26 Nisan 2013 Cuma

Cafemiz


İlk başlarda, Arjantin Caddesi'nden Tunalı'ya doğru inerken, ufak şirin tabelasını görmeyip içerideki tıklım tıklım insanların birbirine karışan neşeli seslerini duyarak ve güzel bahçesinden gözlerimi alamayarak, bu hoş yer de neresiymiş, diye geçirirdim içimden. 
Daha sonraları ise, caddeden aşağı doğru süzülürken tabelaya dikkatli bakınca anladım ki, adını sıkça duyduğum fakat hiç gitme fırsatım olmadığı Cafemiz'miş bu güzel makan.
Bunu öğrenmemin ardından, zaten önünden her geçişimde içimdeki kelebeklerde oluşan içeri girme isteğini daha fazla engellemeyerek alıverdim soluğu Cafemiz'de.


1993 yılında açılan Cafemiz, Ankara'nın ilk cafesi. Ayrıca güzel bahçesinde bulunan meşe ağacı tam elli yaşında. Dışarıdan insanı cezbeden bahçesiyle birlikte öyle hoş bir dekorasyonu var ki Cafemiz'in, sanırım beni en çok büyüleyen kısmı bu oldu. 
Masalarda, duvarlarda, hatta menüde uçuşan meleklerle bembeyaz huzur verici bir dünya var burada. Bulunduğu ortam sayesinde insanın kendini mutlu hissetmemesine imkan yok. Hoşluğun ve zarifliğin yanında, aynı zamanda çok da içten. Şık bir ev ortamı. Misafir ağırlamalık, hoş sohbet edip, gülmelik, eğlenmelik.






Her bir köşesine ayrı ayrı bayıldığım bu güzel mekan, hiçbir şey yemesem içmesem bile sahip olduğu hoşluğuyla ruhumu doyurmaya yeterdi fakat lezzet açısından da değerlendirmek gerekiyor elbet :)

Cafemiz'in salatadan makarnaya, pizzadan ana yemeğe kadar oldukça geniş bir menüsü var ama  ben çok aç olmadığım bir anda gittiğim ve yemek yeme düşüncem olmadığı için öncelikle bir ara sıcak tabağını denedim. 
Mozzarella çubukları, falapeno pane, soğan pane, patates pane ve içli köftenin Fransız sos ile sunumundan oluşan bu tabak maalesef beklediğim kadar güzel değildi. Ayrı, özel bir tat bulamadım yani. 

Bu ilk hayal kırıklığının ardından, mekana yakışır şekilde menüsünde çok fazla tatlı çeşidi olacağını düşünerek bir tatlı yemeye karar verdim fakat ikinci hayal kırıklığını da burada yaşadım. Ne yazık ki çok fazla tatlı çeşidi yok. Ben de bu az seçeneğin arasından çok da zorlanmadan çıtır çikolatalı karamel rüyasını gözüme kestirdim.
Neyse ki, hoş sunumuyla karşıma gelen bu rüya keyfimi yerine getirdi.


Aslında Cafemiz, Hayal Salatası ve Hayal Makarnası diye adlandırdıkları, bir form doldurarak malzemelerini kendinizin seçtiği yemekleriyle meşhur. Eğer, makarna ya da salata yemek ve bunları kendiniz oluşturmak isterseniz size bu hoş seçeneği öneririm. 

Cafemiz, lezzet açısından beni çok fazla tatmin etmiş olmasa da o hoş atmosferiyle gönlümü kazanmaya yetti. Hem daha birçok farklı tadını denemiş olmadığım için peşin hükümlü olmam gereksiz.


Biz kadınlar hafta sonu planlarımızı çarşambadan yapmaya başlasak da henüz hafta sonu planı olmayanlar için Cafemiz güzel bir seçenek olabilir. Ankara güneşinin artık hafiften yakmaya başladığı şu günlerde Cafemiz'in bahçesinin tadını sevdiklerinizle birlikte çıkarabilirsiniz. 
Ankaralılar için Arjantin Caddesi Numara 19'da, Mersinliler içinse ikinci şubesi olan 
Eğriçam Mahallesi, Adnan Menderes Bulvarı, Marina Numara 33'te.
Herkese huzur dolu bir hafta sonu ve afiyetler diliyorum...
:)

8 yorum:

  1. Gercekten de cok güzel bir mekanmis,paylasiminiz icin tsk.ediyorum..
    Güzel bir haftasonu gecirmenizi diliyorum....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim, size de mutlu hafta sonları :)

      Sil
  2. Mersin'deki şubesi de gerçekten harika :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oraya gitmedim ama eminim ki öyledir :)

      Sil
  3. Ankara Ankara güzel Ankaraaa
    Seni görmek ister her bahtı kara!

    Ahhh ah ben de senle böyle yerlere gidip kahveler içmekistiyorum tatlımm :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sen gel de içmez miyiz hiç canım :)

      Sil
  4. BAŞARILI SEZONLAR DİLERİM. ESEN KALINIZ

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...