24 Şubat 2013 Pazar

Yosunlar


Ankara Devlet Tiyatroları programında neredeyse çoğu oyunu izlemiş olduğum için artık oyun seçerken pek fazla seçeneğim olmuyor. Tabii, ikinci defa izlemek istediğim oyunları saymazsak...
Yosunlar da, kenarda köşede kalmış bir oyundu benim için. İlk defa geçen sezon sahnelenen oyun, o zaman çok fazla ilgimi çekmemişti. Bu ayın programında izlemediğim oyun olarak yeşil yeşil ve vıcık vıcık parladığı için haydi bari bu sefer izleyeyim dedim. 



Çok bir beklentim yoktu açıkçası hatta epeyce vasat bir oyun bekliyordum. Sahne bile fazlasıyla iç karartıcı gelmişti gözüme. Bu düşüncemi yanıltmayacak şekilde başladı hikaye ama öyle güzel haller aldı ki; bir buçuk saat boyunca çok eğlendim.



İhsan ve Nurettin, aynı evi paylaşan, yaşlı başlı çocukluk arkadaşları. İkisi de eşleri ve çocukları tarafından terk edilmiş. Dört duvar arasında birbirleriyle atışmalarından, yersiz huysuzluklarından ve çiçekleri Nazlı'dan başka kimsecikleri yok. Ama aralarında öyle bir dostluk var ki, bir kadın gördü mü anında birbirlerini satacak cinsten...



Cinsellikten elini eteğini çektiklerini dile getiren, her fırsatta kadınlara olan ilgisizliklerinden hatta düşmanlıklarından bahseden bu iki ihtiyar, bir gün yolunu şaşırıp kapılarını çalan bir kadınla neye uğradıklarını şaşırırlar.



Bu esrarengiz yabancının asıl niyeti başkadır ama o kadar ettikleri lafın altında aslında bir kadına susamışlık yatan bu iki ihtiyar, kadının evlerine gelmesine pek sevinirler. Ve kadını elde etmek için kendi aralarında başlar bir hengame...
Bu andan sonra da seyrine doyulmaz sahneler çıkar ortaya...



Daha önce hiç izlemediğim Neşet Erdem ve Şemsettin Zırhlı var baş rollerde. Neşet Erdem'in tatlılığı komikliği bir yana, Şemsettin Zırhlı öyle güzel rol yapıyor ki, bayıldım. İkisi de birbirinden başarılı, uyumları ise takdire şayan.


Dostluk, yalnızlık ve cinsellik üzerine harika bir oyun. Kimi zaman kahkahaya boğup kimi zaman da hüzünlendirip, düşüncelere daldıran cinsten. Seyircilerin üzerine pırıltılar uçuşturacak kadar da renkli.
Gider ayak, ey erkekler sonunuz yine bir kadının yüzünden olacaktır mesajını da hafiften hissettirdi bana ama görmezden geliyorum. Ve herkesin kesinlikle izlemesini tavsiye ediyorum.
İyi seyirler....

4 yorum:

  1. Merak ettim güzele benziyor rastgelirsem mutlaka izleyeceğim tşkler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tavsiye ederim, iyi seyirler...

      Sil
  2. Yakınlarda bir sahnedeyse ben de acilen iki bilet alayım :) köşede kalmış oyunlara ışık tuttuğun için teşekkürler! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben Altındağ Sahnesi'nde izledim ama Küçük Tiyatro'da da oynuyorlar bildiğim kadarıyla, takipte kalın siz, şimdiden iyi seyirler :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...