10 Nisan 2013 Çarşamba

Trilye


Doğum günümün üzerinden epey bir zaman geçmiş olsa da kutlama haftasında keşfettiğim yeni yerleri sizlerle paylaşmak için anca şimdi fırsat buluyorum. Şu kız da yeni yaşını amma uzattı demeyip keyifle okursunuz umarım :)
Çok merak ettiğim ve denemek istediğim paellayı acaba Ankara'da nerede yiyebiliriz diye internette gezinirken bir anda Trilye'ye rastladım. 


Gaziosmanpaşa Hafta Sokak'taki Trilye'nin konumu, bulmanız açısından çok kolay. Daha açık şekilde anlatmam gerekirse; Filistin'deki Kitchenette'i geçtikten sonra sağdaki ilk sokağa döndüğünüzde hemen karşınıza çıkıyor.
Şansımıza hafta sonu hava çok güzeldi. Biz de bunu değerlendirip büyük bahçesinde yerimizi aldık. Saatler ilerleyip hava soğumaya başlayınca da yanan sobayla etrafı saran nostaljik romantizmin keyfini çıkardık.

Ankara'nın diplomasi, iş, medya, üniversite, siyaset, bürokrasi, turizm ve gurme dünyasının ikinci adres yaptığı Trilye 2002 yılında Süreyya Üzmez tarafından açılmış.Trilye Restoran’ın bir deniz ürünleri lokantası olarak kısa sürede ülkemizde ve dünyada ilgi görmesi üzerine, Süreyya Bey bilgi ve deneyimini yazılarıyla ve yayınlarıyla da toplumla paylaşmaya yönelmiş. Bu doğrultuda, dört yıldır üç aylık gusto dergisi Trilye’yi çıkarmaya başlamış.Aynı zamanda kendisi, Sabah gazetesinin Ankara ve Güney eklerinde pazar ve salı günleri İkinci Adres adlı köşesinde yazılar kaleme almakta.

Süreyya Bey, tahminimce her daim olduğu gibi bizi konuk ettikleri gecede de içtenliğiyle ev sahipliğini gerçekleştirdi. Tüm masaları gezerek hatırımızı sordu. Zaten bu mekana adım attığınız anda sizi büyüleyen ilk şey, size samimiyetini hissettirmesi. Dışarıda ilk defa gittiğiniz bir yerde yemek yemekten ziyade bir dostunuzun evinde konukmuşunuz gibi hissediyorsunuz kendinizi.


Trilye'nin çok geniş bir meze menüsü var. Biz de paelladan önce birkaç mezenin tadına bakmaya karar verdik. Seçimimizi çerkez balığı, üzeri patlıcanlı enginar ve ahtapottan yana yaptık. Çerkez balığı ve üzeri patlıcanlı enginarı ilk defa yedim ve ikisini de çok beğendim. Gerçekten çok lezzetliydi. Tabii ki ahtapot da güzeldi. Hepsinin tadı damağımda kaldı :)


Mezeler ve salatayla karnımızı iyice doyurduktan sonra paellalarımız geldi. Neyse ki, paella porsiyonları çok fazla değildi. Böylece çok merak ettiğim bu yemeği de rahatlıkla yiyebildim.
Paella hakkındaki fikrim, kabaca deniz ürünleriyle şenlendirilmiş ve safranla renklendirilmiş bir çeşit pilav şeklinde olabilir. Fakat aslen Paella, geleneksel bir İspanyol yemeği. 
Benim damak tadıma uyan bir lezzet, keyifle yedim. Daha önce İspanya'da yemiş olan arkadaşımdan da geçer not aldığına göre paella konusunda başarılılar diyebiliriz. Tabii İspanya'da porsiyonların çok daha fazla olduğunu da arkadaşımın bir notu olarak eklemeden geçmeyeyim :)

Sohbet ede ede, hoş mekanın tadını çıkara çıkara yemeklerimizi yedikten sonra seçimi garsonumuza bıraktığımız tatlıya geldi son olarak sıra. 
Ben hiçbir şeyin farkında değilken, içinden muzur muzur gülen arkadaşım ve bize doğru yaklaşan garson ve ekibinin ellerindeki tatlının üzerindeki mumla bir anda neye uğradığımı şaşırdım.  Böyle bir şey hiç beklemiyordum.



Yine aynı dileği dileyerek üflediğim mumun ardından bizim için hazırlanan sufleyi şaşkınlık ve mutluluk içinde yemeye koyulduk. 


Evet efendim, doğum günü hediyesi olarak Trilye bana bu güzel şarabı armağan etti. Nasıl hoş bir düşünce bu. Gerçekten çok hoşuma gitti. Bir kez de buradan Trilye'ye kocaman teşekkürler.

Mekan önerisinden çok bir anıya dönüşen yazımın sonuna gelmiş bulunuyoruz.
   Trilye'yi çok sevmem, kesinlikle gitmenizi önermem, tabii ki yeri bende her zaman ayrı olacak olsa da, bana yaptıkları bu hoşluktan değil elbet. Yemeklerin lezzeti bir harika. Ortamı, garsonları, hizmeti, kalitesi tam anlamıyla dört dörtlük. 
Denizsiz Ankara'nın deniz kokan en güzel mekanı bence burası. Mutlaka gidip Trilye'nin tadını çıkarmanızı tavsiye ediyorum.
Hepinize afiyet olsun...

8 yorum:

  1. Ankara'da kim bilir daha ne güzel mekanlar keşfedeceksin kuzum :)
    Afiyet olsun. Orada bir gün beraber öğle yemeği yiyebiliriz umarım senle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım benim çok isterim, umarım böyle bir fırsatımız olur :)

      Sil
  2. Burasini ben de cok merak ediyorum.ankara da merak edip de gala gidemedigim iki yerden biri.herkes o kadar methediyor ki kotu cikmasina imkan yok sanirim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eminim ki sen de çok beğeneceksin, en yakın zamanda bu güzel yeri keşfetmen dileğiyle :)

      Sil
  3. benim de merak edipgitmeyi istediğim bir yer...bu arada nice güzel yıllar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok affedersiniz bu yorum mailime gelmediği için görmedim o yüzden bu kadar geç cevap veriyorum, mutlaka gitmenizi tavsiye ederim ve güzel dileğiniz için çok teşekkür ederim :)

      Sil
  4. Ne kadar güzel bir akşam olmuş sizin için,tabi özellikle senin için :)
    Ben İstanbul-Bursa arası göçebe bi hayat yaşasam da içimden hemen bi koşu Ankara ya gitmek geldi.
    Mekan gerçekten çok ilgiliymiş,çok seviniyorum böyle işletmeler görüp,duydukça.
    Nerdeyse yeni yaşına da giriceksin ama ben yine de kutlamak istedim,yeni yaşın sana istediğin herşeyi versin inşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel dilekleriniz için teşekkür ederim, yolunuz Ankara'ya düşerse mutlaka Trilye'de bir akşam geçirmenizi tavsiye ederim :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...