlarsanız, sizden keyiflisi yok vallahi.

Bu görmüş olduğunuz her şeyden ve daha da fazlasından istediğiniz kadar yiyebilirsiniz. Sınırsız saat aralıkları şubelere göre değişiyor ama genelde 11 ve 5 arası fakat sakın buna aldanıp 11'de gelirim 5'e kadar yavaş yavaş istediğim kadar yerim düşüncesine kapılmayın. Herhangi bir uyarı yapmamalarına ve hiçbir yerde yazmamasına rağmen sınırsız menüden sadece 2 saat yararlanabiliyorsunuz. Yani ne yiyecekseniz, ne kadar çok yiyecekseniz 2 saat içinde en azından siparişinizi vermiş olmanız gerekiyor. Biz bu durumu bilmediğimizden süreyi biraz açtığımız için sizi uyarıyorum sevgili okurlarım, yoksa bir de burada kızarmış ballı muzla gözünüzü şenlendirecektim ama kısmet değilmiş, bir daha ki sefere artık  :)

Neyse tıka basa yedik, içtik, doyduk, sonunda mide problemi bile yaşadık ama hiçbir ceza parası ödemeden günü sonlandırdık. Bu işin raconu da böyle aslında. Sınırsız yiyecekseniz hakkını vermeniz gerekiyor. 
Genel bir değerlendirme yapmak gerekirse; sınırsız menünün fiyatı 39 lira sınırsız içecek de alırsanız bir 10 lira daha ödüyorsunuz yani toplam 49 liraya istediğiniz kadar yeyip içiyorsunuz. Her birini tek tek yemeye kalksanız çok daha fazla hesap ödersiniz bu nedenle sınırsız menü çok karlı ve gayet makul. Sushi çeşidi çok fazla olduğu için ve gerçekten güzel olduğu için bir yıldız daha alıyor benden :) Ama ana yemek açısından biraz vasat, başka bir şeyler daha deneyip karar vermek lazım. Unutmadan, Çin böreğinin içine kıyma ya da herhangi bir et konulmaz ama burada yediğim Çin böreğinin de, şimdi neredeyse tüm cafelerin menülerinde bulunan ve kıymalı yapılan sözüm ona Çin böreğinden hiçbir farkı yoktu. Bu açıdan da notum düşüyor.

Quick China'yı benim için bir daha gidilesi yapacak olan, sushileri ve tatlıları olacaktır, tabii bir de sınırsız menünün avantajı :)

Şimdi herkese afiyetler diliyorum, ağzınızın tadı hiç mi hiç bozulmasın...

9 yorum:

  1. tatilde ne çok yemek mekanı gezdin :) ankarayı hiç görmedim ama seni okudukça en azından mekanların adını öğrenmiş, görmüş oldum :)

    ceza neden, israf olmasın, atılmasın diye mi acaba? bunu önlemek amaçlı mı?

    hiç çin lokantasına gitmedim ama ben yiyemem herhalde böyle şeyler. sonuncusu hariç. profiterol her daim her yerde yenir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tatilde çok gezmedim de tatilde yazacak fırsat buldum herhalde çalıkuşum, yoksa ben gezip tozmayı severim tatil matil dinlemem :)
      bir gün Ankara'ya geldiğinde anlattığım yerlerden birine gidersen beni hatırlarsın o zaman :)
      evet ceza israf olmasın amaçlı olabilir, haklılar da aslında sınırsız olunca insanların gözü dönüyor. Brunchları, açık büfe yemekleri düşün herkes aç gözlülükle yiyebileceğinin çok daha fazlasını alıyor sonra da hepsi ziyan oluyor...
      daha önce denemdiysen sınırsızı tavsiye etmem, küçük bir Çin lokantasına gidebilirsin öncelikle, illa sushi yemen de gerekmiyor et ve tavuk yemekleri gerçekten çok lezzetli oluyor
      teşekkür ederim yorumun için :)

      Sil
  2. ceza olayı gerçekten ilginçmiş :)
    çin mutfağı gerçekten dikkat çekici ama yemekleri için önce kendimi hazırlamam lazım sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yemekler için değil de sushi için biraz cesaretli olmak gerekiyor cidden çok farklı çeşitleri var ama klasik tatları seçerseniz sorun olmaz :)

      Sil
  3. Sevgili Greata, Ankara'ya gitmeden önce bu kadar yoğun blog okuması yapmıyordum. Şimdi tanıttığın yerleri görünce tekrar Ankara'ya doğru uzanasım geliyor:)Acemilikten çok saçma sapan yerlerde, saçma sapan şeyler yemiştik:) Neyse. Bir başka zaman telafi ederiz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. her zaman bekleriz Ankaramıza :)

      Sil
  4. Quick china benim favorim, ben de bir suru subesi olan sushi co yu sevmiyorum.crunchy konusunda haklisin.ilk defa deneyecekler icin ideal.sinirsiz menu kesinlikle cok ekonomik gop ta daga darli uygulsniyor.hrwey acik bufe.gidip kendin seciyorsun tabakta kalacak bitirmem lazim derdi olmuyor en azindsn benim gittigimde oyleydi

    YanıtlaSil
  5. Ben de sevdim Lulucum,tüm şubelerinde hem sınırsız büfe hem de açık büfe var bildiğim kadarıyla sınırsızın farkı garsonlar hizmet ediyor bir de ceza olayı işte :)

    YanıtlaSil
  6. Size ait olduğunu düşündüğünüz Çin lokantanız neresi acaba? Nasıl olmuş da kimse sormamış :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...