4 Şubat 2013 Pazartesi

Soğuk Bir Berlin Gecesinde Yiyelim İçelim

Biraz garip bir başlık oldu ama bu yazı, hem çok sevdiğim oyunlardan biri olan Soğuk bir Berlin Gecesi hem de Küçük Tiyatro'da oyun izlediğim zamanlarda en uğrak mekanım haline gelmiş olan bir yerle ilgili. 


Soğuk Bir Berlin Gecesi'ni geçen sezonda izlemiş şurada da ballandıra ballandıra anlatmıştım. O yazımda da belirttiğim gibi, oyunu çok fazla beğendiğim için bir kez daha izlemek istiyordum. Şubat soğuğuna yaraşır diye düşünerek geçen hafta sonu soğuk bir Ankara gecesinde soğuk bir Berlin gecesini tekrar izledim. 


Oyun, Almanya'da yaşayan Tarık adında fotoğrafçı bir Türk'ün ve Alman sevgilisi Katrin'in aşkıyla yola çıkıp başka bir ülkede yabancı olmaya, yabancılaşmaya, güven duygusunu yitiren bir adamın kıskançlığının nelere yol açacağına değinerek giderek pis kokmaya başlayarak son buluyor.


Oyunun ana karakterlerine Olcay Kavuzlu ve Fulya Koçak can veriyor. Ben bir Olcay Kavuzlu hayranı olarak ve onun birçok oyununu izlemiş biri olarak bu oyundaki performansının ayakta alkışlanacak kadar başarılı olduğunu düşünüyorum. Fulya Koçak da, özellikle ikinci perdede hayret uyandıracak bir performans sergiliyor. Zaten, her ikisi de bu oyundaki rolleriyle ödüle layık görülmüşler.


Ve tabii ki, tavşan Sigi'yi unutmamak lazım. Bu küçük oyuncak tavşancık neredeyse oyunun tüm sahnelerine dahil edilerek oyuna güzel bir renk katıyor. İnsanın ona beş euro borç veresi gelmiyor değil hani :)


Oyun sonunda alkışı başlatma mutluluğuna bir kez daha eriştiğimi belirtip tüm ekibi bir de buradan tebrik ediyorum.

Ve gelelim yiyelim içelim kısmına. Yine aynı tadı yakaladığım bu iki buçuk saatlik gecenin öncesinde oyunun sahnelendiği Küçük Tiyatro'nun hemen yanı başındaki Mudurnu'da oyun öncesi yemeğimi yedim ve bunu alışkanlık haline getirdiğim halde buradan hiç bahsetmeyerek bu mekana haksızlık ettiğimi düşündüm.



Sevgili Maya'nın eski blogu olan Maya'nın Cicileri'nde bulduğum bu fotoğraf. Ankara Ulus'taki Küçük Tiyatro. Ankara'nın ilk sahnesi olması gibi, hemen yanında Oda Tiyatrosu'nu bulundurması gibi birçok özelliğe sahip olan bu tiyatro hakkında ayrı bir yazı yazmak gerekir ama gelelim asıl konumuza. Gördüğünüz gibi hemen köşedeki yer Mudurnu Lokantası. Tiyatronun konumu nedeniyle etrafında pek yemek yenilecek bir yer yok. Bu nedenle benim gibi birçok tiyatrosever oyun öncesi yemeğini burada yemeyi tercih ediyor. 
Ayrıca en güzel taraflarından birisi de, oyuncuları da buradan yemek yerken görebilir ve yan yana masalarda yemek yiyebilirsiniz. Bu oyun öncesi de sevgili Fulya Koçak iki masa ötemizde arkadaşlarıyla birlikte yemeğini yiyordu. Geçen hafta da oyununu izlediğimiz Hakan Meriçliler ile yan yana masalarda yemeklerimizi yemiştik :)
Başka saatlerde işleri nasıldır bilmeme ama tiyatro öncesi veya sonrası bu küçük mekan tıklım tıklım oluyor.
Farklı farklı yemeklerinin tadına bakmış biri olarak lezzet açısından gerçekten başarılı olduklarını söyleyebilirim.

Mudurnu deyince insanın aklına tavuk geliyor elbette ama ben bu sefer tercihimi Beyti kebabından yana kullandım. Yemek öncesi bir de acılı ezme ikram ediyorlar ki, tadı bir harika.



Yemeğinizi afiyetle yedikten sonra mutlaka bir de künefenin tadına bakmanızı tavsiye ederim. Şerbetli tatlılarla aram olmasa da künefe deyince akan sular duruyor ama tabii güzel yapılmış olmalı ve Mudurnu'nun bu konusunda da başarılı olduğunu söyleyebilirim.


Fiyat açısından da gayet makul olan bu mekanda lezzetin tadına vardıktan sonra birkaç dakika içinde koltuğunuzdaki yerinizi almış olup oyunu izlemeye başlayabilirsiniz.

Küçük Tiyatro'da ya da Oda Tiyatrosu'nda oyun izleyecek olan herkese oyun öncesi Mudurnu'da güzel bir yemek yemesini tavsiye ediyor, afiyetler ve iyi seyirler diliyorum...

Bu arada, mekan yazıları yazmayı özlediğimin de farkına vardım. Bu hafta bu konuya ağırlık veriyim ve sizlere güzel önerilerde bulunayım, ne dersiniz?
:)

8 yorum:

  1. Soğuk bir berlin gecesine iki yıl önce küçük tiyatroda gitmiştim, çok farklı bir oyundu oyun bittiğinde garip bir burukluk hissetmiştim, tavşan da harikaydı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında evet, insanda öyle bir his uyandıran bir oyun ama gerçekten çok başarılı bir oyun ki kaç sezondur bizimle buluşmaya devam ediyorlar :)

      Sil
  2. önümüzdeki hafta ankarada olacam..
    iyi bir öneri oldu bu.. :)
    ama programa baktım.. bu oyun yok. :)
    zaman zaman ankaraya geldiğimde tiyatroya gitmeye çalışırım. bu lokantayı farketmedim ben..künefelerinin tadına bakalım.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önümüzdeki hafta sonu yine Olcay Kavuzlu'nun Ben Ödüyorum adlı oyunu var Küçük Tiyatro'da. Güzel bir oyun, tavsiye ederim :)

      Sil
    2. teşekkürler öneri için.. ben de oyunlara bakıyodum. hangisine gidebilirim diye?

      Sil
    3. bahsettiğim oyunun yorumunu verdiğim adresten okuyabilirsiniz
      http://gretaninkelebekleri.blogspot.com/2012/12/ben-oduyorum.html
      şimdiden iyi seyirler

      Sil
  3. bu oyunu sevmistim, performanslari gercekten alkisa deger. mudurnu yu ise ilk defa duyuyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Küçük tiyatroya yolun düştüğünde Mudurnu'ya bir uğra derim :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...