22 Nisan 2013 Pazartesi

Teppanyaki Alaturka


Son zamanlarda, gidip görüp de en çok beğendiğim yerlerin başında geliyor Teppanyaki Alaturka. Yine, yeni yerler keşfetme arayışında olduğum bir zamanda rast gelip, ardından hiç vakit kaybetmeden soluğu bu hoş restoranda aldım. 


Mekanın ismindeki alaturka çok bizden ama bu teppanyaki de nedir? diye sorarsanız; teppanyaki, Japon mutfağında demir tabak anlamına gelen "teppan" ve ızgaralanmış ve az yağda pişirilmiş anlamına gelen "yaki" kelimelerinin türetilmesiyle oluşturulmuş.Yani sacda pişirilen yemek yöntemi diyebiliriz. Bu Japon pişirme tekniğiyle Türk yemek kültürünün birleştirilmesiyle de ortaya Teppanyaki Alaturka çıkmış. 


İki ayrı konsept bulunuyor Teppanyaki Alaturka'da; tercih ettiğiniz menüye göre şefinizin masanızın başında yemekleri yapıp hoş bir şekilde size sunmasını dilerseniz teppanyaki bölümüne ya da normal menüden seçiminizi yapmak isterseniz alakart bölümüne rezervasyonunuzu yaptırabiliyorsunuz. 
Biz tercihimizi teppanyakiden yana kullandık ve heyecan içinde şefimizin etrafındaki yerimizi aldık. 

Bu bölümde, Teppanyaki menüde yer alan set menülerden birini tercih etmeniz gerekiyor. Klasik ve Türk Mutfağı olarak ikiye ayrılıyor setler. Klasik set daha çok Japon mutfağı ağırlıklı, Türk mutfağında ise, bizden lezzetler yine Japon mutfağı sunumuyla servis ediliyor. Biz değişik tatları denemek için bir Klasik set bir de Türk Mutfağı seti seçtik.



Bu görmüş olduğunuz Klasik Set Menü 2. Çorba, mevsim salata, deniz tarağı, kuzu pirzola, Çin mantısı, steak biftek, logos fileto, beefroll, noodle veya pilav ve tatlıdan oluşuyor.



Bu da Türk Mutfağı Set Menü 2. Çorba, yeşil salata, teppan köfte, buharda levrek, kalamar ahtapot, acılı ekşili patates, noodle veya pilav ve tatlıdan oluşuyor. 

Porsiyonlar çok fazla olmasa da çeşit çok fazla olduğu için gerçekten tıka basa doyuyorsunuz. Menünün içindeki her şeyi, örneğin buharda levrekten hiç hoşlanmadım, çok lezzetli bulmadım tabii ki ama genel olarak yemekler lezzetli.
Hepsinden önce bizi en çok büyüleyen, yemeğinizin gözünüzün önünde pişirilip hemencecik dumanı tüte tüte servis edilmesi. Kendi kendimize ocak başı Chinese food diyerek lezzetlerin tadını çıkarırken epeyce eğlendik :)
Ayrıca, şefinize yemekle ilgili isteklerinizi belirtmek için masalarda Çince'sini nasıl söyleyeceğiniz kartlar bulunuyor. Böylece yemeğinizin yapım aşamasına yön verip, yemeğiniz servis edildikten sonra şefinize Şiğe Şiğe (teşekkür ederim) diyebilirsiniz :)



Menü içerisinde en çok beğendiğim lezzetse, dondurmalı kızarmış ananas oldu. İlk defa tadına baktım ve çok beğendim. Ayrıca bu lezzet, hazırlanışıyla da teppanyaki masası etrafındaki herkes tarafından en ilgi gören kısım. Görsel ateş şovu kısmında herkes ellerinde telefonları hazır bekliyor ve şefin komutuyla yükselen alevin fotoğrafı bir güzel çekiliyor. Görmüş olduğunuz gibi ben de çok güzel yakaladım :) 


Belirtmeden geçemeyeceğim, şefimizi de çok sevdik. Küçük küçük konuşmaya çalıştık. Benim, ateş ne zaman?, soruma bile yarım Türkçe'siyle cevap verdi. Bize çok hoş bir gece yaşattı, ellerine sağlık :)

Teppanyaki bölümündeki yemek saatleri altı-sekiz ve sekiz-on arası. Bu iki tercihten birini yapmanız gerekiyor. Ayrıca, kalabalık bir grup olarak gelecekseniz vip odaları tercih edebilirsiniz. Başta belirttiğim gibi alakart seçeneği de mevcut. 
Tercihinizi hangisinden yana yaparsanız yapın eminim memnun kalacaksanız. Her köşenin atmosferi ayrı bir güzel.

Vip odalar

Alakart bölümü

Hoş ortamıyla, lezzetli yemekleriyle, ilginç sunumuyla biz Teppanyaki Alaturka'yı çok sevdik. En kısa zamanda bir de alakart kısmını denemek için tekrar ziyaret etmeyi düşünüyorum. Eğer siz de Çin ve Japon  yemeklerini seviyor bir de bunun ocak başında nasıl olacağını merak ediyorsanız Türk ve Uzak Doğu kültürünü birleştiren Teppanyaki Alaturka'yı mutlaka ziyaret etmenizi tavsiye ederim. 

Ayrıntılı bilgi için buraya, menü ve fiyatlar için de buraya bir göz atabilirsiniz.
Herkese şimdiden afiyet olsun :)

10 yorum:

  1. açılışına davetli olup gidememiştim buranın hala da gidemedim.

    o aşçı şovunu ben de çok merak ediyorum.
    süper yakalamışsın gerçekten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mutlaka git canım, eminim sen de çok güzel yakalarsın o pozu :)

      Sil
  2. teppanyaki ankaranın en iyi taraflarından biri bence! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence de, size katılıyorum :)

      Sil
  3. ben de ancak bir kere gidebildim fırsat olmadı sonrasında. çok beğenmiştim, misafirin geldiğinde -tabi uzak doğu mutfağını seviyorsa- kesin memnun ayrılacağına garanti edilecek bir yer, şov kısmı da tat kısmını da iyi başarmışlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynı fikirdeyim Lulucum, her şeyiyle pek güzel bir yer :)

      Sil
  4. Özlemle sevgili Greta'm..Sana böyle seslenmeyi öyle özlemişim ki,bilemezsin.
    Temiz bir sayfayla ve cehennemle geldim.Ama iyimser cehennemler bu kez.
    Seni de çok özledim; yazılarını,gezi yazılarını,kitaplarını,kartpostallarını,aynı antika sevdamızı,her şeyi..
    buradayım,
    sevgilerimle
    Lady Jane

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin Ladyim, ben de özlemiştim senin kalemini :)
      Şimdi baktım çok hoş olmuş bu yeni blog, eminim yine güzel kokulu yazılar tüttüreceksin, tekrardan kocaman hoşgeldin! :)

      Sil
  5. gretam canım ne güzel anlatmışsın insanın hemen gidesi geliyor!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vallahi gidilmeyecek gibi değil Miacım, yolun Ankara'ya düşerse mutlaka uğra :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...