29 Nisan 2013 Pazartesi

Sixteen Candles


Breakfast Club'ı izleyip de çok sevmemin ardından John Hughes filmlerini hiç ara vermeden birer birer izlemeye devam ediyorum. Bu sefer içimdeki kelebekleri kıpır kıpır yapan filmi, Sixteen Candles...



Yine Breakfast Club'tan hatırladığımız o hayran olduğum tupturuncu saçlarıyla Molly Ringwald var baş rolde. Samantha olarak karşımıza çıkan Molly, on altısına basmak üzere olan genç bir kızdır. Bizim için on sekizinci yaş ne ise, Amerikan gençliği için de on altıncı yaş aynı öneme sahip olduğundan içinde ayrı bir heyecan taşımaktadır. Fakat, Samantha'nın ablasının evlilik telaşından bu önemli yaş günü tüm aile fertleri tarafından unutulur. 



Bir de bunun üzerine çekilmez büyükanne ve büyükbabalar, onlarla birlikte gelen Çinli exchange öğrenci ve okulun freshmanlerinden bir çaylağın Samantha'ya aşık olması eklenince büyük umutlarla beklenen on altıncı yaş günü, sweet sixteenimiz için kabusa biz seyirciler için ise, eğlenceli bir komediye döner. 



Belirtmeden geçmeyeyim, tabii ki bu on altıncı yaş gününün en büyük heyecanlarından biri de Samantha'nın okulun en yakışıklı çocuğuna duyduğu kocaman aşktır. Bu yakışıklı, okulun en popüler kızıyla birlikte olmasına rağmen bizim kızın ona karşı olan hareketleri de ilgisini çekmiyor değildir. 






Evdeki curcuna, okuldaki dans partisi, yanı başından ayrılmayan yeni yetme bir çocuk... 
Ve Samantha yeni yaşına bir kanepede uyuyarak girerken yeni yaşının ona neler getireceğinden elbette ki habersizdir...



Tam 80lerin gençlik filmi, görüntülerin eskiliğine bile bayılıyorum. Hikaye belki de çok sıradan ama insanı öyle etkiliyor ki, bayıla bayıla izliyorsunuz. Hiçbir abartı yok, her şey çok doğal, belki de en çok eski filmlerin insanda bu hissi uyandırmasını seviyorum. Ben çok sevdim, çok beğendim. Eğer siz de 80lerin kokusunu seviyorsanız, hiç vakit kaybetmeden izlemenizi tavsiye ederim.
Herkese iyi seyirler...

5 yorum:

  1. ay harika görünüyor bu film!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten harika, mutlaka izle canım :)

      Sil
  2. 80leri de severim.. Breakfast Club'ı da.. demek ki bu filmi izliyorum!!

    YanıtlaSil
  3. Nerden izleyebilirim acaba? ):

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...